Inlägg från: Carrolina |Visa alla inlägg
  • Carrolina

    Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?

    Det är allt lite svårt att förstå ibland när man läser tycker jag - men det är väl alltid bra att träna engelskan ;)
    Då blir det spännande att se hur du reagerar på munkpepparn!

  • Carrolina

    Hej! Har varit på semester utan wifi- men nu är jag tillbaka. Hur känns det med munkpeppar Mojsan? Och vilken cd är du på? Jag är på cd 9 idag. 


    Har du kollat Vulverine Tvillingarna? En Enkel sak att göra är ju att köpa hennes lila paket, det finns på gryningens, om man använder rabattkoden KOOS10 så får man 10%. Jag brukar köpa det och sedan lägga till några saker; bidrottninggel och rosenrot i perioder. Nu har jag börjat med Dhea också. 


    Ha en fin dag Glad

  • Carrolina

    Ja, den lilla detaljen sex brukar ju underlätta? ;) Hoppas lusten kommer tillbaka, det går ju i vågor som det mesta!  
    Hon har satt ihop paket för olika ?behov? eller ?situationer?, typ om man vill bli gravid, det finns ett för män också.

    Vad trist med ÄL Mojsan! Jag fick äl tidigare av munkpeppar.

    Idag är jag på cd 11 och tog ÄL-test men det var negativt, h ar börjat få lite fertilt sekret men inte mycket, jag tror ÄL kommer om nåra dagar.

  • Carrolina

    Ja, det låter ju klokt att öka dosen, för det var ju verkligen skillnad på styrkan! Det låter ju sent med tempökning då om ÄL var cd 9-10! 


    Hoppas ni har en härlig dag Glad

  • Carrolina

    Har ni koll på inositol? Jag har läst en del om det, en del här delar solskenshistorier men jag blir inte klok - här var det en som hade klippt in info om det och så stod det bla att dhea-s sänktes av det? Annars verkar det vara bra!

  • Carrolina

    Hej! Har också semester så är inte heller här så mycket, skrev ett svar för några dagar sen men det försvann bara? fattar inte varför???

    Jag har läst att det också ska förbättra kvaliteten på äggen?jag ska också kolla upp det mer! Men jag läste också att det skulle sänka dhea-s - och det lät som det var positivt?. måste som sagt kolla upp det mer! 

    Jag har haft ÄL - tror jag, testade med cb avancerade och hade negativt 2 dagar och sen fast glad gubbe direkt, läste att det kunde bero på lågt östrogen?kände mig jätteledsen när jag läste det? hade lite sekret också så det var nog ingen höjdarcykel det här - och inte fick vi till nåt heller - inte lätt med semester och besök mm? enligt äl-test hade jag ÄL 21/6 - sommarsolståndet som är typ fertilitets-dagen så jag tänkte att nu händer det? 

    Vilken cd är du på Mojsan? Och hur går det för dig Tvillingarna14?

  • Carrolina

    Ja, det kan väl bli lite röriga cykler av munkpeppar- jag fick något kortare cykler men längre lutealfas! Försöker hinna läsa boken men det är så svårt nu när det är semester och såååå varmt - barnen kan inte somna på kvällen och sen när jag lägger mig måste vi ju ha alla fönster öppna och tänder jag då kommer en miljard myggor och andra flygfän?. hon har kort nämnt att bidrottninggelé inte är bra och kan försämra äggkvalite så jag tror hon skriver mer om det längre fram i boken - är det nåt du kommer ihåg? Jag har ju ätit det snart ett år tror jag Förvånad

  • Carrolina

    Hej!  Hur är läget med er? Har varit bortrest så därför har jag inte varit inne här! 


    Var är ni i era cykler? Jag är på cd 13, har testat i 3 dagar med cb avancerad och har bara fått tom cirkel?borde ju blivit en blinkande gubbe? och jag har börjat tempa men min kurva är verkligen helt berg-och-dalbana! vad har du för typ av termometer Mojsan? Och hur tempar du? Min är så konstig, ibland piper den inte alls och ibland piper den efter bara några sekunder?
    och dhea jag beställde har inte kommit - den har kanske fastnat någonstans på vägen! Och jag har bara 2 dagar kvar?

    har inte funderat på nån maxgräns! har du det Tvillingarna?

    hoppas ni har en fin dag!

  • Carrolina

    Åå vad tråkigt att mensen kommit Mojsan, men som du säger är det ju väldigt positivt att du inte haft pms! Har du märkt nåt annat nu när du tar munkpeppar? Både min mensvärk och pms blev tusen gånger bättre när jag slutade med kaffe, jag dricker inget kaffe eller koffeinfritt och jag mår så mycket bättre!
    Jag har en basaltermometer, och har tagit när jag vaknat, och nu å semestern är det ju väldigt olika. Tack så mycket för länken Mojsan, det där verkar ju jättebra! Har fått blinkande gubbe nu tre dagar i rad och det känns ju bra men väntar på fast glad gubbe - det är dock väldigt sent! Är på cd 18 idag och jag brukar ju ha regelbunden cykel med ÄL på typ 13-14! Har slutat med bidrottninggelé, och sen ingen munkpeppar men det tog jag ju bara i 2 mån?ja, ja vi får se vad som händer! Och jag fick dhea så jag slapp göra uppehåll - vilken tur!!! Beställde i mitten av juni tror jag så det tog tid! 


    Hur länge har ni försökt Tvillingarna? Tack för att du håller tummarna! Jag håller för er båda också!

  • Carrolina

    Nä, har inte fått fast gubbe, tog sista cd 14 och då tog jag två, ett test på morgonen och ett vid 18 och båda var blinkande gubbe. Då hade jag tagit 10 test (missade en dag i mitten eftersom vi var bortresta) så testen var slut. Idag är jag på cd 16, igår kände jag lite i magen som kan vara ÄL-känningar och jag har haft lite sekret, jag brukar ha mycket så jag vet inte vad som är fel! Kanske ska jag testa munkpeppar igen. Vad tror ni? 


    Jag tror det är svårt att pausa, man ska liksom försöka lura sig själv att nu tar jag paus och tänker inte på det här? men det gör man ju ändå - om ni förstår hur jag menar? Jag försöker tänka att de kosttillskott och det jag gör för att försöka öka fertiliteten är bra för hela mig även om jag inte blir gravid. Egentligen skulle jag vilja försöka att få hjälp typ i Riga men jag vet inte hur vi skulle lösa det praktiskt.

    Jag hoppas det går bra för dig med utfasningen Tvillingarna.

    Ha en fin dag!

  • Carrolina

    Amen så typiskt att ni var ifrån varandra just då!!!! 
    Vet faktiskt inte om jag haft ÄL, fick ju som sagt ingen fast gubbe men hade lite känningar cd 15-16 men då blinkade bara gubben? vet inte hur jag ska räkna! La in att jag hade ÄL cd 21, dagen då mina test tog slut? Ja, ja, jag får se hur den här omgången blir! Tror jag ska beställa munkpeppar.

    man kan göra med egna ägg där, kontaktade dem och de verkar bra! De var var ju inte så optimistiska med egna ägg utan rekommenderade donation men man kunde använda egna!

  • Carrolina

    Hej! Kul att höra ifrån dig! Det är lite samma läge för mig?förra cykeln var skum för mig också och den här cykeln har jag inte märkt ÄL ... så trist! Har iaf börjat med inositol och munkpeppar igen men har inte märkt något! Började visserligen på cd 10 så det var väl försent för att göra något den här cykeln! Har beställt membrasin och glansin också, fick tips om det här - skadar väl inte med lite smörj för slemhinnorna!
    Håller tummarna för att ni prickade in rätt dagar!

  • Carrolina

    Covid verkar kunna landa till cykeln! Jag är på dag 30 och ingen mens - vet inte heller när - eller om - ÄL inföll? Funderar på om det var dumt att jag slutade med bidrottninggelé - det var när jag slutade med det som ÄL-symtom försvann eller blev sååå mycket ?mindre? och förra cykeln var också lång! Eller så är det åldern helt enkelt?.usch!
    Vilket positivt och peppande inlägg va!!! Men det är väl mänskligt att dippa ibland!

  • Carrolina

    Hej KirunaKris!
    Vi har 2 ivf-barn så vi har försökt länge och i omgångar - nu hoppas vi på en liten till! Gjorde/gör du/ni något speciell när ni försökte? Tänker på kosttillskot, livsstilsförändringar mm!

  • Carrolina

    Nä, känner att jag inte är, eller det kan man väl egentligen inte känna men eftersom jag inte hade några ÄL-symtom, brukar ha mkt sekret och förra cykeln var längre än vanligt så känns det inte som jag är det tyvärr Gråter hade dock fertilt sekret i torsdags - igår (idag söndag har jag inte kollat) och var öm vid livmoder och äggledare i torsdags och fredags. det kan ha varit sekret tidigare också men eftersom det är så sent i cykeln har jag inte liksom aktivt känt efter om du förstår hur jag menar! Tänker att det kan vara att jag började med munkpeppar cd 10 som kickade igång en ordentlig ÄL?
    Ja, jag funderar på om jag ska börja med bidrottninggelé igen!
    Hur ligger du till i cykeln?

Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?