panicorion skrev 2014-09-10 21:28:58 följande:
Det viktigaste är väl (enligt mig) att man är säker på att det man gör är okey för båda. Att ni inte skall vara rädda för att säga nej och prata innan ny testar något nytt.
Jag och min sambo utövar en del dock inte med rep och så men det är lite hårdare tag och en del inslag av bdsm. Vi har alltid pratat om det "nya" vi skall testa så att vi båda är med på vad som skall ske. Sen är det inte så att vi bokar tid osv utav vi tar upp det om det är något någon av oss vill testa och sedan kommer det naturligt för oss båda. Detta har gjort att vi inte har hamnat i någon vidare jobbig situation utan är trygga med varandra.
Sen är tilliten A och O om man inte litar på den man skall utföra det med så tror jag att mycket kan gå fel. Vi talade i början om att vi skulle ha ett "stopp ord" om det skulle vara så att vi kände oss obekväma men det har ännu inte använts men det kan ju vara en bra sak om man vill ha lite extra "trygghet".
Sen måste båda parter vara lyhörd och pålästa, det finns ju många olika grenar inom bdsm och vissa kan vara rent livsfarliga om de inte utövas på rätt sätt.
Jag skall absolut inte göra reklam för något annat forum men det finns en sida som heter Darkside som har mycket om allt.. Där kan man gå med i lite olika grupper och lära sig mer av de som finns i gruppen. Även ett bra ställe att hämta inspiration på om man vill ha lite extra.
Roligt att fler är intresserade av att testa detta och utforska sina vyer lite tycker jag men ta det försiktigt från början och stressa inte in i något utan hitta lite "små saker" som ni kan göra och utveckla er efter ett tag när ni är bekväma =)
Jisses vilken roman men men det var i alla fall det som jag kom att tänka på som jag anser är viktigt.
Lycka till och dela gärna med er av era fram steg alltid trevligt att kunna ta med sig lite nya saker att testa =)
Absolut ett bra inlägg, tillit och trygghet och kommunikation.