• Anonym (Öööm)

Runka till porr vid IVF?

Är det bara jag som tänker att det är lite konstigt? Ska killen runka till någon annan tjej när det är mig han ska få barn med? Det känns skumt. Vi har ett tag kvar till IVF men om några månader tänkte vi börja. Jag funderar på att fixa lite sexiga bilder på mig själv och ge honom dem samma dag som en lite överraskning. Men jag vet inte om det bara är jag som är fånig? Ingen fler som tycker att det är lite konstigt?

• Svar på tråden Runka till porr vid IVF?
  • Majamas
    Majamas skrev 2014-09-13 13:29:35 följande:

Jag har knäppt kort på mig själv med hans mobil och sagt till innan att de finns, det har varit mycket uppskattat. ????

Det ska vara en smiley där å inga frågetecken :)
  • Anonym (kille)
    AstridH skrev 2014-09-12 19:37:43 följande:
    Är du en sådan som tafsar på folk som sover också? De vet ju ändå inte om det.
    Är du en sån som medvetet missuppfattar för att skapa dålig stämning?
  • AstridH
    Anonym (kille) skrev 2014-09-15 09:06:30 följande:
    Är du en sån som medvetet missuppfattar för att skapa dålig stämning?
    Definitivt inte. Att fotografera sina kollegor i smyg och använda bilderna som runkmaterial är inte okej, att därefter motivera det med att de ändå inte vet om det tyder på att du har en skev moral. Uppenbarligen tycker du att det är okej att gå över gränsen så länge ingen upptäcker dig, så jag tyckte att det var en helt rimlig fråga.
  • Anonym (kille)
    AstridH skrev 2014-09-15 13:55:02 följande:
    Definitivt inte. Att fotografera sina kollegor i smyg och använda bilderna som runkmaterial är inte okej, att därefter motivera det med att de ändå inte vet om det tyder på att du har en skev moral. Uppenbarligen tycker du att det är okej att gå över gränsen så länge ingen upptäcker dig, så jag tyckte att det var en helt rimlig fråga.
    Det kan du tycka. Inom argumentationsteknik kallas det för "det sluttande planet" och är ett nybörjarfel. Lär dig argumentera så kommer det funka bättre för dig här på FL.
  • Anonym (smygfota)
    Anonym (kille) skrev 2014-09-16 09:08:27 följande:
    Det kan du tycka. Inom argumentationsteknik kallas det för "det sluttande planet" och är ett nybörjarfel. Lär dig argumentera så kommer det funka bättre för dig här på FL.
    Äh! Tagit bilder och använt till sånt har väl alla gjort? Bry dig inte om FL-maffians moralpanik. Den stämmer ändå aldrig överens med hur dom uppför sig själva utanför forumet. Du kan ge dig fan på att dom flesta moralkärringar här har suttit hemma och gnuggat och tänkt på kollegor, men inte fan tycker dom att det skulle vara kränkande.
  • AstridH
    Anonym (kille) skrev 2014-09-16 09:08:27 följande:
    Härskarteknik kallas det du håller på med just nu. Det är en uppriktig undran, hur ska jag veta var dina gränser går när du vid första anblick ger ett gränslöst intryck?
    Anonym (smygfota) skrev 2014-09-16 09:17:15 följande:
    Äh! Tagit bilder och använt till sånt har väl alla gjort? Bry dig inte om FL-maffians moralpanik. Den stämmer ändå aldrig överens med hur dom uppför sig själva utanför forumet. Du kan ge dig fan på att dom flesta moralkärringar här har suttit hemma och gnuggat och tänkt på kollegor, men inte fan tycker dom att det skulle vara kränkande.
    Att gnugga till sina kollegor är en sak - att smygfota dem är en helt annan.

• Anonym (smygfota)
    AstridH skrev 2014-09-16 14:35:49 följande:
    Härskarteknik kallas det du håller på med just nu. Det är en uppriktig undran, hur ska jag veta var dina gränser går när du vid första anblick ger ett gränslöst intryck?
    Anonym (smygfota) skrev 2014-09-16 09:17:15 följande:
    Att gnugga till sina kollegor är en sak - att smygfota dem är en helt annan.

Kalla det vad du vill, det är alltjämt ett grundläggande argumentationsfel. Och enligt ditt sätt att resonera (att smygfota en person och sedan runka till bilderna -> att tafsa på en person som sover) så gäller ju samma förhållande (både kausalt och semantiskt) för att tänka på den person och runka -> att smygfota en person och runka -> att tafsa på en person som sover. Förstår du?
  • AstridH
    Anonym (smygfota) skrev 2014-09-16 15:05:35 följande:
    Kalla det vad du vill, det är alltjämt ett grundläggande argumentationsfel. Och enligt ditt sätt att resonera (att smygfota en person och sedan runka till bilderna -> att tafsa på en person som sover) så gäller ju samma förhållande (både kausalt och semantiskt) för att tänka på den person och runka -> att smygfota en person och runka -> att tafsa på en person som sover. Förstår du?
    Eller så kan man se det som att tankar har du för dig själv och de får inte fysisk/fast form, medan du genom att smygfota någon har tagit ett fysiskt steg i att gå över en integritetsgräns som de flesta inte tycker är okej. Det är inte okej för mig att du smygfotograferar min kropp oavsett om du använder den till runkmaterial, och att du öht gör det och sedan drar en runk till bilderna gör att jag undrar vilka andra gränser du kan tänkas passera.
  • Anonym (IVF2014)

Jag följde med min sambo in i rummet och hjälpte honom, både med munnen och handen, bägge gångerna.

Dels för att han ville det och dels för att jag inte tycker att han ska behöva göra det på egen hand. Han runkar aldrig hemma annars heller , för det har han inget behov av.

Så du väljer själv ts, vad ni tycker känns bäst.

• Anonym (tips)

Men i Japan har de numera uppfunnit en så kallad inseminationsmaskin, och den ska göra jobbet åt killen så han slipper bry sig liksom. Det tror jag blir nästa stora grej inom IVF. De visade maskinen på SVT ganska nyligen. Jag tycker också det känns lite konstigt att killen ska titta på porr inför IVF, men som det ser ut idag så kan man nog inte göra på annat sätt för att få ut simmarna.

Svar på tråden Runka till porr vid IVF?