• 5barnsmamma85

Gravid.. Igen! :-)

Hej!
    Har verkligen inte varit aktiv här på fl, men ger det nu ett försök igen
    Det är så här att jag har precis (i lördags) plussat med barn nr 6. Vart lika studsande glad för det här plusset som med dom andra. MEEN jag undrar om det är nåt som är galet denna gång, det började med att jag plussade när mensen va nästan 2 veckor sen, jag har en fruktansvärt jobbig "växtvärk" jag mår illa mycket och jag har ont i tuttarna. Jag vet ju såklart att detta är helt normala symptom. Men jag brukar ha lite lätt mensvärk ibland, brukar plussa innan mensen är sen, har aldrig ont i tuttarna.. varken som gravid eller före mens.

Är det vanligt att man efter 5 graviditeter som alla varit i princip identiska helt plötsligt känner helt annorlunda?

• Svar på tråden Gravid.. Igen! :-)
  • beijer

Aa förstår d. Hoppas att d är något. Finns ingen möjlighet att du har blivit gravid senare? Att du har räknat fel eller hur man ska säga ? När får du göra nytt ultraljud?

• thjafj

Hoppar in här, väntar fjärde barnet till 22/5 2015.. Är bara i vecka sju än men känner mig svälld och illamående.. Kan inte ha byxorna knäppta efter jobbet :-P har tre pojkar mellan 7-2,5 år... Är det tillåtet att hoppas på en tjej

• MrsC74
    5barnsmamma85 skrev 2014-09-29 12:16:06 följande:

Glömde svara på din fråga. Ja jag har 3 pojkar och 2 flickor sen innan smile1.gif

Tycker det är

Konstigt med så högt HCG. Det skulle alltså vara 2 veckor sedan du blev gravid.? Då ser man ju knappt hinnsäcken. Du måste vara längre gången än v 4
  • 5barnsmamma85

Haha.. Ja håll tummarna för en tjej!

Men jag kan tyvärr inte uttala mig i det då jag aldrig känt nån skillnad

Eller hur.. När hon dessutom sa "du är i vecka 3 KANSKE vecka 4" de sa hon den 25/9 å jag plussade den 13/9 det är ju tekniskt omöjligt!! Men ändå ett hcg på 14000 nu. Begriper inget! :-/

• corran

När läkare bm säger v 3-4 så tror jag att de menar 3-4 + de 2 veckor innan mensen alltså är i v 5-6.

• 5barnsmamma85

Jag har också tänkt den tanken..att vi pratade "olika språk" då, men det gjorde vi inte då hon sa "du är ju i v 7+2 enligt sista mensen men näe du är i vecka 3 KANSKE 4" plus att hon flyttade fram förlossningsdatumet ungefär lika mycket som hon drog av veckor. (Givetvis :-P )

Även om det skulle vara så att hon inte räknade med dom andra 2 veckorna, så går det ju inte att ungå det faktuma att jag isf plussade innan jag blev gravid :-/

Aja.. Det är inte mycket att göra åt, det är bara rida med i stormen och invänta RUL

Tusen tack till er alla som orkat svara i mitt ältande!

• MrsC74
    5barnsmamma85 skrev 2014-10-04 00:45:51 följande:

Jag har också tänkt den tanken..att vi pratade "olika språk" då, men det gjorde vi inte då hon sa "du är ju i v 7+2 enligt sista mensen men näe du är i vecka 3 KANSKE 4" plus att hon flyttade fram förlossningsdatumet ungefär lika mycket som hon drog av veckor. (Givetvis :-P )

Även om det skulle vara så att hon inte räknade med dom andra 2 veckorna, så går det ju inte att ungå det faktuma att jag isf plussade innan jag blev gravid :-/

Aja.. Det är inte mycket att göra åt, det är bara rida med i stormen och invänta RUL smile1.gif

Tusen tack till er alla som orkat svara i mitt ältande!

Fast ändå till RUL kan du inte vänta. Det skiljer ju en hel del på v 19 eller 22. Skulle du vara i v 22 vid RUL och något är galet så är det väldigt sent.

Gör du inget ultraljud där

Mellan ?
  • 5barnsmamma85

Det är ju sant såklart. Men jag har ringt in nu och varit orolig över det här flera gånger och blir inte erbjuden nåt nytt ul. Får väl kanske helt enkelt kräva ett

Nope, här görs vid en normal graviditet endast ett vid v 18-20.

• Baby Doll

Hej tjejer!

Jag viskar lite lätt, för detta är inget som jag gått ut med ännu. Ni som kanske känner mig eller läser min blogg, avslöja mig inte är ni snälla.

Jag väntar mitt 7:e (!) barn och är beräknad till Juni, helt galet och så overkligt!

Mina barn är mellan 0-6 år.

Får jag vara med här?

I sånt fall vore det jätte kul att veta lite om er, jag har inte hunnit läsa igenom något ännu

• Mia 794

Kikar in då jag såg tråden...väntar med knoddis nr 6 om allt gå som de ska..Kyss
    Känns spännande men ändå läskigt då min sista är 6 år..ska man heltplötsligt börja om Oskyldig
    Har gått in i vecka 8..har inga direkta gravsymptom..mensvärk från och till ömma bröst..Förra gången upptäcktes de vid KUB att de lille hade dött veckor innan va ingen kul sitts inte så nu vet jag inte direkt om jag vill se nått eller inteSkäms

• fashionista
    Baby Doll skrev 2014-11-04 13:21:52 följande:

Hej tjejer!

Jag viskar lite lätt, för detta är inget som jag gått ut med ännu. Ni som kanske känner mig eller läser min blogg, avslöja mig inte är ni snälla. smile5.gif

Jag väntar mitt 7:e (!) barn och är beräknad till Juni, helt galet och så overkligt!

Mina barn är mellan 0-6 år.

Får jag vara med här?

I sånt fall vore det jätte kul att veta lite om er, jag har inte hunnit läsa igenom något ännu smile1.gif

Vad kul o läsa att du väntar barn! Men hur känns de? Födde du inte precis ? :) följer dig på instagram och ska själv ha barn i juli. Grattis btw!
  • Baby Doll

Hej allihopa!
    I måndags var jag och gjorde KUB- allt såg bra ut så vi valde att berätta för alla  BF 27/5 

(supernervöst för alla reaktioner)

Här är de stolta stora syskonen  Välkommen att kika in på bloggen om ni vill 

www.mybabydolls.se

Svar på tråden Gravid.. Igen! :-)