• 5barnsmamma85

Gravid.. Igen! :-)

Hej!
    Har verkligen inte varit aktiv här på fl, men ger det nu ett försök igen
    Det är så här att jag har precis (i lördags) plussat med barn nr 6. Vart lika studsande glad för det här plusset som med dom andra. MEEN jag undrar om det är nåt som är galet denna gång, det började med att jag plussade när mensen va nästan 2 veckor sen, jag har en fruktansvärt jobbig "växtvärk" jag mår illa mycket och jag har ont i tuttarna. Jag vet ju såklart att detta är helt normala symptom. Men jag brukar ha lite lätt mensvärk ibland, brukar plussa innan mensen är sen, har aldrig ont i tuttarna.. varken som gravid eller före mens.

Är det vanligt att man efter 5 graviditeter som alla varit i princip identiska helt plötsligt känner helt annorlunda?

• Svar på tråden Gravid.. Igen! :-)
  • lovelycka

Jag är i v.8 (mitt andra barn)

Mår som en påse skit! Varit hos läkaren och fått medicin för jag spyr så mkt. Sängliggandes i 3 veckor nu :( den första graviditeten hade jag aldrig dessa besvären. Så olika

• 5barnsmamma85

Jag vet att de absolut kan vara så olika. Men mina 5 har verkligen varit alles lika, men inte den här bråkstaken inte

Har du nån koll på det här med hcg halten?

Jag begriper verkligen ingenting.. Enligt det jag kan få fram så är 8000 en normal nivå i vecka 6-8 vilket jag är i enligt mensen, men läkarn som gjorde vul tror att jag bara är i vecka 3 kanske 4 å då är ju värden ist alles skyhög.. Eller? :-/

• lovelycka

Oj jag har ingen aning :/

Ring mvc och fråga om du kan få göra ett nytt vul för du känner dej orolig.

Dom kanske inte räknar med 2 veckor som man lägger på vid senaste mensen.

Jag har inte varit på mvc än men ska dit på onsdag och hoppas få mer råd av illamåendet. Googlat som man INTE ska göra och tecken på tvillingar ;) hoppas ju på ett barn så hjärtat är i halsgroppen! Blir det fler än ett så är det klart vi behåller det. Men nu är jag rädd hehe

• MrsC74

Ja 8000 stämmer ju med den vecka du tror du är i. Däremot är det märkligt att läkaren säger du är mycket tidigare.

Jag har haft ett utomkved. Hade högt hcg. Tidigt såg man två prickar sa min privata gyn. Men inget hjärta såklart så tidigt. Men sedan fick jag så ont att jag svimmade. Det var ett utomkved och äggledaren sprack.

Läkaren på sjukhuset sa att min provta gyn omöjligt kan ha sett två prickar.

Det jag menar med detta är att ibland så ser det inte och har svårt att tyda pga dåliga skärmar erfanenhet osv.

Du bör ju vara i dem vecka du tror. Det är säkert i sin ordning.

Får du göra ett till VUL?

• 5barnsmamma85

Haha förstår det! Känner lika ibland när tankem slår mig att det kanske är tvillingar. Jag har ju redan 5 barn i åldrarna 10-2 :-/

Men som läget är nu så tror jag verkligen inte att det är 2.

Jag har en vän som med alla sina 3 mått väldigt illa, men värst med 2:an då fick hon tillbringa en natt på sjukhus pga hennes illamående å kräkningar.

Hoppas du slipper det och att det snart vänder

• 5barnsmamma85

Alltså när jag gjorde vul i torsdags så var det en läkare som först tittade i ca 20 min å båda hon och jag såg säcken i livmodern sen tog hon in en mer erfaren läkare som såg samma sak och dom.såg äggledarna klart och tydligt.. dom var "tom" å fin. Så jag är verkligen förvirrad. Ska höra på måndag om jag kan få komma å titta igen.

Tack för svar!

• 5barnsmamma85

Hej igen!

Nu har BM ringt mig ang lördagens prov. Det hade stigit till 14000 och hon sa att det var en graviditet som än så länge håller sig kvar. Men hon vid håller att jag bara är i v4 :-/

När jag frågade hur det kan vara så så babbla hon bara om att vi jobbar inte med hcg tagningar utan vi litar på vad ul säger.

Ååå blir galen.. kommer vara galen inna det är dax för rutin ul.

• beijer

Hejsan. Jag väntar vårat 5:e barn ska ha i januari 30:e

Och jag kan säga att denna gången så har ja inte ens märkt av att jag varit gravid. Har inga symtom alls. Mått illa 2 gånger kräkts d är d ända. Annars inget ting. Magen växer d är d ja märker på. O mä dom andra fyra så har ja haft mycket växtvärk,illamående, trötthet,orklösheten, mat känslig, luktkänslig, aa allt typ. Men inte denna gången.

Men allt är som d ska. Gjorde ett ultraljud i vecks 14 för min orolighet men allt såg bra ut. O då blev bf den 30/1-2015. O sen gjorde ja nytt ultraljud i vecka 18 o då blev d 27/1-2015 så för mig såg allt bra ut.

Men förstår din oro.

Vad har du för kön innan ? Både töser o pojkar ?

• 5barnsmamma85

Vad skönt för dig att få må bra denna gång!

Jag är mer fundersam än orolig när jag sitter å funderar. Men det är mest för att dom placerar min graviditet så tidigt.. Jag enligt dom då har alltså plussat i v 1 ungefär, vilket är helt omöjligt. Men men.. hcg stiger som det ska iaf.. bara hoppas att det faktiskt finns ett barn där inne också

Tack för ditt svar

Svar på tråden Gravid.. Igen! :-)