septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Så mysig ide med badet.. Jag älskar att bada men har tänkt att det bara går när sambon är hemma.
Men vi har ju köpt sån grej han ligga i i badet så det borde funka att ha den med mig i badkaret. Ska testa! Min son är också jättetorr o har mkt skorv.
Ang sömnen brukar vi lägga honom i sin säng kring 21, efter att ha ammat. Sen somnar han själv o sover till 3-4.
Vaknar för mat o somnar oftast om efter en bröstet till 6-7.
Sen kan jag själv styra.
Antingen går vi upp efter amningen o hjälper dottern till skolan eller så somnar lilleman om.
Sen sover han olika på dagarna också men har inte längre skrikperiod på kvällen utan finner sig. Så skönt!
Han är lite mer än 2 månader nu..
Vi duschar med vår bebis, också supermysigt :)
Har ni fasta rutiner på dagarna än? Jag vet aldrig när min bebis sover på dagarna. Han sover olika varje dag. Ska försöka nu att gå ut på promenad ungefär samma tid men kan man göra något mer? Eller går det inte alls innan tre månader?
Vill ni se nåt hemskt?
Minns ni hur läkaren indersökte er bebis på BB innan hemgång? Så här går det till i ryssland.
www.yapfiles.ru/show/979183/bfcbe0b5855f916a3c03810a2155eca7.flv.html
orkade ni se det?
och så finns det också det här: baby-yoga, kallas också för dynamisk gymnastik. Har blivit populär i ryssland senaste tiden...
www.snob.ru/selected/entry/30262
tryck på video start i länkarna
Någon mer här inne som har så ont i bröstet när ni ammar att ni gråtande gärna kör huvudet i betongväggen? Har typ haft sår sedan nån vecka i början och de har kollat flera gånger (även nyligen) att min son har rätt grepp. Men såret vill inte ge med sig och bröstet är stenhårt och smärtar så fruktansvärt i början på amning och efteråt och när jag inte ammar. Ammar mest på detta bröst för att han ska suga bort det onda. Alla säger att det går över men nu har jag haft så här ont i tre veckor. :(
någon mer med samma symptom eller erfarenhet? Så jag kan få en positiv bild att sträva efter...
Någon mer här inne som har så ont i bröstet när ni ammar att ni gråtande gärna kör huvudet i betongväggen? Har typ haft sår sedan nån vecka i början och de har kollat flera gånger (även nyligen) att min son har rätt grepp. Men såret vill inte ge med sig och bröstet är stenhårt och smärtar så fruktansvärt i början på amning och efteråt och när jag inte ammar. Ammar mest på detta bröst för att han ska suga bort det onda. Alla säger att det går över men nu har jag haft så här ont i tre veckor. :(
någon mer med samma symptom eller erfarenhet? Så jag kan få en positiv bild att sträva efter...
Jag har förresten en fråga. Har varit så himla töntig med promenader, och har väl egentligen bara varit till affären och andra kortare promenader med bebisen.. Först var det kejsarsnittet som hindrade mig, sedan mjölkstockning med inläggning, och så vädret.. Men känner nu att jag måste ut på ordentliga promenader och undrar hur ni gör om bebisen bajsar?? Konstig fråga kanske, men Ingrid blir så ledsen när hon bajsat och tanken på att vara en halvtimme från hemmet, eller att klä av henne utomhus nu när vintern är här, känns inte helt okej..
Amningshjälpens slutna grupp på Facebook tycker jag är jättebra när man är orolig/osäker/nyfiken på något gällande bröst och amning