septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Vår kille har oxå börjat med lite ljud, väldigt gulligt. Dock tycker jag inte att han ler så värst mycket. Kanske 3ggr per dag, hur många leenden får ni ungefär? Min son är 7 veckor idag.
Vilka goa härliga småfisar vi verkar ha allihop!! Här märker vi att Mateo är mer vaken i längre perioder och vad vi tror-försöker nå saker med nävarna. Han har ju alltid vela ligga klistrad vid brösten, så det känns skönt när han ligger och kikar lite för sig själv. Nu blir det lite tid över till allt annat som behöver göras hemma,,,Leende kommer ibland, han är svårflörtad men kommunicerar bra då han ger en trumpen min tillbaks istället för smilet
. Härom dagen åkte jag fram och tillbaks till staden för ett kort besök och ammade inte på hela tiden, tog nog nästan 2 timmar. Annars börjar jag tycka att det är väldigt tråkigt att gå hemma, vädret hjälper till för det är grådassigt å regnigt ute hela tiden så man drar sig för att vara ute.
Vi har varit på 2-månaderskontrollen idag.
Det är ju då man fyller i blankett om nur man mår som mamma (för att hjälpa de som har depression).
Alltså bm ger mig blankett och utan att säga nåt går ut men min bebis!
Hon gjiorde nog det för att jag skulle kunna fylla i i lugn och ro. Efter en minut blev jag skitorolig! Vill alltså inte alls att en främande tant går ut men min bebis så att jag intge ser eller hör dem! Vad gör de där i korridorren!?
Så jag gick ut, där hon faktiskt stod och pratade med en annan bm och med min son i famnen. Jag sa att jag inte mår bra när hon går ut så här med min bebis, hela modersinstinkten bara skriker!*
Min bm är ju annars helt underbar, snäll och toppen med barn, och bebisen var väldigt nöjd - men jag gillade det inte alls. Bm sa att hon förstår spåklart.
Tänkte berätta det här så att ni inte får en chock om era bm gör samma
annars var allt bra. Bebisen är mycket över medelkurvan i längd, och gick ner till medelkurvan i vikt. Han är go och ler och pratar masor.
Hur många leenden? Jo, kanske 100 om dagen - alltid när jag eller mannen platar med honom, och även bm fick en massa leenden och de två pratade så fint idag
kanske därför kände hon att de blev redan kompisar och kunde gå ut och mysa på tu man hand ![]()
Skönt att fler har lite svårflörtade bebisar;) Här ler vi lite då och då.
Igår kväll var William helt konstig. Från 22-00 var han ledsen och skrek så jag fick ha honom nära och vagga och buffa. Verkade som magont, mkt märkligt IOM att jag åt samma saker dagen innan utan problem. Hoppas att det går bättre ikväll!
Skönt att fler har lite svårflörtade bebisar;) Här ler vi lite då och då.
Igår kväll var William helt konstig. Från 22-00 var han ledsen och skrek så jag fick ha honom nära och vagga och buffa. Verkade som magont, mkt märkligt IOM att jag åt samma saker dagen innan utan problem. Hoppas att det går bättre ikväll!
Hahaha Vera är allt bra söt :D vaknade vid sju och var superpigg, sprattlade, pratade och log om vartannat ;) så bara att gå upp, vid halv tio somnade hon i min famn och vi sov en stund ihop på soffan, nu nästan fem timmar senare sover hon fortfarande! Varför kan hon inte göra det på natten? ;)
Jag älskar min dotter av hela mitt hjärta. När hon ler mot mig eller jollrar så smälter jag som en isbit i Sahara, men denna tid på dagen är så skön. Hon sover nästan alltid och då jag brukar då dricka te och äta choklad samtidigt som jag kollar på något avsnitt av någon tv-serie. Så himla skönt med lite engentid, även om jag egentligen ogillar det ordet.
Killen var bortrest hela förra veckan. Kom hem i lördags och åkte iväg i morse igen, men är åter på onsdag. Sedan tror jag att vi får ha honom hemma till början av januari. Han reser mycket utomlands i sitt jobb tyvärr. Är faktiskt lite orolig att dottern och han inte ska få en så bra relation som jag och dottern har eftersom han är borta ganska länge i taget (för ett spädbarn, jag klarar mig ju utan problem i en vecka).
Hur länge ska ni vara hemma med era barn? Jag ska börja jobba en dag i veckan när dottern är fyra månader och så ev. öka till två dagar när hon är runt sex månader. Just för att hon och pappan ska få en bra relation (och för att han ska få se hur det är att vara hemma). Som väl är har jag en toppenchef och kommer kunna vara flexibel i mitt arbete.
Jag älskar min dotter av hela mitt hjärta. När hon ler mot mig eller jollrar så smälter jag som en isbit i Sahara, men denna tid på dagen är så skön. Hon sover nästan alltid och då jag brukar då dricka te och äta choklad samtidigt som jag kollar på något avsnitt av någon tv-serie. Så himla skönt med lite engentid, även om jag egentligen ogillar det ordet.
Killen var bortrest hela förra veckan. Kom hem i lördags och åkte iväg i morse igen, men är åter på onsdag. Sedan tror jag att vi får ha honom hemma till början av januari. Han reser mycket utomlands i sitt jobb tyvärr. Är faktiskt lite orolig att dottern och han inte ska få en så bra relation som jag och dottern har eftersom han är borta ganska länge i taget (för ett spädbarn, jag klarar mig ju utan problem i en vecka).
Hur länge ska ni vara hemma med era barn? Jag ska börja jobba en dag i veckan när dottern är fyra månader och så ev. öka till två dagar när hon är runt sex månader. Just för att hon och pappan ska få en bra relation (och för att han ska få se hur det är att vara hemma). Som väl är har jag en toppenchef och kommer kunna vara flexibel i mitt arbete.