septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Han är sex veckor nu. Samtidigt har han stunder när han kan ligga i famnen pigg och glad och bara prata men när han väl är ledsen (oftast på eftermiddagen) så är han väldigt ledsen och då gäller bara mamma.. :(
ZzZz.. Inatt hade lillfisen en lååång vaken period mellan 23-05.. Han var superpigg, skrattade och pratade..Sov sen 1h innan han vaknade vid 06 och skulle ha mat.. Både mamma och pappa är galet trötta idag
Jag hänger gärna med i denna tråd då vi fick vår fjärde son den 20 sept. Vår lille är således 7 veckor nu och är enligt oss gigantisk,,,över 6,5 kg och 60cm lång (4060 gr å 51 vid fodseln). Här kan inte heller pappa bära eller trösta den lille,,,och det känns liksom inte bra att hysta över honom till pappan när han precis kommit hem frfån jobbet och att den lille bara skriker hela tiden. När jag går ut på kvällen för att ge mat till hästarna får lillpyssen följa med i vagnen även om han blir liggandes själv i mörkret en stund. Annars är vårt liv ganska kaotiskt där alla tre "småttingarna" (2,5 å 4,5 de andra små) gärna skriker ikapp,,,,inget fint "fejsbokliv" här inte
.
Jag hänger gärna med i denna tråd då vi fick vår fjärde son den 20 sept. Vår lille är således 7 veckor nu och är enligt oss gigantisk,,,över 6,5 kg och 60cm lång (4060 gr å 51 vid fodseln). Här kan inte heller pappa bära eller trösta den lille,,,och det känns liksom inte bra att hysta över honom till pappan när han precis kommit hem frfån jobbet och att den lille bara skriker hela tiden. När jag går ut på kvällen för att ge mat till hästarna får lillpyssen följa med i vagnen även om han blir liggandes själv i mörkret en stund. Annars är vårt liv ganska kaotiskt där alla tre "småttingarna" (2,5 å 4,5 de andra små) gärna skriker ikapp,,,,inget fint "fejsbokliv" här inte
.
.

Alla verkar ha det lite upp och ner med sina bebisar. Det är ju lite knepigt med dygnsrytmen i början.
Vår lille kille är hittills väldigt snäll. IOM att pappan bara är hemma på helgen så är helt klart mamma bäst;)
Märker dock att det händer grejer, när han är pigg går det inte bara att släcka och hoppas att han somnar. Igår fick vi se ett extra avsnitt av true detective och då låg han på min mage och blev rumpbuffad till sömns.
På dagen vill han inte heller bara bli lagd nånstans, vill gärna sitta i knät, vara med och vara social;)
Min kille vägde 6600 när han var 8 v och var 60.5 lång.
Vägde 4250 vid födsel :)
Fler som har bebisar med "paddmage"?
När våran son var 6 v vägse han 4 kg och då gått upp 1 kg sen vi kom hem från bb. Vi har det väldigt bra än. Har haft ett och annat vredes utbrott men inget ihållande. Pappa duger lika bra som mamma. Idag har jag bakat bröd som alla sa att man inte hinner och orkar med småbarn. Har tillomed kommit igång med hästarna, sonen är så nöjd med att hänga med!
Vi är sjukt bortskämda med både skratt och sömn! Kanske hör till ovanligheten?
När våran son var 6 v vägse han 4 kg och då gått upp 1 kg sen vi kom hem från bb. Vi har det väldigt bra än. Har haft ett och annat vredes utbrott men inget ihållande. Pappa duger lika bra som mamma. Idag har jag bakat bröd som alla sa att man inte hinner och orkar med småbarn. Har tillomed kommit igång med hästarna, sonen är så nöjd med att hänga med!