septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
hur gör ni i stockholm?
i gbg får man inte ens ansöka till förskolan förran barnet ät 1 år.
jag började kolla runt ett par månader innan vi skulle ansöka, och det räckte.
hur gör ni i stockholm?
i gbg får man inte ens ansöka till förskolan förran barnet ät 1 år.
jag började kolla runt ett par månader innan vi skulle ansöka, och det räckte.
ja, nu är det samma i gbg också.
Du kan ansöka om en plats i förskola eller familjedaghem tidigast sex månader innan ditt barn behöver platsen. Barnet kan få en plats tidigast från ett års ålder.
Här får man ställa sig i kö tidigast 4 månader innan man vill ha en plats, så vi behöver inte fundera över förskola än (tack o lov, har redan ångest för att börja jobba i augusti
)
Här får man ställa sig i kö tidigast 4 månader innan man vill ha en plats, så vi behöver inte fundera över förskola än (tack o lov, har redan ångest för att börja jobba i augusti
)
..
..Märkligt att det är så olika regler. I Halmstad får man sätta barnet i kö när det är nyfött. William står redan i kö till 2 förskolor och 3 skolor. Vi har dock syskonförtur till en privat förskola och skola som är kanon.
Han kommer att skolas in aug 16. Jag börjar jobba jan 16 då är min man ledig och från apr 16 tar våra föräldrar ledigheten. Det blir nog bra tror jag.