• eko my

BF Juni 2015

halloj! jag tror jag passar in här då jag plussade igår och sitter här med halsbränna efter maten.. hallå gravid liksom!
    Det blir tredje barnet  juni här om allt går som det ska. Femte graviditeten dock.. (haft två mf.. eller ett ma och ett mf), det senaste i våras. Annars har jag två underbara kids på 4 och snart 2.

Känner mig spänd och peppad att gå igenom allt igen och är nästan glad över alla symtom som dyker upp. Betyder ju att hormonerna ökar bara, bra!

Jag tänker inte höra av mig till bm innan vecka 10 eller något tycker hälsosamtalet känns överflödigt faktiskt. Bättre att ta det i samband med "riktig" inskrivning.

Typiskt nog var jag toksugen på gravid lax häromdagen men plussade precis innan lunchen.. jaha.. slängde laxen i frysen och fick ta lite keso istället.. haha
    Bara jag som redan nojjar över att inte äta all mat? Jag menar, viss mat jag tänker på.. urk!  Äter hellre kall mat egentligen.. Passar även på att dricka kaffe nu innan det smakar dåligt med.. brukar alltid slå till i början.

Nej men, här är jag och jag följer gärna er på resan, hur det är går för oss! Den 11 juni eller något har jag bf enligt fl.

• eko my
    Plus BF-listan Baby

19 maj
    JosPhi, första barnet, 22 år, Västervik 

24 maj
    Hemlig78, första barnet, 36 år 

26 maj 
    Lina881, 26 år, Blekinge 

27 maj
    Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 

MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 

28 maj
    Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år 

carolinheiner, andra barnet (1 änglabarn), 26 år, Halmstad 

29 maj
    enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 

30 maj/1 juni
    wishing, första barnet, 30 år 

Sinilam, andra barnet, 24 år

30 maj
    Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 

Luttanlej, 30 år, Stockholm 
    Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 

31 maj
    Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    Malin, första barnet, 22 år , Stockholm

1 juni
    Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm 
    MalinA­87, 27 år, Linköping 
    saran86, andra barnet, 28 år, Umeå 
    Nolan, andra barnet, 31 år, Kronoberg
    Aakesson, femte barnet, 33 år, Kalmar

1-2 juni
    ÄlskarMina, tredje barnet, 29 år, Småland

2 juni
    Kanien, första barnet, 25 år från Sala 

banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra 
    Nhv, första barnet, 24 år, utanför Uppsala 
    MinniMouse, tredje barnet

3 juni
    tove78, andra barnet, 36 år, Sigtuna

Gozzan, första barnet, 27 år, Umeå 
    KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 
    jemi02, andra barnet, 30 år, Stockholm 
    Iida01, första barnet, 24 år, Karlstad 
    effilant, första barnet, 25 år, Göteborgstrakten 
    FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige 
    Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm 
    Wilbes, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    MammaCamp, andra barnet, Göteborg

4 juni
    Onilla, första barnet, 25 år, Halland 

stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås 
    Snöfrid, första barnet, 32 och 37 år, Flen 
    Kyy, första barnet, 28 år, Lund. 

5 juni
    Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 

thuram, första barnet, 23 år, Jämtland
    Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad 
    emm84, första barnet, 30 år, Karlstad
    Malinzzon, första barnet, 25 år, Skåne

6 juni
    dietcoke, andra barnet, 21 år, Stockholm

Mirella, första barnet, 20 år
    brallanmallan, första barnet, 27 år

7 juni
    Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg

Isabel­la89, andra barnet, 
    Fröken1987, första barnet 
    Hero77, andra barnet, 24 år,  Jönköpings län

8 juni
    Lg85, första barnet, 29 år, Karlstadstrakten

MakeitHappen, första barnet, 29 år, Varberg
    avenell, första barnet, 29 år, Uppsala

9 juni
    Cecilisa, första barnet, 28 år, Malmö

mk86, andra barnet, 28 år, Norrbotten

10 juni
    lyckobubblor, andra barnet, 35 år, Stockholm (Nacka)

Jag86: första barnet, 28 år, Västmanland.

10/11 juni
    Linda.dahlo, tredje barnet, 35 år, Vallentuna

11 juni
    Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen

jjj78, andra barnet, 36 år, Malmö
    Ekomy, tredje barnet, 32 år, Småland

12 juni
    Fläderpärlan, första barnet, 26 år, Dalarna

Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten 

13 juni
    Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm

emtfb, andra barnet, 25 år, utanför Uppsala

14 juni
    TinkyWinky, tredje barnet, 30 år, Halmstad

Pyret2015, fjärde barnet, 35 år, Småland
    Lisan26, första barnet, Uppsala
    hemligönskan, första barnet, 25 år, Stockholm

15 juni
    VioloLaviose, femte barnet, Skåne

Therese2014, första barnet, 23 år, Värmland

16 juni
    Milie, första barnet, 27 år, Västernorrland
    Carolaj83, ? , ? , ? 

17 juni
    dstrl, första barnet, 24 år, Orust 

Seniorita, 25 år, första barnet, bosatt i Jämtland

18 juni
    Calabalic, första barnet, 34 år, Östergötland

19 juni
    Katten, 37 år, första barnet, Eskilstuna
    Skogsviol, , fjärde barnet, 

20 juni
    Carri12, andra barnet, Skåne
  • eko my
    Mirella skrev 2014-10-15 19:16:32 följande:

Som den nybörjare jag är på detta med att vara gravid jag missa och ringa mvc idag men kanske ni vet en knas fråga men hur mycket är mycket att kräkas som gravid?

När ska jag söka för det?

ja skulle med säga som föregående talare.. känn efter själv. Om det är mer än vad du tycker att du klarar själv så tycker jag du ska rådfråga mödravården.
    Jobbigt när man kräks så mycket. Jag mår illa och blir kvalmig men har aldrig kräkts. (tredje barnet, femte graviditeten)

Tror det är en stor nyckel för allt det där med graviditet; lyssna på din egen kropp! Känn efter och är något för jobbigt så kontakta mvc.
  • eko my

gu va ni skriver! härligt!
    min dator gick sönder så nu sitter jag här med en ny en, fint!

Här är det illamående i vågor som gäller.. kan absolut inte äta kött! Det vänder sig i magen av tanken. Fisk kan jag tänka mig, men det är max.
    Jag får väl ta fram gamla vegetarianvanorna igen (var veg i 6 år när jag var yngre) och nu igen tydligen, lite halvt.
    Någon mer som har saker som absolut inte kan äta?
    Ingen dille på något än bara, men det brukar komma senare.
    Kände av brösten för första gången idag, ömmar och har sig. Så snart är det väl farväl med att sova på mage ett tag antar jag. :P

En annan sak, den där hemska svullnaden av magen i kombo med illamåendet som får mig vilja gå och spänna ut magen till max, har anlänt. Blä.. Värsta tiden med att vara gravid tycker jag faktiskt är när man börjar bli lönnfet/ babbig eller vad man vill kalla det utan att någon ser att det är en gravidmage.. haha
    En av det charmiga med att vara gravid.. eller hur? Det och gaserna.. haha

Hur har ni andra det? Denna gången vet jag knappt vilken vecka jag är i.. får tänka länge.. Går in i vecka 7 på lördag.. ingenting än nästan.. men det rör sig framåt och på lördag blir det även lite utlandssemester. Härligt!

• eko my
    VioloLaviose skrev 2014-10-15 21:20:00 följande:

Har en ihållande spännande känsla i magen.

Alltså inte "wow"spännande utan som att det spänner... Likt sammandragning... Känns inte bra :(

:S.. hmm håller tummar och tår! kroppen är ju lite underlig ibland så hoppas det går över! Det behöver ju inte betyda något negativt heller.
  • eko my
    Diamant skrev 2014-10-15 22:10:23 följande:
    Här är det också illamående i vågor, speciellt illa är det när jag sitter i en bil! Vilket är lite jobbigt då jag sitter en del i bil på jobbet..

Köttfärs går inte ner bara! Mår illa bara jag tänker på det! Och så kaffe då..

Ja den här härliga uppsvullnaden av magen asså, känner igen det där ;)

Är helt övertygad om att kollegorna snart börjar fråga! Jag kan inte knäppa mina arbetsbyxor så gömmer knappen bakom bältet, jag springer o kissar stup i kvarten, äter varje gång tillfälle ges och äter extremt mycket apelsiner o clementiner!
    vi har som tur var storlekar på kläderna på jobbet som vi väljer varje dag, men jag tänker att jag kommer att köra hårsnodd runt knappen när det behövs ökas lite. hoppas dock det dröjer ett bra tag. känner inte för att berätta förrän jag varit på ultraljud eller så. har vikariat med så då vill man ju inte riskera att längden på det avgör av att man är gravid heller. mycket att tänka på.. hmm

jaja, början och sista veckorna är det jobbigaste av graviditeten tycker jag så det är väl bara att stå ut.. det blir en fin belöning får vi hoppas!
  • eko my

jag var väldigt sugen på citrus och när jag väntade min son.. apelsiner och juice i början och citronläppar från karamellkungen senare.
    sötare saker när jag väntade dottern.. vet inte hur mycket o'boy jag drack..haha!

Förresten!
    För mig har hormonerna speglat av sig på ungens humör !
    Jag menar med sonen grät jag åt allt och allt var så fint och värt att fälla några tårar åt.... haha, Han blev väldig känslomänniska med. Han har stor empati och tänker och känner mycket. Dom kallar honom lilla filosofen på dagis liksom.. :)
    Med dottern var jag mer arg, ilsken som ett bi! Och den här lilla tösen har humör så det sprutar om det. Hon strålar som en sol eller så skriker hon och är arg så hon skakar. Ja om ni tänker Lilla My typ... ;D

Får se om det stämmer denna gången med då.. hittills har jag väldigt humör. Som en sur barnunge, om jag ser mig själv med lite distans..hehe.
    Men det brukar märkas mer senare i graviditeten.

Någon mer som har barn innan och lagt märke till om det stämmer med hur ni mår undergraviditeten med personligheten på barnet sen?

• eko my

det är så gott att läsa att det finns flera som tänker och funderar och undrar hur saker ska vara och hur dom är.
    Idag hade jag en lite småfunderar-dag. Fick ju mf sist jag var gravid och då var det lite känsla; jaha det här har ju varit med om förut så bara f det överstökat så kan man gå vidare. Det kändes ok bara för att jag upplevt det innan liksom. (v 11 då)
    Denna gången känner jag att jag vill vill vill inte att något ska gå fel. Man tänker hela tiden på. Kanske jag äter något fel, handspriten på jobbet  hur mycket kommer i kroppen av den.. ja ni vet.. Man analyserar ALLT..
    Det är så sjukt tidigt men ändå mår man så blä av illamåendet.. (och det är ju positivt med mycket hormoner) Tänk vad man redan älskar den där lilla ärtan där inne.. speciellt när jag ser mina andra barn. Vem ska det där bli liksom, en tredje kombo av gener, fantastiskt! Jag vill så gärna träffa h*n! Suck..

Man får deppa lite ibland.. det kommer ju bättre dagar med.

En vecka utomlands med svärföräldrar nu. Hur ska man förklara trötthet, illamående (måste man ju inte säga men) och faktum att jag inte klarar att äta kött?! Eh? Har inte lust att berätta än.. vill vara säker på att den klarar sig först. Vad skulle ni gjort? Hoppats på det bästa?

• eko my

välkommen till alla nya med! Grymt kul att vi är SÅ många! Har aldrig varit så många i en gravidgrupp jag varit med i på fl faktiskt! Babyboom juni 2015 kanske?

Svar på tråden BF Juni 2015