• eko my

BF Juni 2015

Fläderpärlan skrev 2014-10-17 12:49:09 följande:

Jag har en konstig fråga... Inatt kände jag hur det liksom stack till i underlivet, jag vaknade liksom till av det och trodde nästan att jag har påväg att kissa på mig, så jag gick på toaletten och kissade... Jag var och simmade igår och jg vet av gamla erfarenheter att man har lätt att få urinvägsinfektion efterb badhus besök (iallafall fall jag) vad tror ni? Har ni känt detta?

vad jag vet kan det sticka och ha sig lite i underlivet när man är gravid. om det är uvi så kommer du nog känna det när du kissar, för det känns verkligen (svider typ). Luktar även speciellt om urinen då. Förmodligen var det bara något tillfälligt är min gissning för jag tror jag känt något liknande någon gång. Som ett hugg liksom. Vet inte vad det beror på dock.
  • eko my
    lillafii skrev 2014-10-17 12:58:54 följande:

Idag fick jag äntligen tag i kvinnokliniken och kunde boka in en tid för vårt KUB. Är det fler som väljer att göra det?

I vårt län är det något som dom erbjuder alla, vet att vissa ställen gör de först till de över 35.

Ska bli mysigt att tjuvkika på pyret i magen då. Men känns så långt till 28/11 och speciellt eftersom jag inte direkt känner mig gravid alls. Är bara trött (men får sova dåligt på nätterna pga sonen) annars mår ja som vanligt.

gör du rätt i, jag ska med göra KUB har jag tänkt. Gjorde det med tvåan och det var supermysigt att se en lite sprättare där inne. Sen tyckte jag det var rätt skönt att veta att inte fanns chans för kromosomförändringar med. Jag menar, jag skulle Aldrig göra abort även fast chansen var stor, men jag vill ha tid att förbereda mig för sånt.
    Här frågar dom alla tror jag, jag var 29 när jag blev erbjuden.

Hur gammal är din son?
  • eko my

förresten, någon som vet om det finns något man kan ta mot illamående när man ska åka tåg. jag mår så grymt illa på tåg i vanliga fall och nu lär det inte vara bättre. I vanliga fall brukar jag ta postafen eller Calma, men bpda har lite observandum på bipacksedeln tycker jag. Någon som tycker att sådant armband hjälper? Eller vad ska man göra?

• eko my

tillbaka efter en vecka utomlands med familjen +svärisar.. värsta resorna jag varit med om.. illamående deluxe av både resa (som jag känner av i vanliga fall med) och all stekos.. Urk! Men lite sol och bad var iofs inte dumt!

Jag får väl läsa ikapp lite sen, men ni skriver ju som galningar så allt hinner jag kanske inte med.hehe!

Vecka 8 idag och jag mår illa av massor med saker nu tycker jag, mer och mer. Ömma bröstvårtor och trött ofta! Ja ni känner nog igen det där kan jag tro!
    Bra med hormoner som ökar i alla fall!
    Tror nog att svärföräldrarna misstänkte något starkt när jag hela tiden nekade gratis smådrinkar och valde att äta vegetariskt.
    Klarar fortfarande inte kött och mår då bättre av vegetariskt. Fisk går ok om den är ren i smaken.. Svårt sånt där.
    Jag väljer dock att inte säga något än förrän kub. Ska väl kontakta mvc nästa vecka tänkte jag och boka tid. Någon mer som väntat med att kontakta mvc?

Nej 12 timmar resande idag tar på krafterna.. så nu får vi dimpa ungarna i säng!
    Någon mer än jag som tänker för fullt på namn förresten? 
    Jag frossar i Sagan om Isfolket och hittar massvis med namn, men hur ska man övertala mannen om Sol, Willemo, Arlid eller Vendel liksom.. hehe
    Älskar lite udda gamla namn! Sen ska det ju passa in med syskon och efternamn med!.. hmm

• eko my
    Diamant skrev 2014-10-25 19:40:31 följande:
    Ja Gud det är hemskt!

Har också tänkt flera ggr på hur ANDRA orkat med att ha det så här!? Och jobba samtidigt??

Jag är helt SLUT på jobbet, så fort det är en lugn stund så nickar jag till, äter jag så måste jag gå iväg o sätta mig i en fåtölj efteråt o vila o kan aldrig äta upp hela lådan..

Jag kan fysiskt inte kräkas men önskar att jag kunde, går o spottar hela tiden istället.

O ALLT luktar ju illa!! Människor, saker, mat..

Kan knappt äta, hur fanken ska man lyckas gå UPP i vikt under en graviditet?? Går ju bara ner!
    hua ja. känner igen det där allt luktar illa grejen!
    men tro mig! med tiden mår man hur bra som helst och plötsligt vill man äta julbord hela dagarna, typ.. nä men man kan bli mer hungrig i alla fall.. säkert olika men på slutet tycker jag det varit så (ja slutet innan ungen är så stor att maten inte får plats typ...haha)
  • eko my

förresten.. någon som har det som mig; någon timme efter jag ätit så känns det som ett sug i maggropen (magkatarr liknande) och jag är vrålhungrig! ont i magen om jag inte äter något som sedan går över till illamående om jag verkligen inte får i mig något..
    märkligt men jag måste fråga!

• eko my
    Elsa83 skrev 2014-10-25 22:59:14 följande:
    Det är magkatarr, överproduktion av magsyra. Köp novalucid från apoteket. Ofarligt för barnet och kan knappast friskt under dagen.
    tror faktiskt inte det då jag inte har så jämt och det försvinner med illamåendet. onödigt att ta medicin då. vet hur magkatarr känns, jag beskrev bara känslan. tack för omtanken..
  • eko my

tänkte dela med mig lite av hur jag upplevde ma och mf eftersom ni pratade om det.. vill inte skrämma någon mer ja dela. 

första gången jag var gravid bokade jag in ett Vul på en privat klinik i vad jag trodde var v 11-12. Men då visade det bara en liten prick och hon sa att det förmodligen slutat växa i v 5-6. Blödde rätt rejält någon vecka senare, inte bara som en vanlig mens alltså. Jag valde då att låta det sköta sig själv liksom. Hade väldigt ont under och efter. Som värkar.

Sist när jag fick mf i vecka 11 gjorde det ont, men mer som mensvärk och jag visste absolut att det var ett mf. Det kom rätt rejält så det var liksom inget tvivel.
    Fick dock komma in och kolla efter eftersom jag gått rätt långt så allt var ok.

Mellan detta har jag fått två fin fina barn med utan några komplikationer. Har som denna gången mått illa men aldrig spytt. Haft ömma bröst och växtvärk i nedre magen. Hoppas det går fint denna gången med.

Jag vill bara säga med detta att ja, det händer ju ibland att det går snett. Men det kan lika gärna gå bra!! Om det kommer ut så är det ju något som är fel, det var liksom inte ändå livsdugligt. MEN för de det sker för; det är verkligen inget som är för litet att sörja. Man måste få känna, det är viktigt!
    Men det finns många solskenshistorier med, minns det! Mina barn är två av dom tycker jag! Var tjatig och fråga bm och sjukvårdspersonal. Speciellt när det är första så vet man ju noll. 
    Önskar er alla all lycka och statistiskt sätt kommer det ju gå bra för många av oss med, minns det!

• eko my

ville mer säga att alla har väldigt olika symtom på graviditet. Några mår aldrig illa, andra ligger vid toan flera månader. Inget är ovanligt av det.. det är väl det som gör det svårt så här i början..

Svar på tråden BF Juni 2015