• eko my

BF Juni 2015

sorry om jag fortsatte ämnet.. risken med att skriva innan man läst klart alla inlägg.. håller med om att något annat är mer positivt att skriva om.
    Hoppas inte någon tog illa upp.. Det var bara lite tankar..

ok nya ämnen...
    Någon som tänkt mycket på namn?

• eko my

vi kommer ta reda på vad det är. har gjort det med båda de andra och anledningen är nog att jag är alldeles för nyfiken. :)

sen är jag sådan som vill ställa in mig och förbereda mig med, få lite relation till den där inne innan på något sätt. jag har sytt lapptäcke till båda mina ungar innan efter lite känsla jag haft om vem dom är. dom leker fortfarande med dom och det känns fint. Kommer göra ett till denna rackare med om det går bra! Samma blir det till att fylla en bebisbok till! Älskar att pyssla och sätta in bilder. Sonens som är 4 är totalt överfull, så nu har jag köpt extra fotoalbum med!

Jag vill nog att namnen ska klinga lite bra ihop i alla fall. Just nu har killnamnet Love fastnat hos mig. Liv gillar jag med.
    Jag kan nog göra väldigt långa listor medans det brukar sluta med att jag sitter med stor kula och försöker övertala mannen. Alltså vi måste bestämma namn nu?!
    Men namn är otroligt spännande! Så fort jag kommer på ett namn är det minst lika viktigt att kolla vad de betyder. Superkul det med tycker jag!

• eko my

btw vore det roligt att följa någon som bor nära.. någon mer från växjötrakten?
    med risk att avslöja sig, men jag tänker att vi isf är här på samma premisser.

• eko my
    Pyret 85 skrev 2014-10-29 13:49:55 följande:

Ringde sonen från jobbet och frågade om vi skulle göra chokladbollar när jag kom hem. Jo det ville han ju. efter en stund mådde jag så illa utav bara tanken på att göra chokladbollar. När jag kom ut till bilen kaskadkräktes jag. Körde hem, in om affären först och illamåendet satt i. När jag kom hem blev det toan direkt och kräktes jättemkt. Antingen har jag blivit magsjuk eller så är graviditetsillamåendet överjävligt idag. Nu mår jag bättre igen men fortfarande lite illamående.

fy 17 va jobbigt.. hoppas du slipper ha det så hela tiden.. :S
    jag mår väldigt illa idag med, men kräks inte som tur är..
    håller tummarna att imorgon blir bättre för dig!
  • eko my

hade två barn som inte ville ha spagetti och köttfärssås idag...(what liksom?).. och där satt jag och försökte säga åt dom att smaka i alla fall när jag själv åt risgrynsgröt (ingen av ungarna gillar det så det var inte därför dom inte åt). Men det är ju inget starkt argument liksom.
    Så jag tänkte att skärp dig nu A och ät lite spagetti och sås du med då...
    Fy kattsingen.. det skulle jag inte tvingat mig till... :S

• eko my

jag började faktiskt att känna mig lite kvalm redan dagarna efter att mensen uteblev men sedan eskalerade det lite runt v 6 och v 8 tog det fart på allvar. Jag har de andra gångerna mått såhär illa runt vecka 12 innan det försvunnit (illamåendet har alltid stegrat för mig innan det försvunnit), så om det ska stegra från detta så vet jag inte hur det kommer gå! Just nu lever jag med seaband (som faktiskt funkar!!) på båda armarna när jag inte jobbar. Jobbar i vården så jag kan inte ha det där.

Nu ska jag jobba helgen och är lika förkyld som om jag hade influensan, trött som få och så ska man släppa loss illamåendet på jobbet med. Plus att minsta i familjen fyller 2 så jag måste hinna städa ett helt hem med innan söndag då det kommer folk.. Hjälp!!

Jag känner mig hjälplös! Hemtjänst tack!..haha

• eko my

va härligt att se ul-bilder på era små! Det ger en liten hint hur stor våran mini är... Ger hopp! som en jordgubbe eller druva denna vecka! 8+0! :D

• eko my
    MaHo89 skrev 2014-10-31 21:30:30 följande:

Grymt kul att se att det går bra för folk som har blödningar med!
    Grattis! :)
  • eko my

här har man klarat sig genom en jobbhelg med illamående och förkylning.
    trodde innan att det bara var gravidtäppt men man snorar och nyser nog inte av det va? :P

jag skulle flytta bak mitt datum om dom sa det vid kub eller vul. jag tänker att i slutet blir det ju en spännande överraskning om bebis kommer tidigare då än om man måste vänta två veckor över tiden man tänkte.
    jag har gått över 5 och 8 dagar på båda barnen trots beräkningarna från rul.
    Så jag tänker att trots att jag har 11 juni som första riktdatum så skulle det nog mer vara 18 juni. Jag har en sykel på 31 dagar snitt (30-37 ca) så det kan förklara saken

• eko my

sitter och tänker framtid och lite på vagn.. vi hade en brio go förr och jag saknar den såå massor! den ligger nog högst på min lista av vagnar. Buggabo har vi med haft och den kändes alldeles för plastig och ranglig tyckte jag.

Så Brio Go ja.. men sen finns ju supersnygga Kronan Duo S med gul suflett! Dreggel! Fråga då.. någon som haft chansen att jämföra Brio Go och Kronan Duo S? Jag undrar lite plus och minus liksom? Någon?

Fina båda två men Kronan vet jag inget om..
  • eko my
    vikarien skrev 2014-11-03 09:51:10 följande:

Fy vad jag lider med er som mår illa! <3

Jag känner ingenting egentligen. Ömma bröst fortfarande och trötthet, men annars ingenting!

Man blir nästan orolig!

Mår alla verkligen illa? När började det för er?

Jag slipper ju klart gärna iofs Är i 6+5 idag.

ja men var glad om du slipper!
    jag misstänkte nästan innan jag märkte att mensen inte kom att jag var gravid för jag kände igen illamåendet. Sedan när det inte kom någon mens på en vecka så plussade jag! :P
    Men vid v 7-8 tog det fart ordentligt och jag mår mer illa denna gången (3:e barnet) än jag gjort någon annan gång.. urk! V 9 nu.
  • eko my

har inte skrivit på ett bra tag för jag har helt enkelt mått för illa, nu har det lättat en aning, då blir man nojjig för det liksom! Galet!

Träffade lite av mannens syskon med familjer idag och fick reda på att min svägerska ska ha barn två veckor innan oss!!! Gissa om jag vred mig i soffan, har nämligen inte berättat än. Men hon blir en av de första när vi gjort Kub!

Galet roligt! skiljer 7 månader mellan våran tvåa och deras etta med!

Så nu hoppas jag  verkligen att allt går bra!

Svar på tråden BF Juni 2015