BF Juni 2015
Åh vad jag bara vill berätta för alla om den lilla som växer där inne! :) Men tycker det är för tidigt, men det är sååå länge kvar tills vi kan juh! Tycker ni andra likadant :)
Åh vad jag bara vill berätta för alla om den lilla som växer där inne! :) Men tycker det är för tidigt, men det är sååå länge kvar tills vi kan juh! Tycker ni andra likadant :)
Haha nu förstår jag hur vissa av er andra har det! Har ju inte haft några som helst symtom hittills, inne i vecka 6 nu. Imorse skulle jag och min mamma (som inte vet något om graviditeten) ut på lång biltur och jag tog med varsitt fint fräscht äpple som matsäck. Så känner jag att äpplet luktar spya! Kan det vara sant? Och så ligger det där i bilen, och det lilla äpplet får hela bilen att stinka spya! Haha , jag kunde ju inte kasta ut äpplena genom fönstret! Och så när mamma skulle mumsa i sig äpplet....mmmm hon tyckte det var jättegott och tog god tid på sig...behöver jag tillägga att jag inte åt mitt äpple?! ;)
Denna gången ska vi inte berätta tidigt som vi brukar. Är mitt 6e barn och med bonusarna 8e och får alltid massa skit kastat i ansiktet. Plus att vi vill göra kub/nupp med.
Hade jag inte testat positivt igår hade det inte varit någon tvekan idag :) Trots ett tidigare missfall så känner jag mig faktiskt inte orolig, vilket är enormt skönt. Har kanske inte riktigt tagit in det än heller.
Tänkte bara kolla. Är det någon som har beställt alkoholfritt till en middag på en restaurang lite diskret. Är rädd att servitören ska röja mig^^ "jaha, och vem var det som skulle ha alkoholfritt?" Ska nämligen på en jobbmiddag snart och det betyder väldigt mycket för mig att inte behöva berätta än.
Jag är inte sugen på tvillingar^^ inte nu när jag redan har ett barn.
Kl 14 är det som att slå av strömbrytaren på mig. Jag blir dötrött. BF 26 juni och det känns väldigt tokigt att vi nu är gravida igen. Något jag är väldigt nyfiken på är om det blir en flicka eller pojk:)
Sambon: Ja, nu börjar det..
Jag: Vad börjar?
Sambon: Humörsvängningarna
Haha jag kan nog bara hålla med honom ;p
Vill bara kommentera oron att fostret skulle vara för litet vid VUL. Det är väldigt svårt att mäta! Jag fick i vecka 7 (6+0) förra graviditeten se att jag endast hade en liten blåsa i livmodern, ingen visste om det levde något där. Läkaren flyttade mig en vecka bakåt vilket skulle innebära att jag hade plussat på ÄL+4 och inte 10 som jag var stensäker på. Var givetvis jätteorolig eftersom eftersom det inte stämde alls. Två veckor senare hade den lilla blåsan växt till sig något enormt och hjärtat slog. På RUL blev jag sedan framflyttad en vecka och då stämde allt igen:)