• Alvolina

BF Juni 2015

Seniorita skrev 2014-11-03 16:49:03 följande:
    Tack! Fick göra ett vul, såg bra ut enligt dom, fick inte se själv dock så var lite surt. Men huvudsaken att hjärtat slog och att ärtan låg där den skulle. Fick även lämna u-sticka och sänka men dom skulle återkomma med provsvar.
    Skönt att de kollade dig och att det såg bra ut:)
  • Alvolina
    MaHo89 skrev 2014-11-03 19:35:32 följande:

Angående att gå över tiden! När jag väntade sonen trodde jag att man blev igångsatt 14 dagar efter BF men när jag sen kom på att de där 14 dagarna är EFTER de 14 dagarna till v 42 blev jag jäkligt besviken :P (det räknas ju som fullt normalt allt mellan v 38-42)

Nu gick jag bara över 10 dagar och behövde inte bli igångsatt men ändå ;)

Här är det 14 dagar efter BF som är sista dagen för igångsättning. Du behöver alltså inte gå längre än så. Du menar att man skulle kunna vara gravid en månad längre än vad bebisen är beräknad? Kan det vara så bra egentligen? Anledningen till igångsättning är väl att moderkakan blir sämre och sämre vilket såklart inte är bra för barnet.
  • Alvolina
    Manelma skrev 2014-11-03 20:36:19 följande:

Sorry BF +8 hinnsvepning Bf +10 föddes han.

Låter som att du hade en ganska lång förlossning. Hur upplevde du den? Öppnade du dig sakta hela tiden eller gick det fort mot slutet?
  • Alvolina

Första kräken i morse:S fy bubblan. Måste hitta något som hjälper mot detta konstanta illamående och tröttheten. Vet inte hur jag ska klara av att hålla detta hemligt på jobbet!

Jag vet inte varför men jag får smått ångest av tanken att behöva berätta för folk. Känns så krystat och laddat på något vis. Framförallt när jag inte vet hur de kommer att reagera, som tex jobbet. Det är ju inget konstigt, men ändå blir jag så nervös.

• Alvolina

Väldigt tråkigt med missfall :( önskar er all lycka!

Tack för BF-listan <3 lägger in mig så snart jag hamnar vid en dator. BF 26 juni, 25 år, andra barnet, Västergötland

Fick en svagt färgad flytning i morse, mer åt det aprikosa hållet. Håller dock modet uppe då jag hade lite ont i magen i går kväll samt att jag ju hade lättare blödningar med sonen och det gick ju bra:) sen har jag haft missfall tidigare så självklart blir det lite extra oro.

• Alvolina

Är det så att symtomen kan gå ganska mycket upp och ner? Eller hur upplever ni det? Är det konstant. Vill så gärna inte oroa mig men det är lite svårt.

• Alvolina
    effilant skrev 2014-11-06 10:31:48 följande:
    Det går jättemycket upp och ner tycker jag, så du ska nog inte oroa dig. Min BM igår tröstade mig dessutom med st nu ska moderkakan strax ta över försörjningen till bebis och då minskar hormonerna lite. Jag är i vecka 11 (10+2), vet inte vilken vecka du är i men mina symptom började komma och gå lite i vecka 7-8 typ.
    Tack för att du svarade:) är i v.8 i morgon. Började må illa för en vecka sedan och det är väl egentligen bara brösten som inte gör så ont längre.
  • Alvolina

Är det någon som känner igen sig i mitt illamående?

1. Folk envisas med att posta måltider i sociala medier. Jag kräks lite varje gång.

2. Har alltid uppsatt hår. Är redo helt enkelt.

• Alvolina
    pinglon skrev 2014-11-06 11:56:19 följande:

Kom nyss hem från läkarbesöket, och visst kunde man se ett tickande hjärta. Hjärta Helt fantastiskt och vilken lättnad. :) 

Gjorde detta extra vul pga jag inte riktigt visste hur långt gången jag var eftersom jag tog ut spiralen 3.9 och fick mens rätt snabbt efter det. Och jag har inte haft någon mens alls under mina 3,5 år med spiralen. Enligt min uträkning från senaste mens och med normal cykellängd så skulle jag ligga på 6+6 idag, enligt vul 6+3 så det stämde ju ganska bra! :) 

Vilken lycka :)
  • Alvolina
    Milie skrev 2014-11-06 13:02:02 följande:

Nu jäklar har illamåendet dragit igång, fast det är verkligen inte "morning sickness" det handlar om. Det är precis tvärt om. Då jag vaknar och ungefär 30-40 sekunder efter det så har jag inget illamående alls. Sen kommer den där diffusa "klumpen" just in under revbensbågen typ och där sitter den. Diffust illamående fram till lunchtid ungefär och sen börjar det eskalera snabbt och vid 14-tiden brukar jag ligga och skaka med en hand över ögonen och en hand hållandes i hinken.. Så ligger jag tills dagen efter. Urk.

Jag tänker anta att det här försvinner i vecka 12, senast 13. Det får då fasiken bara se till att göra det! Det har jag nu bestämt. v 9 idag (8+1).

Gällande vad som gäller mot så har jag Seaband och äter Lergigan men det känns mest som att jag gör det bara för någon eventuell placeboeffekt. Det ger inget eller knappt något.

Stackare:/ får du i dig någon mat och framförallt vätska?
Svar på tråden BF Juni 2015