Inlägg från: VioloLaviose |Visa alla inlägg
  • VioloLaviose

BF Juni 2015

Tvillingar är ärftligt på pappans sida också men inte genom honom om man säger så. Däremot hans döttrar

• VioloLaviose

Mina systrar är tvillingar, det är typ min högsta önskan att få tvillingar :D
    Men det ska också hoppa en generation om jag förstått rätt. Så mina döttrar har större chans/risk att få twins.

Det stod även att om man fått många barn så är det större chans att få tvillingar MEN det skulle kanske hägna ihop med åldern, att när man fått 4 eller fler så är man en bit över 30. Jag har 4 och är 26 . Så inga bra odds där :P

• VioloLaviose

Haft hälsosamtal idag och fick dessvärre lämna blodprov idag istället för vecka 14 på inskrivningen då min syster äter levaxin för sköldkörteln . Har man problem med sköldkörteln kan man få missfall... :(

• VioloLaviose
    Diamant skrev 2014-10-20 20:54:40 följande:
    Ja det ökar tyvärr risken lite, men inte supermycket!

Har också sköldkörtelproblem o ska få Levaxin men MAJORITETEN av alla graviditeter slutar ju med ett barn efter 9 månader så man får ändå tänka att vi har oddsen FÖR oss :)
    Ja hon var väldigt glad för vi kunde ta provet så pass tidigt med och sätta in medicin om det visar sig att det behövs.

Fick tid till ultraljudet också :) :) :)
  • VioloLaviose

Hörrni... När började ni må riktigt illa eller få symtom på allvar?

Jag kommer lätt upp ur Sängen men har ett diffust illamående i halsen typ . Men det kommer inte igång. Börjar bli orolig nu. 6+1 idag..

• VioloLaviose

Ok.. :/ detta är min sjunde graviditet och har ALLTID varit riktigt dålig i början :/ man blir ju knäpp för mindre..

• VioloLaviose

Snälla hjälp mig :( har huvudvärk från helvetet som inte går över varken av sömn, dryck eller Alvedon :( brukar få ett par veckor där runt vexka 15 med hormonell huvudvärk men inte såhär tidigt. Blir knäpp, orkar inte upp på morgonen och barnen behöver komma iväg till skola och förskola :(

• VioloLaviose

Premiärkräkning.... Vill bara ligga ner och dö lite.. Har Aldrig kräkt såhär tidigt. Hoppas ni mår bra allihopa, beklagar till er som fått dåliga besked <3

Kommer hålla mig borta härifrån tills vul den 3e...

• VioloLaviose

7+0 idag bara. Spökveckorna är väl typ 13-20? Eller så? :(

Kunde jobba igår utan problem med avföringslukter och andra kroppsodörer :/

Ska på vul om en vecka. Känns bara som jag ska ställa in mig på att det inte finns något eller något utan hjärtslag

• VioloLaviose

Vi har ingen gynakut att ringa, och ska man besöka dem så måste man typ ligga på marken och förblöda för att bli mottagen :(

Har ont i brösten dock. Men tröttheten och illamåendet är borta. Orkat jobba 11 h igår inklusive alla lukter, och sedan orkat upp och väg med barnen till förskolan idag. Känns inte rätt. Inte såhär tidigt :(

• VioloLaviose
    effilant skrev 2014-10-27 16:43:25 följande:
    Menar du mig? Åh det gick bra, trots alla dåliga föraningar var det en liten livlig krabat därinne med ett supersnabbt litet hjärta. Både jag och sambon började gråta av lycka, all denna oro och så hade vi kvar vår lilla plutt <3
    Ja jag menade dig :) hittade inte inlägget bara :(

Åh vad mysigt :) vilken vecka?
  • VioloLaviose

Ja det var ju dumt av mig att ventilera med några som kanske är i samma sits. Absolut . Ber om ursäkt

Svar på tråden BF Juni 2015