Milie skrev 2015-02-10 00:09:59 följande:
Ah. Niferex är ju nästan kända för att förstöra magen. Barnmorskorna gillar dem dock eftersom de innehåller mycket järn. Vet hon om att du har IBS? Då om någon gång tycker man att de borde släppa på Niferex-köret.
Sen tycker jag att man inte behöver få panik över att Hb sjunker lite. Min barnmorska tyckte jag skulle börja med tabletter då jag låg på 121. Helt sjukt då det är typ det bästa värdet jag någonsin haft. Eftersom jag oftast ligger på 115 så kommer jag inte börja förrän det är lägre än det.
Om du nu vågar dig på tabletter igen så rekommenderar jag Hemofer!
Var hos en annan BM denna gången som dessutom hade en student med sig. Så dom hade läst journalen noga sa hon...
Talade tydligt om att jag hade IBS också.
Då säger hon att Niferex är bäst för känsliga magar!?
Ju mer jag läser om dom så verkar det ju vara tvärtom
Jag låg också omkring 120 så jag var mer orolig att det var mitt B12 som sjunkit men det ville hon inte ens kolla!
Sköldkörtelprov togs däremot för det var nytt för i år att dom skulle ta på alla med känd B12 brist.
Likadant sockret bestämde min vanliga BM att vi skulle ta varje gång jag är där eftersom min mage inte pallar Glukosbelastningen. Men det kunde vänta till nästa gång tyckte hon

Noll förtroende fick jag för henne, så jag hoppas verkligen min vanliga BM är frisk från sin sjukskrivning nästa gång!