• vikarien

BF Juni 2015

avenell skrev 2014-12-29 10:08:33 följande:

Hur är era bröst? Har de vuxit?

Mina bröst ser ut och känns precis som vanligt, dr har inte blivit större alls. Jag har inte tänkt på det förrän jag läste i appen att det är vanligt att de har växt en till två kupstorlekar när man har nått vecka 18.

Jag är inte angelägen om att brösten ska bli större, mest nyfiken på hur ni andra upplever! :)

Mina har växt enormt :-O har legat mellan B och C-kupa, men nu fick jag åka och införskaffa nya i D! Bara vecka 16 än så man undrar ju vart det ska sluta :-O
  • vikarien

Idag blev det ett besök hos läkarn efter att ha varit förkyld i över 2 månader och nu det sista hostat så jag inte sovit på en vecka...

Äntligen fick jag en riktigt bra läkare som trodde på förkylningsastma, har jag sagt varje förkylning i 7 år!

Så det kändes riktigt bra när hon var inne på samma spår som jag utan att jag behövde säga något

Så nu ska jag ta luftrörsvidgande och soooova!

• vikarien

Jag använder både receptfritt och med recept. Går på allergimedicin året runt bland annat.

Paracetamol och lite olika mot halsbränna tar jag.

Läser på FASS' och är det okej där så tar jag Hellre det än att må dåligt faktiskt.

• vikarien

Är det någon mer än jag som fått frågan om det var planerat med bebis nu?

Tycker frågan är rätt konstig och okänslig att ställa, men jag har fått den flera gånger nu :-O

Vi är 27 och 28 år (hinner bli ett år äldre bägge två), köpte hus för 1.5 år sen som vi renoverat, vi har varit ihop i över 5 år och bägge två har fast jobb. Skulle det vara konstigt på något vis med barn nu? :-P

• vikarien
    Milie skrev 2014-12-31 10:38:57 följande:
    Ja, det lät ju konstigt att fundera i ert fall. Men jag tror bara man är nyfiken eftersom något (en graviditet) har avslöjats som pågått utan att man visste om det så nu vill man veta allt. Eller så vet man kanske inte vad man ska säga om graviditeten, så då drar man till med frågan.

Min familj har gått och stampat flera år då jag och sambon varit tillsammans i 10 år och haft hus i 1,5 år. Där antog nog alla att det var planerat. Jag har dock en kompis som frågade, men jag tror bara det var för att hon ville veta allt.
    Förmodligen är det väl ren nyfikenhet men jag blev lite paff av frågan. Typ min bror sa ju det på skämt, men flera har ställt frågan helt seriöst.

Idag känns inte som någon bra dag.. Vaknade med ont i magen, långt ner.. Blir livrädd! Har ju inte känt något alls hittills så det här är jobbigt... Inte fasen ska det väl behöva gå åt skogen på nyårsafton och så sent som i vecka 16?!

Sen ringde familjen vi skulle till ikväll och sa att dom fått magsjuka. Så blir jag och sambon hemma i soffan ikväll :-S
  • vikarien
    Theresetesstessan skrev 2014-12-31 12:16:23 följande:

Vikarien det är nog växt värk. Jag har haft samma problem i över en vecka och igår var jag och sambon på sjukhuset för att kolla så allt var okej. Det var det men livmodern var sjukt öm både inifrån och utifrån. Och jag är också i vecka 16.

Kanske är så? Har ju som sagt inte känt något än Har lite ont i ryggen med så kanske var mitt besök i Ullared som satte sina spår!

Funderar lite på UVI med, småkissar ofta men har inte ont när jag gör det.

Kanske kan vara det ändå?

Får ringa BM på fredag om det inte blir bättre.
  • vikarien
    Theresetesstessan skrev 2014-12-31 13:53:51 följande:

Jag har haft så fruktansvärt ont att jag undvikit att röra på mig för då känns det värre. Samma här kissar jätte ofta, ibland så tätt som en kvart imellan, känns som om det lindrar när blåsan är tömd. Och igår tog de alla prover och urinprover som gick. Och fanns inga fel och bebisen hade världens gymnastik i magen. Så den var pigg. Läkaren tyckte bara att jag skulle ta alvedon och fortsätta vila. Men förstår din oro var samma här.

Då får vi tro att det är lugnt här också Känns lite bättre nu än imorse iaf!
  • vikarien

Vi jag RUL 21/1, känns som en evighet!

Vill ju börja handla nu Dök upp en vagn på blocket härromdagen till riktigt bra pris, men jag vågade fasen inte...

• vikarien

Jag drömmer hysteriska drömmar och vaknar med skyhög puls! Nästan varje natt drömmer jag att jag typ försovit mig och har skitbråttom till jobbet. Får absolut inte hända i verkligheten eftersom min brukare blir avlämnad med taxi och då måste jag vara där och ta emot, annars hinner hen försvinna...

Flera gånger har jag drömt att bilen inte startar och att jag cyklar dit, det är 3 mil enkel väg :-P

Känns ju nästan som om jag vore väldigt stressad inombords, men kan inte påstå att jag känner något av det.

Lite vanlig jobbångest har jag idag dock eftersom det är dags att gå tillbaka imorgon efter 2 sköna veckor hemma...

Längtar rätt bra efter mammaledigheten får jag nog säg

• vikarien
    Beatrissan skrev 2015-01-04 18:07:11 följande:

Herrljunga cider från butik med. 0,7% alkohol, Hur farligt tror ni att det är? Har druckit lite sånt då o då, tycker den e god.. hörde att de va alkohol i filmjölk?? Tur jag inte gillar det iaf..

Det är väl alkohol i rätt mycket som man inte vet om Flera mjölkprodukter innehåller alkohol har jag hört.

0.7% hade jag inte nojjat mig över faktiskt, men det är ju hur man känner själv

Skulle absolut inte dricka ett glas vin, men nästintill alkoholfri cider hade jag inte funderat så mycket över
Svar på tråden BF Juni 2015