• vikarien

BF Juni 2015

naiw skrev 2014-12-07 13:51:27 följande:

Hej alla blivande mammor!
    Jag behöver verkligen lite sympati och pepp. Är det någon mer än jag som blir helt tokig på att gå och vänta? Vi har fått tid till vårt RUL den 29 december och vi har inte varit hos barnmorskan sedan inskrivningen den 10 november! Har alla det som jag? Det förväntas bara att allt går bra med barnet och skulle det vara nåt som är tokigt får man inte reda på det förrän i vecka 18-19 (KUB är inte rutin och man får bekosta det själv om man vill göra det här i Halland). Snacka om att hållas på sträckbänken... Jag känner inga konstigheter. Magen börjar växa något (är inte pinnsmal sedan innan så det syns inte överdrivet mycket), sugen på rätt mycket skräpmat, flåsar en del och får lite ont i höften av snabbare promenader. Men för en människa med kontrollbehov och ett sjukt dåligt tålamod är detta tortyr. Hur funkar det för er? Någon som känner samma otålighet? 

Bor också i halland, känner precis som du!

Bu fick jag ett UL i veckan eftersom jag inte haft några symptom alls. Men det var ju mest ren tur eftersom jag var på inskrivning på tisdagen och på onsdagen fanns en UL-tid kvar.

Så fick veta att det iaf fanns något där inne och att det levde Var ju inget som sa att barnet var friskt, men stillade ändå oron väldigt mycket.
  • vikarien

Denna morgon blev en katastrof!

Saltgurkan var slut... :-P Leverpastejmacka utan saltgurka funkar ju inte

Gått åt en hel burk på en vecka här, kan undra vem som äter upp den hihi!

• vikarien
    Alvolina skrev 2014-12-08 11:20:23 följande:
    Eller så köper man leverpastej med saltgurka i :P
    Haha har provat men den duger icke! äter iofs saltgurka på ost och skinka också för tillfället
  • vikarien

Idag blir en lång dag... Fy vad det har blåst inatt, inte sovit många minuter!

Och så ska jag jobba 7-21 idag, Zzznark

Ha en go dag där ute och håll i hatten!

• vikarien

Någon som har bra koll på det här med gravidpenning?

Jag jobbar 50% som personlig assistent, och tar för givet att jag får full gravidpenning därifrån.

Men sen jobbar jag på timmar resten inom barnomsorgen, och då får man väl ingenting gissar jag? Även fast det nästan är tyngre.

Hur räknar dom ut hur mycket jag ska få då?

Kommer gå hem i slutet på april förmodligen men får jag då bara 80% av min halvtidslön?

Äsch så krångligt! Kan man få personligt möte med någon på FK kanske? På telefon och mejl känns det lönlöst att förklara!

Jag hoppas jag kan bli hemma 1.5 år iaf så pyret kan börja förskolan i början av 2017.

Jag kommer ta det mesta av ledigheten eftersom sambon inte trivs med att vara hemma någon längre period. De fyra semesterveckorna på sommar räcker gott för honom.. Rutiner och socialt nätverk är viktigt för honom medansvar jag är tvärtom Det sociala vill jag ha, men har mer av den varan privat än på jobbet.

Så han kommer ta de fredagar jag jobbar sen när pyret går på förskolan.

Eventuellt börjar jag jobba mina helger efter ett år vilket blir 3 på 8 veckor. Då får han vara hemma

Tror det kommer passa oss bra!

• vikarien

Funderar med på försäkring, vilken rekommenderar ni?

Tycker allt sånt är dötråkigt :-P är min kära sambo som sköter det i vanliga fall

• vikarien

Låter som trygg Hansa är bra Hade barnförsäkring hos dom på mig själv tills jag fyllde 25 och dom var bra då. Så jag väljer nog dom

Har nu börjat handla något än? Är i vecka 14 nu och det är grymt svårt att låta bli

I eftermiddag ska jag till Ullared, där är det ännu svårare hihi!

• vikarien
    pottan skrev 2014-12-19 11:43:22 följande:

Hej flickor!

en fråga, hur har ni gjort med vinterjacka?

jag är i v 14 nu och har gått upp några kilo, så mina vanliga vinterjackor funkar inte längre, vill ju dock inte lägga massa pengar på en mammajacka som kanske bara används en säsong

Har provat massor med jackor men så fort man tar i åtanke att en mage ska växa så är det ju kört, större storlekar är ju förstora överallt ...

Jag köpte en ny precis när jag blev gravid, och tog då en storlek större. Gör inte så mycket på mig för jag har så långa armar

Köpte en typ parkasmodell så är rätt vid i sig.

Nu är den ju fortfarande stor då jag tappat nästan 5 kilo istället för att gå upp :-P

Men magen ska nog förhoppningsvis få plats ett bra tag till.

Känns ju skönt att man är som störst när det är såpass varmt att en tjockare tröja räcker

Tänkt köpa på mig ett par större och tjockare tröjor i Ullared sen
  • vikarien

Sista arbetsdagen innan 2 veckor ledigt görs idag!

Herregud vad skönt det ska bli med sovmorgon!

• vikarien
    skorstenen skrev 2014-12-21 16:03:08 följande:

Målar ni naglarna? Färgar/tonar håret?

Gör både och! Men jag är inte så nojig av mig heller. BM sa att jag kan leva som vanligt och just att färga håret är ingen fara!

Min svägerska är frissa så hon gör det åt mig

Dricker ingen alkohol, det är det enda!

Passar mig naturligtvis för opastöriserade ostar och så, men skulle jag få i mig en bit så går jag inte i taket för det
Svar på tråden BF Juni 2015