• vikarien

BF Juni 2015

josefinost skrev 2015-02-26 17:52:58 följande:
    Nej så är det ju tyvärr, att jobbet måste godkänna det oxå. Men är det inte två månader som gäller? Eller det är kanske olika från jobb till jobb? Men det är kanske värt att försök, åtminstone till det han absolut inte vill missa som besök på förlossningen om ni får göra det. Vi gick aldrig på dom där träffarna och allt blev bra ändå, känner inte att jag missade något iaf smile1.gif ..
    Tror dom har tre månader och det har dom nog rätt till vad jag fattar det som.

Jag hade nog absolut klarat mig utan, men känner samtidigt att det finns en chans att träffa någon som ska vara hemma samtidigt som mig, hade ju varit kul och sambon hade nog behövt en förberedelse inför vad som komma skall.

Vi diskuterade här hemma igår och kom fram till att en eller Max två gånger kan han vara ledig, och då får det bli hela dagen eftersom det kostar mer än det smakar att köra till jobbet för 2 timmar.
  • vikarien
    Pyssilullan skrev 2015-03-04 08:39:09 följande:

V 28 för mig nu, det går undan!
    Jag känner mig såå klumpig, börjat få problem med "buktande ådror på låret" misstänkande åderbrock?
    blää.. Nu vill jag att tiden ska gå ÄNNU fortare, men hela mars o hela april o hela maj kvar, Pust ;)

Jag har handlat det mesta! Men inte så mkt kläder i 50/56, Ska man handla på sig mkt sånt innan ?

(visserligen mitt tredje barn, men jag har glömt, det var 8 år sedan sist :)

Tycker med det går så himla fort! Det får gärna lugna ner sig lite, känner mig inte redo än

Jag har handlat lite med, men jättesvårt att veta hur mycket man behöver i de första storlekarna! Kan ju vara tokvarmt eller skitväder den perioden, det vet man ju inte

Det kostar ju ändå en del att köpa på sig, så man vill ju inte ha ett berg av kläder som inte blir använda. Vi har stor familj och släkt så lär trilla in lite paket, men gissar att dom inte köper 50/56 iaf.

Tur jag har nära till Ullared iaf, inte så dyrt där
  • vikarien
    Pyssilullan skrev 2015-03-04 09:52:55 följande:
    Precis, Släkten köper nog inte så mkt i 50/56 och man vill ju iaf ha kläder för 1 veckas tid ;) Sen vet man ju inte hur stor barnet är heller, kan ju komma en som är 56 lång :D
    O som sagt långärmad eller kortärmad body? Steksommar som förra året eller regn och 12 grader som året innan liksom?
    Jag har två bodys i 50, resten köper jag i 56 gissar på att det blir en ganska stor bebis faktiskt hihi!

Jag tror jag satsar på tunt långärmat, man måste ju skydda från solen ändå. Köpte lite på Åhléns i helgen, var tunt och gosigt.

Man lär väl få ha iaf 5 uppsättningar i de första storlekarna antar jag? Om man har egen tvättmaskin iaf :-P

Ska på barnloppis snart så kanske kan köpa på sig lite i reserv
  • vikarien
    demons skrev 2015-03-04 15:18:33 följande:
    Usch, och jag tycker det går så himla sakta. Kanske har att göra med att jag mår så fruktansvärt illa hela tiden och knappt får behålla någonting...
    Är "bara" i v. 27 än (26+6) och längtar så fram till juni!
    Har klart med det att göra Förutom tröttheten har jag mått superbra! Så jag tycker tiden har sprungit så himla fort

Är så mycket nu med alla papper till FK samtidigt som jag är inne i en intensiv jobbperiod och man vill pyssla med barnrummet och alla inköp

Men förhoppningsvis går jag hem med graviditetspenning i vecka 32 så då ska jag nog hinna vila och njuta!
  • vikarien

Ligger på +-0 nu i vecka 26, gick ner dryga 5 kilo innan vecka 12, men nu har jag gått upp dom igen.

Blir spännande att se vart det slutar med tanke på mitt chokladbehov

En marabou i väskan är ett måste :-P

• vikarien

Någon mer med hormoner som sprutar ur öronen? :-O

Har klarat mig bra tills nu, men för tillfället gråter jag för allt! Helt hopplöst ju...

Är på skidsemester och lipar för att kroppen inte pallar att åka, titta på är inget kul..

Min pappa halkade och bröt ett par revben så han har vidrigt ont, det gråter jag för mest hela tiden det med..

Blev en riktigt kass semester och jag längtar mest hem till in trygga vrå där hemma där jag kan få vara gravid ifred

• vikarien
    Whizzer skrev 2015-03-12 22:04:00 följande:

Wohoo Ullared imorrn!

Kul! Dom har supermycket fint till barnrummet nu jag har ju bara några mil dit, men tänkte ta med sambon på en inköpsresa snart och ta det mesta på en gång, så har man det klart

Inte långt kvar tills högsäsongen drar igång, och då vill jag inte åka dit för några större inköp
  • vikarien

Var rätt trevligt att komma hem till posthögen efter semestern. Jag fick min graviditetspenning beviljad, för både mitt fasta och mitt timjobb!! Sååå lättad! Trodde aldrig jag skulle få för timjobbet...

Fort gick det med, bara ett par veckors handläggningstid. Inte som min kompis som fick det beviljat samma dag hon skulle gå hem.. Så nu har jag bara 5 veckor kvar att jobba, känns helt knäppt :-P

• vikarien

Någon mer som har börjat få svårt att andas? Jag har tungt att andas och känner mig slemmig.

Får inte upp så mycket när jag hostar men till slut kräks jag, och då oftast typ vitt skum/slem.

Har ventoline men tycker inte att det hjälper så mycket.

Jäkligt obehagligt när man spyr helt utan förvarning med

Har ett diafragmabråck som jag aldrig märkt av innan, kan det ha satt igång och spökat nu tro?

• vikarien

Hur mår ni där ute?

Jag går in i vecka 29 idag, tiden går sååå fort!

Haft väldiga problem med andningen och tillhörande kräkningar det sista. Fruktansvärt!

Så igår åkte jag till VC för och kolla så jag inte hade någon lunginflammation eller så. Dom hittade lite för hög sänka men inget annat, så dom skickade vidare mig till ett större sjukhus i närheten för vidare utredning.

Där blev jag kvar hela dagen! Dagens akutsjukvård är inte snabb alltså...

Fick lungröntgen och en massa prover då dom misstänkte propp i lungan. Men ingenting hittades som tur var!

Så förmodligen en väldigt livlig bebis, lite förkylning och lite stress blev domen. Så nu ligger jag parkerad i soffan resten av veckan

Svar på tråden BF Juni 2015