• vikarien

BF Juni 2015

Så svårt med namn!

Vi har typ inga pojknamn alls på lut, däremot flicknamn har vi flera

Alma ligger högst eftersom det är ett släktnamn på bägges sida. Sen har vi Ella, Ellie och Elsa vi gillar. Kommer säkert fler

Men jag gissar på en pojk så då får vi bekymmer :-P

2.5 vecka kvar tills vi vet

• vikarien
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 14:33:42 följande:

Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!

Fy vilken mardröm! Lider med er <3

Kramar!
  • vikarien

Är superöm långt långt ner idag, riktigt olustig känsla.

Någon som har koll på om UVI enbart kan visa sig så? Gör inte ont när jag kissar.

Har börjat känna av rygg och fogar men denna känslan är ny.

1.5 vecka kvar till RUL och man nojjar fasen för allt! :-S

• vikarien
    kanien skrev 2015-01-10 20:41:39 följande:

Idag köpte vi en vagn på blocket, en brio sing! Följde även med babyskydd och bas, babyskyddet går även att klicka fast på chassit vilket jag tycker är jätte bra smile1.gif känner mig väldigt nöjd med vagnen och priset 1500kr känns ännu bättre <3 php1RdAU927341.jpg

Åh vad kul! Har sagt att jag inte ska handla innan RUL, men idag fyndade vi ett brio skötbord som nästan var nytt. Bara använt några månader. Fick det för 700:- istället för nypris som är 1800:-

Vagn kollar vi efter på blocket med, men det är svårt! Vill ha hyffsat nytt och fräscht.

Blir emmaljunga för oss och dom verkar gå som smör om dom är hyffsat nya Tur man har ett tag på sig att hitta rätt :-P
  • vikarien
    kanien skrev 2015-01-10 21:14:35 följande:
    Vi köpte också ett brio skötbord på blocket (vägghängt) nypris 2200kr men vi gav 200kr pga en liten missfärgning nere i hörnet på luckan smile2.gif älskar att fynda! Pimpade skötbordet med väggtext ifrån öob för 70kr smile1.gifphpPj0dmr15818.jpg
    Dom är smidiga dom vägghängda! Vi valde dock ett som står på golvet eftersom vi precis renoverat badrummet och inte var så sugna på att borra i nya kaklet

Här ska det med fyndas så mycket det går, hoppas på halva reapriset nu snart

Vi har RUL om 1.5 vecka och tänker ta reda på kön. Så sen ska det fyndas kläder hoppas jag
  • vikarien
    Kxx skrev 2015-01-10 23:34:27 följande:

Hej! :) har bf 14 juni enligt kub, RUL har jag på torsdag. Är det okej om jag hoppar in här?

Välkommen De flesta hänger nog i Facebookgruppen, men vi är några aktiva här iaf
  • vikarien

Den där tröttheten alla pratade om i början måste ha drabbat mig nu, först i vecka 18 :-P

Skulle utan problem kunnat sova 12-15 timmar per natt (med kisspauser).

Hur ligger ni till med vikten?

Jag ligger fortfarande på -5 kilo och man funderar ju på om jag får i mig ordentligt. Men äter bra så det borde jag få

Får nog be dom kolla sockret nästa vecka.

Ska inte göra glukosbelastning pga magbekymmer så sockret ska kollas ofta istället.

Gör ni glukosbelastning?

• vikarien
    Pyssilullan skrev 2015-01-15 11:07:11 följande:

Var på mitt tredje BM besök idag (v 21) o så tråkigt det var!
    Herregud, har ju längtat o längtat o drömt om allt spännande som att Lyssna på hjärtljud, Men jag fick inte göra Någonting alls!!!!!!
    Hon skulle bara kolla hur jag mådde o om jag hade frågor :( Samt ge mig ett infoblad om Amning.
    Sen fick jag gå hem igen :( O nästa gång var det blodprov o hjärtljud.

Jag sa att jag var trött / Huvudvärk osv o hade läst på forum om flera som tipsade om att jag kanske behövde järn, Men tanten sa barskt att jag kunde dock vänta till v 25 än var det ingen fara så hon tog inte ens ett blodprov på mig.

Värdelöst, så olika det kan vara!

Men hu vilket bemötande :-O

Ett blodprov vore väl inte så svårt att ta?

Här kan man bara ringa och komma in samma dag om man är orolig.

Jag har RUL nästa vecka, då i vecka 19. Men sen har man inget besök innan vecka 23, är inte det lite konstigt?

Blir ju inga prover och annat mellan vecka 12 och 23 då.

Vid RUL skulle det tydligen bara vara det och ingen annan koll.
  • vikarien
    carolinheiner skrev 2015-01-15 12:31:57 följande:

Ja fick också ett extra besök hos bm i måndags å vi är i v 21.. Men de va bara för att prata... Tog blodsocker å blodtrycket å fick info om amning. Igentligen skulle vi inte ses försen i v 24.. Å innan dess va de inskrivningen i v 12.. Nu har ja turen å ha min ordinarie bm som även gör RUL. Men de finns inte så mkt å göra sp tidigt i graviditeten. Där av inga besök heller. Bara å bita i de sura äpplet å go with the flow ;)

Om allt ser bra ut på RUL så är det väl rätt skönt med glesa besök sen iofs

Men mitt socker skulle tas ofta sa hon vid inskrivningen. Känns inte som om ett i vecka 12 och ett i 23 är ofta :-P
  • vikarien
    carolinheiner skrev 2015-01-15 12:53:06 följande:
    Nej de e inte ofta :( varför skulle du ta blodsockret ofta? :)
    BM ville helst inte göra glukosbelastning på mig eftersom jag har bekymmer med magen, dom hade haft en tjej med samma bekymmer som mig som blivit jättesjuk efteråt.

Men jag har ju en del kilo över sen innan och har väl lite högre risk för diabetes antagligen.

Så istället för Glukosbelastningen skulle vi ta socker ofta istället för att se förändringar.

Men ja.. 11 veckor hinner det hända mycket på

Sa att jag kunde låna hem en mätare och ta själv hemma, men dom hade inga att låna ut.
Svar på tråden BF Juni 2015