• vikarien

BF Juni 2015

Har bara köpt en body och en napp som sambon fick ihop med testet

Är i vecka 15 nu så har gott om tid på mig

Ska avslöja oss för min äldsta bror idag och han har 2 barn och ska inte ha fler, så hoppas att dom sparat lite som vi kan få ärva

Sen hoppas jag på att kunna fynda en del på reorna nu!

Igår åkte jag på tredje förkylningen på 2 månader... Har ju hostat hela tiden imellan också.

Förstår inte vart mitt immunförsvar har tagit vägen? Antar att det inte är någon ide att gå till läkaren för dom skriker ju virus innan man kommit innanför dörren

• vikarien
    avenell skrev 2014-12-23 09:11:17 följande:

Förresten... hur gör ni andra med kosttillskott mm? Innan jag blev gravid tog jag folsyra. När plusset visade sig bytte jag folsyran till Apotekets "Gravid". När jag var på inskrivning i vecka 13 sa barnmorskan att jag kunde sluta ta dem. Jag hade fått för mig att man skulle ta folsyra hela graviditeten men hon sa att det inte behövs längre.

Jag har ändå fortsatt ta Apotekets "Gravid" men nu börjar jag fundera på om jag bör sluta ta dem.

Hur gör ni andra?

Jag äter Aco gravid och folsyra (onödigt jag vet).

Folsyran äter jag tills den är slut men vitaminerna fortsätter jag med.

Äter Aco kvinna alltid annars så utan vill jag inte vara

Har en del allergier och kan inte äta alla typer av grönsaker så jag anser mig behöva lite extra
  • vikarien

Insåg härromdagen när jag gick och kikade på bebisavdelningen att mycket av det som är och kommer på rea nu får man ju köpa stort! Tjocktröjor och overaller lär ju inte behövas i storlek 56 mitt i sommarn

• vikarien

God jul till er alla!

Idag ska nyheten avslöjas för svärisarna och för min släkt! Nervöst :-P

• vikarien
    Lg85 skrev 2014-12-24 08:21:44 följande:
    Hemligheten offentliggörs för svärfamiljen idag och min imorgon. Jag ä fan nervös.

V17 (16+1) idag å känns som min mor iaf kommer ha invändningar mot sent berättande...
    Jag är i vecka 15 nu, så släkten säger nog inget men svärmor :-O

Mina föräldrar har vetat sen vecka 10 och det blir inte poppis om hon får veta :-P

Men hon kan inte hålla hemlisar så därför har vi väntat.
  • vikarien

Här blev det bara glada toner efter vårt lilla rim om storken

Sambons släkt kvar imorgon och sen kan det bli lite mer officiellt

Tyvärr har jag fått världens hosta och så ont i lungorna så jag vet knappt vart jag ska bli av Sovit en timme på hela natten så man är rätt trött och matt nu!

Sätta sig på akuten är inte lockande...

• vikarien
    Isabella89 skrev 2014-12-25 11:23:50 följande:
    Vad roligt!

Har en riktigt jobbig rethosta. Nipaxon är ok att ta som gravid så det gör jag. Skulle inte kunna sova annars. Eller knappt fungera på dagen heller för den delen.
    Har rethostan men med en jäkla massa slem så det är ju inget som funkar på både och typ har cocilana hemma men den tar jag bara inte, blir som drogad ju! Men den är egentligen okej att ta konstigt nog.

Får ge det någon dag till annars får det nog bli akuten så jag kan få inhalera lite iaf.

Strängt när man vill vara pigg och glad på julkalasen
  • vikarien
    Isabella89 skrev 2014-12-25 16:13:24 följande:

Vi fick åka med dottern till närakuten igår så blev sådär med julfirandet igår. Femte dagen med feber och samma hosta som jag har. Hon delade med sig till mig men blev ändå lindrigare för mig. Men det blev rätt bra ändå :)

Stackars liten!

Här har natten varit lång! Jag hostar så jag blir tokig! sambon fick hög feber och låg och yrade och spydde av det..

Rätt glad att vi inte har en bebis utanför magen ännu :-P

Sambon är sjuk typ en gång vart femte år och så prickar han in det nu

När jag äntligen somnat vaknade jag av en bil som stod med starka ljus rätt in i vårt fönster, det var ambulansen som var hos grannen.

Inte nog med att man behöver oroa sig över sambon lixom
  • vikarien

Är det någon mer än jag som inte känner så mycket än?

Vecka 16 imorgon och jag känner ingenting typ... Ingen växtvärk ens!

Magen växer lite så det syns nu, men inga andra symptom direkt

Längtar till RUL så man kan koppla av och bara växa på sig sen

• vikarien
    Frallanz skrev 2014-12-27 11:52:10 följande:
    Här är en till som inte känner nåt, men jag har en mage sen innan grav så på mig kmr bebismagen inte synas på väldigt länge ;)

Men känner inte att det vuxit spec mkt när jag känner under naveln, men känner på magen då jag ligger o då kanske bebis ligger lägre bak med tabke på att jag ligger ner så kanske int därför jag känner nåt...

Är vara kissnödig på nättern, och mår illa på mornarna lite grann och väldig sällan, utöver det har jag inga spec symtom :/

Brösten ömmar inte längre, men kliar.

Väntar mitt första, är i v 16+1. Bf 18e juni.

Orolig inför rul den 23/1 att det inte ska finnas några hjärtslag :'(
    Då är vi rätt nära varandra jag har BF 20/6.

Fick se hjärtat i vecka 12 men man oroar sig ändå!

Har också mage sen innan men den har verkligen ändrat form sista veckan!

Men jag har gått ner 5 kilo nästan så hela kroppen har ändrat sig lite.

Längtar verkligen tills man känner rörelser där inne
Svar på tråden BF Juni 2015