• Liiinis

BF Juni 2015

thuram skrev 2014-11-14 15:17:38 följande:

En fråga till er som har katter hemma. Våran ena katt är en riktig gosfia och vill gärna stå och trampa länge och väl på min mage innan hon lägger sig tillrätta och gosar, kan detta vara farligt? Jag har tänkt att så länge det inte gör ont så lär det ju inte vara någon fara men tänkte om någon hade några tankar? :) Och detta med att rensa kattlådan, är det något ni helt avstår nu enligt rekommendationerna?

Hihi! Kunde inte låta bli att fnissa lite här när jag läste din fråga jag ställde nämligen precis samma fråga till min bm förra veckan när jag var på inskrivning ;P vi har två katter varav den ena är en stor, supergosig kille på 9kg. Han vill alltid ligga intill eller helst på mig och innan han bestämmer hur han ska ligga så trampar han runt precis som din också verkar göra :) min bm sa att det inte skulle vara någon fara utan att jag lugnt kunde låta honom gosa vidare. Hon sa att bebisen ligger så väl skyddat så det är ingen fara. Sålänge det inte gör ont förstås.

Kattlådan däremot sa hon att jag inte fick rensa och det har jag inte heller gjort sen jag plussade :) ganska skönt att få en paus från det ;)
  • Liiinis
    carolinheiner skrev 2014-11-14 22:46:56 följande:
    Här e en till som hoppas att knatten kommer överens med bebisen. Annars får vi ju adoptera bort bebisen.. Inte mer med de.. Ja menar katten va ju här först ;) phpzOUSy149969.jpg
    Usch den här oron har jag med. Min ena katt är verkligen min lille älskling så jag hoppas för allt i världen att det kommer att gå bra när han får konkurrens.

Din bild kunde lika gärna varit tagen här hemma i soffan :P har en likadan gos här :)
  • Liiinis
    carolinheiner skrev 2014-11-15 10:43:06 följande:

Hahah så lika dom är! :) sambon fråga om du hade snott vår;)

Haha! Ja, det kan man nästan tro :P väldigt lika! :)
  • Liiinis

Imorgon är det dags för KUB för oss och jag längtar som bara den samtidigt som jag är så rädd att det inte ens ska finnas något litet liv där inne. Har så svårt att förstå att jag kan vara gravid med så få symtom som jag har haft. Självklart lite orolig över vilka siffror vi kommer få också men just nu känns det som att det kommer i andra hand. Men detta ska bara gå bra! :)

Är det många som har gjort/ska göra KUB?

• Liiinis
    Lokattis skrev 2014-11-19 10:56:48 följande:

Vi ska göra det den 4 december!

Hoppas tiden gå snabbt tills dess :) Lycka till!
  • Liiinis
    Hilda07 skrev 2014-11-19 11:08:59 följande:

Första graviditeten kände jag som du gör nu :) nervös att det ens skulle finnas något där inne pg a att jag inte kände mig gravid överhuvudtaget! men allt såg finfint ut! 

Denna gång är det väldigt annorlunda ;) Ska göra kub den 2 december. Är nervös för siffrorna denna gång då jag fyllt 35 år. Men hoppas det ska gå bra! Lycka till!

Va skönt att höra! :) man kan ju inte fatta att en sån stor förändring i ens kropp kan gå nästan obemärkt förbi så länge :) och när man läser om luriga MA så blir man lite rädd.

Förstår att fokuset ligger på siffrorna den här gången. Hoppas det kommer gå bra för er! :)

Tack och lycka till ni med! :)
  • Liiinis
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-19 11:16:28 följande:

Självklart är man nervös! Jag håller alla tummar för att de ska gå bra.. Och de gör de säkert, du ska se att de går så fint så :) Vi ska själva på kub på måndag, jag är så sjukligt nervös att jag inte kan sova på nätterna och är hemma från jobbet.. Vi har ju dock en sämre upplevelse från kub förra gången, och jag vet att det är därför jag är så himla nervös!

Tack så mycket för peppningen och tummarna! :)

Förstår att du är orolig och jag hoppas ni får en mycket bättre upplevelse den här gången! Min syster fick avbryta sin graviditet för bara ett litet tag sen pga stora missbildningar som upptäcktes vid KUB så det ligger och gnager lite i tankarna här med.

Jag håller tummarna för att det går fint för oss båda två! Stort lycka till på måndag! :)
  • Liiinis
    Dubbeljuni skrev 2014-11-19 17:52:32 följande:
    Jag ska också på KUB imorgon och känner samma som du, vill bara se att barnet lever. Har inte heller några symptom, tycker det är jättekonstigt. Brukar aldrig oroa mig för nåt vanligtvis men det här äter upp mig verkligen.
    Hoppas det går bra för oss båda imorgon! Skrattande
    Åh en till som kommer ha lite svårt att somna ikväll då ;) jag vill verkligen inte oroa mig för jag tror inte att den mentala stressen är bra för en just nu men vad sjutton ska man göra. Det går ju inte att sluta tänka på. Håller tummarna för att det går bra för oss båda och att ni slipper vänta på era svar!
  • Liiinis
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-19 12:45:43 följande:
    Ja Ursh, alltid är det något oros moment. För oss hade fostret dött någon gång i v12, Och de blev en kämpig tid efteråt. Vi blev gravida bara 3 månader efter missfallet, så nu är vi väldigt kritiska samtidigt som vi håller tummarna! Du får skriva och berätta hur allt gick för dej sen! Lycka till igen !!
    Usch, beklagar att ni fick gå igenom något så jobbigt :( hoppas verkligen att allt går vägen den här gången! <3

Jajemen, jag rapporterar imorn kväll. Har inte tid för KUB förrens 16.45, kommer bli en lång dag!
  • Liiinis
    Fröken1987 skrev 2014-11-20 06:30:54 följande:

Bara timmar kvar till UL! Vill känna mig glad men känns förjävligt om man får säga så:/ Vill att detta Pyre ska stanna!!

Håll tummarna kära ni:)

Känner igen känslan! Denna jobbiga oro. Min tur ikväll så det blir en lång dags väntan.

Håller tummarna för oss båda! :)
Svar på tråden BF Juni 2015