• Liiinis

BF Juni 2015

Blir en sen uppdatering från mig för hela kvällen har varit full med att åka runt och överraska alla familjemedlemmar med att vi ska bli tre :)

Allt såg bra ut på KUB-testet och vår lill* krabat sprattlade och hade sig för fullt där inne <3 kan inte fatta att man inte känner nånting när man ser hur den far runt :) Det var en sån lättnad att se att där faktiskt finns ett litet liv :) helt otroligt!

Så nu vet våra familjer om det och alla blev såklart jätteglada! :)

Såhär ser lilla livet ut! <3

• Liiinis
    Fröken1987 skrev 2014-11-20 14:54:11 följande:

[quote=74370547][quote-nick]Liiinis skrev 2014-11-20 10:39:09 följande:[/quote-nick]Känner igen känslan! Denna jobbiga oro. Min tur ikväll så det blir en lång dags väntan.

Håller tummarna för oss båda! :)[/

Vi såg en 6 cm lång krabat som sprattlade runt och hade sig:) total lycka!!<3

Så nu håller vi tummarna för dig:)

Va härligt att höra :)

Här var det också en liten livlig filur :) gjorde riktiga sparkar med benen och plockade runt med händerna för fullt :P det är ju helt otroligt att se allt det där och veta att den är så liten ändå och inuti en själv :D galet! Men så häftigt! :) vilken vecka är du i?
  • Liiinis
    Fröken1987 skrev 2014-11-21 06:18:11 följande:

[quote=74375180][quote-nick]Liiinis skrev 2014-11-21 01:28:21 följande:[/quote-nick]Va härligt att höra :)

Här var det också en liten livlig filur :) gjorde riktiga sparkar med benen och plockade runt med händerna för fullt :P det är ju helt otroligt att se allt det där och veta att den är så liten ändå och inuti en själv :D galet! Men så häftigt! :) vilken vecka är du i?[/

Så fin bild! Vi fick också en med oss hem, kan inte sluta titta på den!'

Så härlig känsla att se bebis sprattla runt och ha sig, otroligt<3

Vecka 13 (12+6) idag. Du då? Nu känns det på riktigt:)

Hoppas på RUL innan jul:)

Ja visst blir man helt fast i de där bilderna :D

Ja, det känns mycket mer verkligt nu även om man inte riktigt kunde fatta att det där som man såg på skärmen skedde inuti min mage :P så häftigt!

Vi skulle enligt första beräkningen varit på 12+3 idag men blev flyttade 5 dagar så det nya är 11+5 idag. Lite småsegt att ta om några dagar men det kan ju mycket väl ändras igen vid RUL sen. Vi har RUL bokat den 13/1.
  • Liiinis
    Teolinda skrev 2014-11-21 14:18:45 följande:
    Vilken fin bild ni lyckades få så tidigt! <3
    Tack! <3 jag är jätteglad för att vi fick så fina bilder :) fick 4 st olika.
  • Liiinis
    Dubbeljuni skrev 2014-11-21 17:14:44 följande:
    Det gick jättebra igår!! =)) Åh vilken lättnad det var att se att den levde, allt anspänning släppte verkligen. Den var jättepigg och ville inte ligga som barnmorskan ville så det tog en stund haha.

Blev framflyttade lite, till 12+0, trodde det var 11+3. Men det kan ju ändras vid RUL igen.

Så härligt att det gick bra för dig med!! Kul att berätta för familjen. Ska försöka vänta två veckor till på jobbet innan jag säger nåt men vi får se om det går.
    Va härligt att höra! :D visst är det en lättnad att få se :) vår lille buse ville inte heller riktigt samarbeta men tillslut så blev det bra :) men för min del gjorde det absolut ingenting att det tog en liten stund :P bara mer tid till att titta på den lill* <3
  • Liiinis
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-23 12:13:54 följande:

UL och KUB imorgon, jag är så nervös! Tur de är på förmiddagen. Va ni andra så här nervösa?

Oh va spännande! :) jag var också supernervös inför vårt KUB. Mådde riktigt dåligt precis innan men det var en såååå skön känsla sen när man fick se den lill* sprattla runt där inne <3 Skönt att ni har tid på fm, vi hade inte förrens kl.16.45. Det var nog den längsta dagen jag varit med om :P

Ska hålla tummarna för er imorgon! Det kommer säkert gå jättebra! :) Lycka till!
  • Liiinis
    Hilda07 skrev 2014-11-23 19:35:34 följande:

Har fått låna en Caremaxx doppler och tror inte jag lyckas hitta hjärtljuden...Testade ändå väldigt långt ner på magen och får in hjärtljud men det låter inte sådär snabbt som alla säger att det ska göra, som en galloperande häst...låter nog mer som en normal puls. Är det möjligt att det är mitt egna hjärta jag hör?

Har testat vid två olika tillfällen men inte fått in något annat ljud än det. Någon här inne som testat?

Blir ännu mer nojig nu efter det här!

Jag har aldrig använt en doppler så jag vet inte riktigt hur de funkar men jag tänker att du kanske kan testa att sätta dopplern uppe vid ditt eget hjärta och sen nere vid bebisen så hör du kanske om det är skillnad i pulsen :) eller om du hittar hjärtslagen nere vid bebisen och samtidigt kan känna din puls vid handleden så kanske det går att se om det är någon skillnad så. Vet inte alls om det kan funka men tänkte att det kan kanske vara värt att testa :)

Hoppas det löser sig! Lycka till!
  • Liiinis
    Frallanz skrev 2014-11-23 19:43:37 följande:

Hej allesammans!

Ska ha första pyret den 18e juni :)

Tänkte bara säga att jag ska göra cellprov på torsdag, detta är mitt allra första besök i gynstolen och jag är jättenervös!

Inte rädd för cellprovet lr så, känns bara sååå nervös och pinsamt att sära på benen för en främmande människa.

Nu är det min BM och hon ska ju förmodligen se mig sen, och jag ska ju föda sen så kmr ju behöva sära på benen ;) men ändå, någon som kan lugna en nervös blivande mamma?

Jag var också jättenevös och obekväm med tanken inför mitt första cellprov som även för mig var första gången i gynstolen. Jag undvek till och med att ta cellprovet i flera år för att jag inte kunde förmå mig att boka en tid. Men jag måste säga att jag blev glatt överraskad över att det gick så pass bra :) det är såklart inget jag ser fram emot att göra igen men jag kommer inte ha en lika stor klump i magen inför det nästa gång. Berätta för bm att du tycker att det känns jobbigt så förklarar hon allt under tiden så du är förberedd på vad som händer. Det kommer gå fint! :) Lycka till!
  • Liiinis
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-24 11:52:28 följande:

Lättnaden när man får se ett fint friskt tickande hjärta ??

Åh! Visst är det härligt! :D Skönt att det gick bra för er! :)
  • Liiinis
    carolinheiner skrev 2014-11-25 22:53:34 följande:

Bli vän med mig så lägger ja till er! :) Carolin Johansson Halmstad har stöd musikhjälpen med på bilden ;)

Vill också gärna vara med i Fb-gruppen så jag lägger till dig som vän :) Heter Lina.
  • Liiinis
    carolinheiner skrev 2014-11-26 15:23:21 följande:

Alla förfrågningar ja har fått har ja lagt till i gruppen :)

Tack för hjälpen! :)
Svar på tråden BF Juni 2015