Inlägg från: Seniorita |Visa alla inlägg
  • Seniorita

BF Juni 2015

Vitaminer.. Har ni börjat med något extra sen ni vart gravida? Jag äter inget men antar att det är dax att börja med det.

• Seniorita

Tror jag grinar snart.. Varje natt samma sak. Somnar kanske en halvtimme och sen dyngpigg! Dagarna är jag som en zoombie men på nätterna klarvaken. Inatt har det här hänt 3 gånger än så länge!! Men va?? Inte nog med illamående ingen sömn heller.

• Seniorita
    MakeitHappen skrev 2014-11-01 08:18:47 följande:

Måste bara fråga... Är det fler än jag som fryser nu? Två dagar i rad har jag frusit på jobbet... Tatt på mig fleece tröja o kollegorna säger de är rätt varmt inne och jag fryser!! Trodde inte de hade med graviditeten o göra men nu tror jag det så är det fler här som fryser?

Fryser eller svettas något grymt! Aldrig en bra temperatur!
  • Seniorita
    GrönTröja skrev 2014-11-01 13:22:11 följande:

Hur många här har molvärk ofta samt illamående? Vad gör ni åt illamåendet? Får ni även en ihållande värk i livmodern i mellanåt. Typ som håll/knip?

Jag har "mensvärk" och såna jäkla magknip, känns som jag är förstoppad till 1000. Ont från magen och ända bak i ryggen. Vecka 8.
  • Seniorita

Vill också göra Kub men får inte på egen bekostnad heller om jag förstått det rätt i detta län

• Seniorita

Nu har jag haft nästan olidlig mensvärk hela helgen och idag är det som värst.

Vad tycker ni?

Ska jag ringa min barnmorska? Eller ska jag ringa på gynakuten?

Barnmorskan tror jag inte kan göra vul här.

Vecka 8.

• Seniorita
    semne skrev 2014-11-03 12:01:09 följande:

Ring gynakuten, tycker jag iaf!! Hoppas allt är bra iaf!

Ringde först gynakuten dom tyckte jag skulle ringa bm, ringde bm och hon tyckte jag skulle ringa gyn! Gaaaah, och nu har såklart inte gyn någon telefontid. Går bra så länge jag ligger stilla och febern jag sjunkit till strax under 38.

Älskar detta län!!
  • Seniorita
    avenell skrev 2014-11-03 12:37:45 följande:

Har du möjlighet att åka till gynakuten? Kraftig värk och feber låter ju inte så bra.

Jag vill absolut inte skrämma dig i onödan och jag vill påtala att jag inte är någon expert på området men min läkare sa till mig att vid värk och feber ska man kolla upp det omgående.

Jag vet inte om detta var specifikt för mig som hade en komplett mola förra gången men hur som helst låter det ju inte bra.

Jag tänker på dig och hoppas att febern släpper och att allt är som det ska!

Efter mycket gnäll så fick jag tid. Ska va där 15 men dom kunde inte lova att jag fick komma in då utan kunde få vänta upp till 2 timmar Jaja, bättre än inget. Har jätte ont så håll gärna tummarna för att allt står rätt till!
  • Seniorita
    avenell skrev 2014-11-03 14:21:10 följande:

Vad bra att du får komma in så att de får undersöka varför du har så ont. När det är akut så har de nog svårt att ge en exakt tid. Hoppas att du inte behöver vänta allt för länge.

Jag håller tummarna och hoppas att allt går bra för dig!

Tack! Fick göra ett vul, såg bra ut enligt dom, fick inte se själv dock så var lite surt. Men huvudsaken att hjärtat slog och att ärtan låg där den skulle. Fick även lämna u-sticka och sänka men dom skulle återkomma med provsvar.
  • Seniorita
    Nillan77 skrev 2014-11-04 21:28:59 följande:

Någon här som bor i Östersundstrakten?

Jag gör det!
  • Seniorita

Huvva, idag är ingen bra dag. Mått illa precis hela dagen, kan dock bero på dom nya medicinerna jag påbörjade igår mot panikattacker. Hungrig, hungrig och åter hungrig fast jag bara vill kräkas. Kommer inte komma ut genom dörren snart om detta fortsätter. Klev upp 6,30 och åt två rostmackor, mannagrynsgröt vid 10 och nu 2 varma mackor

Ska försöka ta mig iväg på jobb vid 16, skulle kunna göra allt för att slippa det idag!!

• Seniorita

Firade in vecka 9 igår med första "pizzan" jag som fick för mig att man skulle bli bättre å bättre just nu går det bara neråt.

• Seniorita
    Fiiaaa skrev 2014-11-07 10:14:48 följande:

För mig var det värst runt v 9. Då var det kräkfest typ vare morgon. "Klassiskt" sa bm när jag berättade det. I helgen går jag in i v 12(!), har inte kräkts sen i måndags, peppar peppar

Huvva! Jag är hungrig hela tiden men får inte i mig så mycket just nu. Skulle jobbat ikväll och i helgen men jag orkade allvarligt inte. Chefsassistenten som svara tyckte att: -Ja, vissa kräks ju i 9 månader...

Nu är jag jävligt populär, speciellt när jag precis fått en fast tjänst på 75% men bara tanken av lukterna på jobbet just nu gör mig illamående, jobbar på ett äldreboende.
  • Seniorita
    MaHo89 skrev 2014-11-07 11:30:23 följande:

Förstår precis! Jobbade på äldreboende förra graviditeten!! Och i hemtjänst :/ dofterna var inte nådiga!!

Alltså är det någon fler som är hård i magen? Har jättejobbigt just nu! Inte förstoppad men jävligt nära! :/

Ja det är hemskt! Jag blir bara så fruktansvärt stressad av hela situationen så jag mår dåligt. Tror jag får ringa och be om en sjukskrivning på måndag för stressen gör mig sjuk.

Vilken vecka är du i? När jag var i vecka 6-8 så var jag väldigt hård!
  • Seniorita
    nettis89 skrev 2014-11-07 14:40:09 följande:

Jag lämnar er då jag idag fick konstaterat ett missfall! Tråkigt men det är bara försöka igen! Lycka till för er alla!

Beklagar!
  • Seniorita

Idag har jag haft feberskänslor hela dagen och kramat toaletten... Vidrigt säger jag bara. Måtte detta ge med sig snart. Imorgon kommer bonusbarnen också då det är våran vecka.. Ja ni kan ana vad jag känner in för det just nu tyvärr

• Seniorita

Min sambo är jätte stöttande. Varje vecka när vi går in i ny vecka så läser vi tillsammans vad graviditetsappen säger. Min app har både en flik för barnet, mamman och pappan.

Igår berättade vi för hans ungar, (8 och 10-år) dom vart så glad så dom grinade. Sambon tyckte nog det var lite väl tidigt men jag orkar inte försöka vara pigg å hålla humöret uppe just nu så det var dax att berätta enligt mig så dom inte blir rädda vecka 10 på torsdag.

Svar på tråden BF Juni 2015