BF Juni 2015
Vitaminer.. Har ni börjat med något extra sen ni vart gravida? Jag äter inget men antar att det är dax att börja med det.
Vitaminer.. Har ni börjat med något extra sen ni vart gravida? Jag äter inget men antar att det är dax att börja med det.
Tror jag grinar snart.. Varje natt samma sak. Somnar kanske en halvtimme och sen dyngpigg! Dagarna är jag som en zoombie men på nätterna klarvaken. Inatt har det här hänt 3 gånger än så länge!! Men va?? Inte nog med illamående ingen sömn heller.
Måste bara fråga... Är det fler än jag som fryser nu? Två dagar i rad har jag frusit på jobbet... Tatt på mig fleece tröja o kollegorna säger de är rätt varmt inne och jag fryser!! Trodde inte de hade med graviditeten o göra men nu tror jag det så är det fler här som fryser?
Hur många här har molvärk ofta samt illamående? Vad gör ni åt illamåendet? Får ni även en ihållande värk i livmodern i mellanåt. Typ som håll/knip?
Vill också göra Kub men får inte på egen bekostnad heller om jag förstått det rätt i detta län
Nu har jag haft nästan olidlig mensvärk hela helgen och idag är det som värst.
Vad tycker ni?
Ska jag ringa min barnmorska? Eller ska jag ringa på gynakuten?
Barnmorskan tror jag inte kan göra vul här.
Vecka 8.
Ring gynakuten, tycker jag iaf!! Hoppas allt är bra iaf!
Har du möjlighet att åka till gynakuten? Kraftig värk och feber låter ju inte så bra.
Jag vill absolut inte skrämma dig i onödan och jag vill påtala att jag inte är någon expert på området men min läkare sa till mig att vid värk och feber ska man kolla upp det omgående.
Jag vet inte om detta var specifikt för mig som hade en komplett mola förra gången men hur som helst låter det ju inte bra.
Jag tänker på dig och hoppas att febern släpper och att allt är som det ska!
Vad bra att du får komma in så att de får undersöka varför du har så ont. När det är akut så har de nog svårt att ge en exakt tid. Hoppas att du inte behöver vänta allt för länge.
Jag håller tummarna och hoppas att allt går bra för dig!
Någon här som bor i Östersundstrakten?
Huvva, idag är ingen bra dag. Mått illa precis hela dagen, kan dock bero på dom nya medicinerna jag påbörjade igår mot panikattacker. Hungrig, hungrig och åter hungrig fast jag bara vill kräkas. Kommer inte komma ut genom dörren snart om detta fortsätter. Klev upp 6,30 och åt två rostmackor, mannagrynsgröt vid 10 och nu 2 varma mackor
Ska försöka ta mig iväg på jobb vid 16, skulle kunna göra allt för att slippa det idag!!
Firade in vecka 9 igår med första "pizzan" jag som fick för mig att man skulle bli bättre å bättre
just nu går det bara neråt.
För mig var det värst runt v 9. Då var det kräkfest typ vare morgon. "Klassiskt" sa bm när jag berättade det. I helgen går jag in i v 12(!), har inte kräkts sen i måndags, peppar peppar
Förstår precis! Jobbade på äldreboende förra graviditeten!! Och i hemtjänst :/ dofterna var inte nådiga!!
Alltså är det någon fler som är hård i magen? Har jättejobbigt just nu! Inte förstoppad men jävligt nära! :/
Jag lämnar er då jag idag fick konstaterat ett missfall! Tråkigt men det är bara försöka igen! Lycka till för er alla!
Idag har jag haft feberskänslor hela dagen och kramat toaletten... Vidrigt säger jag bara. Måtte detta ge med sig snart. Imorgon kommer bonusbarnen också då det är våran vecka.. Ja ni kan ana vad jag känner in för det just nu tyvärr
Det är så många olika bud. Vilken facebookgrupp är det som gäller? Som är hemlig.
Min sambo är jätte stöttande. Varje vecka när vi går in i ny vecka så läser vi tillsammans vad graviditetsappen säger. Min app har både en flik för barnet, mamman och pappan.
Igår berättade vi för hans ungar, (8 och 10-år) dom vart så glad så dom grinade. Sambon tyckte nog det var lite väl tidigt men jag orkar inte försöka vara pigg å hålla humöret uppe just nu så det var dax att berätta enligt mig så dom inte blir rädda
vecka 10 på torsdag.