• Pyret 85

BF Juni 2015

Ringde sonen från jobbet och frågade om vi skulle göra chokladbollar när jag kom hem. Jo det ville han ju. efter en stund mådde jag så illa utav bara tanken på att göra chokladbollar. När jag kom ut till bilen kaskadkräktes jag. Körde hem, in om affären först och illamåendet satt i. När jag kom hem blev det toan direkt och kräktes jättemkt. Antingen har jag blivit magsjuk eller så är graviditetsillamåendet överjävligt idag. Nu mår jag bättre igen men fortfarande lite illamående.

• Pyret 85

lite illamående sen jag vaknade, inte så farligt. drack två klunkar vatten och nu är jag spyfärdig. uuh...

• Pyret 85

Tränar ni andra? har ni fortsatt som vanligt eller har ni dragit ner på det? Jag tränar 3-4 gånger i veckan och har tänkt fortsätta med det så länge det går. Tränar sh'bam (dans) och bodybalance (blandning av yoga, tai chi och pilates).

• Pyret 85
    MASA02 skrev 2014-10-30 15:01:18 följande:

Jag har BF 26:e Juni =)

Första barnet och är nu i v. 6 (5+5) 
    Ska på inskrivning imorgon!

Är ni trötta? Jag skulle kunna sova hela dagarna! =P

Vi har BF samma dag
    Jag känner mig inte tröttare än vanligt. dock så är jag vanligtvis ganska trött av mig på kvällen. Under dagarna känner jag mig piggare än vanligt.
  • Pyret 85
    MASA02 skrev 2014-10-30 18:49:29 följande:
    Va kul!! :) Jag är också född 85!

Är det ditt första? :)
    Nej jag har en son som är född 05 så jag får 10 år emellan mina.
  • Pyret 85

Kräkte imorse och sen har jag inte mått illa mer idag. Åh vad sugen jag är på ul nu. Får vänta till Rul.

• Pyret 85
    Gummsan skrev 2014-10-31 07:33:26 följande:

Ni som mår illa i vilken vecka började det?

Denna veckan, jag är i vecka 6 nu.
  • Pyret 85
    MaHo89 skrev 2014-10-31 17:59:33 följande:

phpdSgmUe09050.jpg

Åh så underbart, vi åkte in på akuten och fick göra VUL, ärtan mådde bra och hade växt som förväntat från sist.

Är så glad!

Härligt att allt var bra med det lilla livet! Här vill de inte ens ta emot en när man själv redan insett att det är mf. Då får man åka in fast de säger nej...
  • Pyret 85

Fick tips i en annan tråd av en som bor i samma by som mig om en klinik i en större stad som gör UL. SKa lätt boka tid. 300 är det absolut värt för att få se den lille.

• Pyret 85

Hela fm mådde jag riktigt illa, kräkte typ 5 ggr på 1 timme. Jag kan verkligen inte äta frukost och jag tror att jag mår illa för att jag är hungrig. Efter jag ätit lunch så blev det iaf bättre. Men vad ska jag göra när jag inte får i mig frukost? För jag behöver uppenbarligen äta. Finns ingen möjlighet att gå ifrån och äta heller.

• Pyret 85

Jag hade turen att sonen kom 16 dagar tidigt i v. 37+4. Hoppas man slipper gå över tiden denna gången.

• Pyret 85
    aj 378 skrev 2014-11-03 21:30:11 följande:

Angående igångsättning! Det är olika i olika landsting. Men du får inte gå över 43+0 någonstans då moderkakan då har gjort sitt. Här i Värmland får man gå till 42+6. Blev igångsatt och födde på 42+5 och fick en bebis på 5340g och 58cm förra året.

Fy vad drygt att gå över så länge. Oj vilken jättebebis!
  • Pyret 85

Mitt vatten gick vid 21, åkte in på kontroll men hade inga värkar så fick åka hem igen. Värkarna startade vid 01. När jag inte klarade mer hemma åkte vi in. Kom in på förlossningen 4:45 och då var jag fullt öppen. 07:10 är sonen född.

Svar på tråden BF Juni 2015