Inlägg från: Isabella89 |Visa alla inlägg
  • Isabella89

BF Juni 2015

Milie skrev 2014-10-15 08:15:53 följande:

Puh, vad nervös jag hann bli ändå innan 2-3 kom fram. Hur stämmer/stämde digitala CB för er andra som kört med dem? Jag funderar på att köpa ett till för att förhoppningsvis få 3+ om en vecka.

De har stämt på mig. Fick 1-2 när jag plussade och en vecka senare blev det 2-3.
  • Isabella89
    avenell skrev 2014-10-15 13:20:52 följande:
    Det måste vara härligt att se!

Jag har en tid för cellprov nästa vecka. Sa de något om risk för blödningar efter att ha tagit cellprov? Jag läste någonstans att man kan få blödningar efter det. Jag kommer oroa mig jättemycket om jag börjar blöda, även om jag vet att det skulle kunna bero på provtagningen. Gud så nojig man blir
    Jag gjorde cellprov när jag var gravid sist. Ingen fara men de vill inte riskera att oroa då det är vanligt att blöda lite. Men jag var nästan halvvägs när jag gjorde det då.

När jag fått kallelser har det stått att om man är gravid eller har mens så ska man höra av sig så bokar de om.
  • Isabella89
    Milie skrev 2014-10-15 18:22:25 följande:

Jag har skjutit på cellprovtagningen i flera veckor nu. Först för att jag var nojig att vara där och peta under "fel" tider i cykeln även fast jag vet att det egentligen inte spelar någon roll. Sen blev jag ju gravid och nu vet jag inte om jag vill riskera att börja blöda. Inte för att blödning efter undersökning är någon fara, men för att jag kommer känna att jag inte kan vara helt 110% säker på att det faktiskt är från undersökningen. Gah. Men samtidigt vore det ju bra att få det bortgjort så det inte faller i glömska. Cellprovtagning är ju sjukt viktigt.

Tack för cred, Diamant!

Det gör ju inget att skjuta på det, om du inte haft tendenser till förändringar förut såklart. Den läkare jag träffade sist sa att det för det mesta tar ganska många år innan förändringar börjar bli farliga. Men de kallar till koll oftare för att kunna upptäcka tidigt. Så att skjuta på det lite till borde vara lugnt.

Det är jätteviktigt men det är inte så bra att stressa upp sig över en blödning heller, on du tror att du kommer stressa upp dig. Du måste ju inte vänta hela graviditeten men du kanske kan göra det efter v12? Hör med gynekologen annars :)
  • Isabella89

Frallanz: Jag har verkligen pendlat i hur jag mått den senaste tiden. Men just nu är det bättre. Ska prata med bm på inskrivningen. För min del har det varit ganska mycket som har ställt till det. Ändringar på jobbet, en 2,5åring som testat gränser...

Började googla graviditetsdepression och det verkar vanligare än man tror! Precis som förlossningsdepression är ganska vanligt även fast det är något som det inte pratas så mycket om.

• Isabella89

Frallanz: Det var såhär sist med. Och det blir bättre! Den här gången kändes det värre att få de känslorna då det här barnet är planerat, 2,5åringen var inte det.

Det är jättebra att prata om det. Det blir bättre då, tycker jag i alla fall :) dessa hormoner är banne mig inte att leka med...

• Isabella89

Diamant: Jag fick planerat snitt med min dotter, kände mig lite snuvad på förlossningsbiten. Men hela min upplevelse kring snittet blev väldigt bra! Så blir det snitt kommer det gå jättebra det med. Snitt är också en påfrestning för kroppen, ingen quick fix direkt även om själva snittet går fort att göra :)

• Isabella89

Diamant: Jag kan skriva mer utförligt men ville mest förmedla känslan att jag vet hur det kan kännas och att det blir bra i slutändan. Men inget var så hemskt som jag hade föreställt mig ;) är väl fler här som gjort snitt innan så får du eller någon annan funderingar kring det så kan vi dela med oss av våra erfarenheter :)

• Isabella89

Vill göra KUB den här gången även om jag bara är 25. Min bm informerade inte sist och jag upptäckte för sent att vi kunnat få göra det.

• Isabella89
    micra skrev 2014-10-23 08:07:44 följande:

Nån mer som ska skriva högskoleprovet på lördag?

Hoppas verkligen att illamåendet håller sig borta och att jag slipper bli kissnödig en gång i kvarten!

Ni som skrivit provet tidigare (detta är min första gång), hur fungerar det med mat? Får man äta något under tiden man gör provet? Har man en lunchrast då man kan gå iväg och äta? Mycket viktiga frågor för någon i vecka nio! ;)

När jag skrev provet (några år sen dock) var det paus mellan varje delprov och sen ett längre uppehåll så man kunde äta lunch. Minns inte hur det var att äta medan provet pågick, men dricka var ok i alla fall :)
Svar på tråden BF Juni 2015