BF Juni 2015
Jag är ekonomiassistent på ett logistikföretag. Jobbar 90% nu men ska gå upp i heltid för att höja SGI. Är här 100% i alla fall och min flex bara ökar och ökar...
Jag är ekonomiassistent på ett logistikföretag. Jobbar 90% nu men ska gå upp i heltid för att höja SGI. Är här 100% i alla fall och min flex bara ökar och ökar...
micra: jag kan ha ett jäkla humör ibland men nu är det värre än vanligt >.<
Räcker med minsta lilla. Har tänkt flera gånger att det var enklare sist. Då bodde jag och maken isär (hade tagit en paus och hade kvar varsin lägenhet ett bra tag efter pausen tog slut) så då gjorde det inget om jag var sur och grinig eller förbannad för det var bara jag...
Kunde inte sitta med dottern när hon åt middag igår så maken fick göra det.
Shoppade lite mammakläder på H&M nu imorse då de hade VIP-morgon och 20% på allt. Så blev ett par byxor till (så nu har jag tre som är bekväma) och lite öppna koftor samt några tröjor och t-shirts där den växande magen får plats. Men som funkar som icke gravid med.
Har bokat in ett tidigt ultraljud med. Torsdag kväll blir det :) får betala 550kr men det är set värt :)
Var på inskrivning i onsdags å ledsen för att jag inte fick göra ett vul.
Hade så gärna velat se hjätat slå. Får snällt vänta till vecka 18 då ultraljus är inbok =(
Har ni fått göra vul på eran inskrivning?
Luttanlej: Min bm sa inget heller sist så jag är väl inte förvånad. Men alla inom SLL ska erbjudas... Om ni inte blir det och vill göra kub så ta det med er bm. Ska träffa min (en annan än den jag hade sist) nu på onsdag så ska ta upp det redan då så vi kan ta prover och så
Alltså jag måste fråga er, är de konstigt att jag inte ska på mitt första inskrivning/besök hos barnmorskan den 10:e december? Är nu i V.6. De är mitt andra barn men jag minns inte hur de var sist jag var gravid.:p
Förra graviditeten kräktes jag dagligen mellan v7 och v18 med ett uppehåll på ca två veckor v12-14. Kräktes för det mesta före frukost på slutet. Men mådde inte så illa ändå. Är värre som nu, att må illa och känna att det står upp i halsen men det kommer inget.
Inatt drömde jag att jag kände en fot sparka på höger sida i magen. Drömmer aldrig lika mycket som när jag är gravid :)
Ja, precis! Var så skönt. Känns konstigt att säga att det var skönt att kräkas men då var det så :)
Kunde äta direkt efter också. Nu är det väldigt få saker som funkar att äta istället. Hoppas det inte håller i sig lika länge som sist...
Diamant: ibland sätter sig vissa saker mer än vad man tror :)
Förra graviditeten drömde jag att jag födde en uppblåsbar bebis. Minns fortfarande hur han såg ut (det var en pojk för det fanns en snopp där). Dessa graviddrömmar alltså :)