• Milie

BF Juni 2015

Min sambo har inte berättat för någon. Jag har berättat för er (så klart) men även en av mina handledare på praktiken. Eftersom praktiken är på bakterie-/virus-/parasit-/svamp-lab så tänkte jag att det kan vara en bra idé att de vet så jag inte sätts med någon onödigt riskfylld arbetsuppgift.

Jag går in i vecka 12 i början på december, så vi tänker nog berätta då eller veckan därefter när vecka 12 är avklarad. Det vore ju kul att vänta till julafton, men det tror jag inte vi kommer göra.

Har även sagt som regel att om någon (hyfsat avskilt) frågar mig om jag är gravid så kommer jag inte ljuga. "Tur nog" så är det ju inte så vanligt att man frågar sånt, heh.

• Milie

Fast, visst ja. Jag kommer nog göra KUB-test så det blir väl naturligt att vi berättar efter att vi fått ett bra resultat på det! Det är ju visserligen i vecka 12 man gör NUPP-delen, så det blir ungefär runt samma tid ändå.

Jag glömmer bort att jag kommer göra testet mest bara för att jag känner mig så lugn och harmonisk på något vis. Jag trodde jag skulle vara helt neurotisk så här inledningsvis och inbilla mig alla möjliga hemskheter. Det är så jag är jämt annars. Haha. Men nu är jag som..lugn. Känner mig övertygad om att det kommer se bra ut.

• Milie
    Snöfrid skrev 2014-10-14 14:07:16 följande:

Vi var till gyn idag för min fru skulle träffa en dr om sitt hemska illamående, så hon skulle få nån medicin (vilket hon fick). Men iaf så sa läkaren helt plötsigt att hon ska göra ultraljud! Vi trodde absolut inte de skulle göra det idag. Och vi har varit oroliga eftersom förra (och enda) graviditeten slutade i ma innan hjärtat hunnit börja slå. Men allt såg bra ut och hjärtat slog!!!!!! <3 helt otroligt! Vecka 6+3 och den var 6,94 m.m !

Åh, vad roligt! Vad glad jag blir för er skull!
  • Milie
    Snöfrid skrev 2014-10-14 19:33:01 följande:

Hur räknar ni veckorna? Eller rättare sagt hur räknar ni när ni går in i en ny vecka? Vi har ju gjort ivf så vi vet exakt att första dagen på sista mens var en lördag,30 aug. Befruktningen skedde 10/9, en onsdag. Hur räknar vi då? Att vi börjar på ny vecka på söndagen?(enligt mensen) ?då går vi in i vecka 8 på söndag? #förvirrad*

Åh, skrev hur långt som helst till dig och sen hängde sig sidan. Jag kör ett nytt försök! Hur som helst så kör de flesta appar att graviditetens första dag är 0+0 och BF sker på 39+6, men vissa kan köra på 0+1 som första dag och BF på 40+0. Mina appar kör dock på det förstnämnda.

Om man inte vet när ägglossningen var så kör man sista mensens första dag som 0+1. Om man däremot vet när ägglossningen/befruktningen var så sätter min app den dagen som 2+0 även fast den inte var 14 dagar efter mensen. Så jag hade sista mensen på en fredag men ägglossning på en onsdag så det är onsdagar som jag byter vecka.

Så i ert fall skulle jag tro att onsdag den 10/9 var er 2+0 och därmed v 6+6 idag!
  • Milie
    Gizza skrev 2014-10-14 20:14:37 följande:

Milie: vaf är det för app? Jag har svårt att få rätt datum som BF då jag hade ÄL redan på dag 8...

Både Gravid App från Babygruppen samt Gravidguiden från Familjeliv visar rätt datum. Om jag bara "får" fylla i min korta cykel på 24 dagar så blir det rätt eftersom min lutealfas är precis 12 dagar (många appar antar att lutealfasen är halva cykeln). Tyvärr antar även många appar att cykeln är 28 dagar.
  • Milie
    Snöfrid skrev 2014-10-14 20:44:52 följande:

Ahhh ja! Familjelivs uträknare säger 6+6 idag! Så då stämmer det som du säger :) då är alltså imorrn 6+7 och på onsdag blir det 7+1 =D vi tänkte ta bild på magen varje "ny vecka" så då blir på torsdagar vi ska fota då :)

Fast då får ni vara redo med kameran redan imorgon då ni är på 7+0 då och därmed i vecka 8. Hehe.
  • Milie
    hemligönskan skrev 2014-10-14 21:04:13 följande:

På torsdag ska vi på VUL! håller alla fingrar och tår och önskar att hjärtat slår <3

Åh, vad spännande! Vilken vecka är du i då?
  • Milie
    Carolaj83 skrev 2014-10-14 20:07:39 följande:

Hej hoppar in här hos er. Fick positivt test förra veckan Bf 16 juni om jag räknat rätt. Men livrädd att något ska gå fel då jag förlorat ett barn i v 16

Då har vi samma BF! Jag brukar ofta fixa med listan, men just nu sitter jag inte vid datorn så jag kan inte lägga till dig. Jag kan tänka mig att det känns läskigt för dig. Men om man tänker som så att sena missfall är relativt ovanliga och du har helt enkelt "gjort bort" den plågan och nu kommer allt gå hur bra som helst!
  • Milie

Imorgon går jag in i vecka 6 (5+0) och ska ta ett till digitalt graviditetstest. För en vecka sen (4+0) fick jag 1-2 så nu borde jag rimligtvis få som lägst 2-3. Även om magkänslan säger att allt är bra så är det ändå liiite nervöst.

• Milie

Puh, vad nervös jag hann bli ändå innan 2-3 kom fram. Hur stämmer/stämde digitala CB för er andra som kört med dem? Jag funderar på att köpa ett till för att förhoppningsvis få 3+ om en vecka.

Svar på tråden BF Juni 2015