Inlägg från: skorstenen |Visa alla inlägg
  • skorstenen

BF Juni 2015

Illamående. Vaknar av att de sköljer över mig. Ungefär som när man är magsjuk.

De andra graviditeterna har jag haft konstant illamående men bara på eftermiddagen. Nu verkar det som att det ligger där o sen bara kommer som en illamående tsunami.

Frusen o trött o yr och humör som heter duga

Antagligen 6+0 idag och imorgon VUL

Hur mår nu?

• skorstenen
    carolinheiner skrev 2014-10-24 07:27:10 följande:

Arbetslös utbildad kock :p praktiserar på city gross 100% sjuk hela veckan.. Ska till af idag å prata om gå ner 50%.. Mår så psykiskt dåligt :(

Asså ja tänker inte så mkt på vad ja äter å inte äter.. Ja dricker kaffe snaskar i mig onödiga grejor.. Varför vara så orolig? De e ju inte förrän v 11 eller vad de va som moderkakan helt tar över näringen till fostret.. Dessutom äter man inte ordentligt så är de du som tar stryk innan bebisen/fostret/embryot tar stryk.. Då den tar den näringen den behöver av dig.. Så har ja uppfattat de rätt så mår du bra så mår fostret bra.. Ja tycker inte ni ska oroa er så mkt.. Är ni sugna på glass ät glass.. :) ja äter piggelin dagligen å bm sa att de va inga problem.. Inte jätte bra med tanke på min övervikt men de e inte livsfarligt :)

Första veckorna är ju rätt kritiska ur utvecklingssynpunkt. Kaffe finns det ju forskning som visar att det ökar risken för MF och hämmad fosterutveckling.

Allt ska man nog göra med måtta. Är man sugen på glass så kan man ju självklart unna sig glass men att äta ordentligt är ju mkt viktigare.

Ungefär som de som säger "min mamma rökte när hon var gravid med mig o även mina vänner o deras barn blev helt friska så jag tror inte rökning under graviditeten skadar " Samma dag jag plussade med första la jag ner ciggen. Har inte rört dem sen den dagen och saknar inte det de minsta.

Nä jag anser att man ska äta det man är sugen på men även tänka på det liv som växer inom en och vilka förutsättningar man vill ge det barnet. Jag åt helt korrekt mina graviditeter o ändå haft högt blodsocker två av mina tre graviditeter.

Nä lite sunt förnuft o äta med måtta.
  • skorstenen

Idag mår jag illa!

Fick byta linne då de luktade för mkt sköljmedel.

Svärföräldrarnas parfym sitter i barnens hår sen de var här igår. Måste duscha dem.

VUL om någon timme...

• skorstenen
    TinkyWinky skrev 2014-11-27 19:32:12 följande:

adda mig på facebook. heidi römer. :) Har en svartvit profilbild på mina 2 pojkar. 

SÅ ordnar jag resten :)

La till dig på FB...
  • skorstenen

Ang färgad flytning o blödningar så betyder de inte alltid att något är fel. Med min andra graviditet vaknar jag i vecka 13+ av att det forsar blod. Fick såklart panik. Åkte till KK o trodde det var kört. Men inte alls. De va en pigg liten bebis som visades på skärmen. Han springer rundor här hemma idag.

Det är stor belastning o ibland kan ett litet blodkärl brista. Dock anser jag att vid minsta oro ska man kontakta vården. Då oro i sig är väldigt jobbigt.

Jag är i vecka 11+2 o har senaste tre dagarna känns som små vibrationer previs i höjd med blygdbenet. Med nummer 2 o 3 såg vi sparkarna redan vecka 16-17 utanpå magen. Längatt så efter det.

• skorstenen

Hörrni. Är det någon här som varit svullen o fått "bebismage" som sen plötsligt försvinner..

• skorstenen

Grattis till bra resultat på KUB o skön att allt såg bra ut Kanien...

Jag känner mig oxå totalt o gravid. Förutom galen foglossning. Kan inte gå normalt. :/

• skorstenen
    vikarien skrev 2014-12-03 07:17:52 följande:

Fy vad nervös jag är! Känns inte alls lika bra att gå själv idag som det gjorde igår...

Drömde inatt att det var helt tomt där inne!

Fanns inget och hade aldrig funnits :-S

Tur jag har tid på morgonen iaf så jag slipper vara nervös hela dagen!

När ska du vara där? Vilken vecka är du i?
  • skorstenen
    jennifergrand skrev 2014-12-04 12:17:37 följande:

Idag var vi på vårt andra privata UL. Allt såg fint ut och mini sparkade och rullade runt

Är i v 14+0 idag, fick bekräftat att vi väntar en flicka

Var gjorde ni det ul? Hade oxå velat veta kön i vecka 14+0 :)
  • skorstenen

Då var KUB avklarat

Blev framflyttad 4 dagar o de stämmer fint med min äl. Så nu ska jag bara ta de lugnt o njuta...

O efter jul kommer jag till Facebook ;)

• skorstenen
    Hilda07 skrev 2014-12-07 12:26:17 följande:

Förresten är det någon som är insatt i "Skull-theory och nub-theory" alltså att man redan på ul från v 12 ungefär kan utläsa antingen på formen på huvudet om det är en tjej eller kille, eller att man kan se det på en Nubb om den pekar upp eller neråt så är det tjej eller kille? Enligt skallteorin verkar det vara en kille hos mig...ska bli intressant att se om det stämmer sedan på rutinul om de kan se det då.

Jag googlar bilder men kan inte förutspå. Hittade bra bilder för the nub men inte skull.
  • skorstenen
    Alvolina skrev 2014-12-13 06:56:45 följande:

Någon mer som väntar andra barnet som inte riktigt fått mage än. Trodde att det skulle komma tidigare nu. Känner mig hyfsat som vanligt faktiskt, kanske lite mer svullen bara. Hade aldrig särskilt stor mage med sonen, gick upp 8 kg och kunde ha mina vanliga kläder hela graviditeten. Satte bara en snodd i knapphålet :) hade nog mycket klänningar och tunikor då också.

Väntar fjärde. Syns inget på mig. Vecka 13+5 idag :)
  • skorstenen

Hur räknar ni era veckor. När ni säger tex V 14 menar ni då 14+ eller är ni i veckan 13+?

Jag säger vecka 14 och idag är jag i vecka 14+5

• skorstenen

Jag verkar vara ensam om att säga att jag är i vecka 14 (14+6 idag)...har gjort det alla mina graviditeter. Lättare när man pratar med BM o vården..

O månad har jag noll koll på ????

• skorstenen

Jag verkar vara ensam om att säga att jag är i vecka 14 (14+6 idag)...har gjort det alla mina graviditeter. Lättare när man pratar med BM o vården..

O månad har jag noll koll på ????

• skorstenen

Jag tar gravid vitaminer. Känns bäst då jag knappt kan äta något. Allt smakar blörk..

JAG ÄLSKAR VAGNAR. Har hunnit ha en hel del olika. Står mellan 2 kandidater för min del :)

Inte köpt en pryl. Vill först göra rul o veta vad som gömmer sig därinne ;) har inget kvar förutom lite kläder från mina 3 kids. Så mkt som ska fica :) ska sy mkt tänkte jag :)

Svar på tråden BF Juni 2015