carolinheiner skrev 2014-10-24 07:27:10 följande:
Arbetslös utbildad kock :p praktiserar på city gross 100% sjuk hela veckan.. Ska till af idag å prata om gå ner 50%.. Mår så psykiskt dåligt :(
Asså ja tänker inte så mkt på vad ja äter å inte äter.. Ja dricker kaffe snaskar i mig onödiga grejor.. Varför vara så orolig? De e ju inte förrän v 11 eller vad de va som moderkakan helt tar över näringen till fostret.. Dessutom äter man inte ordentligt så är de du som tar stryk innan bebisen/fostret/embryot tar stryk.. Då den tar den näringen den behöver av dig.. Så har ja uppfattat de rätt så mår du bra så mår fostret bra.. Ja tycker inte ni ska oroa er så mkt.. Är ni sugna på glass ät glass.. :) ja äter piggelin dagligen å bm sa att de va inga problem.. Inte jätte bra med tanke på min övervikt men de e inte livsfarligt :)
Första veckorna är ju rätt kritiska ur utvecklingssynpunkt. Kaffe finns det ju forskning som visar att det ökar risken för MF och hämmad fosterutveckling.
Allt ska man nog göra med måtta. Är man sugen på glass så kan man ju självklart unna sig glass men att äta ordentligt är ju mkt viktigare.
Ungefär som de som säger "min mamma rökte när hon var gravid med mig o även mina vänner o deras barn blev helt friska så jag tror inte rökning under graviditeten skadar " Samma dag jag plussade med första la jag ner ciggen. Har inte rört dem sen den dagen och saknar inte det de minsta.
Nä jag anser att man ska äta det man är sugen på men även tänka på det liv som växer inom en och vilka förutsättningar man vill ge det barnet. Jag åt helt korrekt mina graviditeter o ändå haft högt blodsocker två av mina tre graviditeter.
Nä lite sunt förnuft o äta med måtta.