• summer88

BF Juni 2015 - Malmö med omnejd

En tråd för oss med BF Juni 2015 i Malmö med omnejd. 

Välkomna!

• Svar på tråden BF Juni 2015 - Malmö med omnejd
  • Leonis

Bor i en by utanför Malmö, plusade idag och väntar vårt andra barn. Fick för en månad sen missfall, så vi tar inte och berätta för någon än. Vi är inne om allt går vägen och berätta för familjen på julafton.

Vårt första barn kommer vara ca 1,5år när syskonet kommer

• skruttan1988

Min bror och hans sambo vet mest för jag behövde prata med ngn. Dom fick barn gör 7 veckor sedan. Annars vet ingen här heller. Tänkte berätta via julkort ;) ska till barnmorska den 15/10

• Cecilisa

Hej hej,

Hoppar in här :) vi plussade igår, känns väldigt overkligt men fantastiskt skoj. Men har svårt att koppla av helt, tänk om det går fel innan v12?

Det är bara jag och sambon som vet än så länge.. (Och bloggen som jag har som en dagbok men som ingen vet finns )

Funderar på att berätta för närmsta kollegor i veckan just för att vi jobbar så nära varandra (förskola) och det kan vara skönt att de vet om jag skulle må dåligt. Berättar jag för dom får vi nog berätta för familjerna oxå :)

Rätt mycket molande värk i livmodern och katastrofal magknip med världens gaser i ca 30-60 min efter måltid.. Annars mår jag jättebra!!

Var bor ni och hur gamla är ni? Första barnet?

Själv bor jag i Malmö, är 28 och första barnet :)

• skruttan1988

Jobbet är jag väldigt nervös över. Började nytt förra veckan xD

Är snart 26 från hörby. Oxå första.

Tips tilleer som mår illa. Köp sea band. Köpte igår och ingen illa mående längre. Helt kanon!

• MjauKorven

Jag har just nått en helt ny nivå av ömma bröst... Ställde mig upp, kändes som de höll på att slitas av ;_;

För er som är nya i tråden: Grattis till plusset! Jag är 26, väntar första knodden och bor strax utanför Lund. Är lättast att nå i PM, kommer inte kunna kolla i tråden lika ofta imorgon pga jobb men vill gärna ha någon att bolla idéer, rädslor/nojor/gnäll, förberedelser, pepp & inköp/köpsug med! Tänk om vi kunde åka till Babyland i Svågertorp tillsammans eller något? Jag skulle tycka det var skoj iaf... :)

• skruttan1988
    MjauKorven skrev 2014-10-06 20:04:26 följande:

Jag har just nått en helt ny nivå av ömma bröst... Ställde mig upp, kändes som de höll på att slitas av ;_;

För er som är nya i tråden: Grattis till plusset! Jag är 26, väntar första knodden och bor strax utanför Lund. Är lättast att nå i PM, kommer inte kunna kolla i tråden lika ofta imorgon pga jobb men vill gärna ha någon att bolla idéer, rädslor/nojor/gnäll, förberedelser, pepp & inköp/köpsug med! Tänk om vi kunde åka till Babyland i Svågertorp tillsammans eller något? Jag skulle tycka det var skoj iaf... :)

Hahah din sida är privat när jag tänkte pma dig ;) babyland på svåge e dock stängt :/ 
  • summer88
    MjauKorven skrev 2014-10-06 20:04:26 följande:

Jag är också 26 år, bosatt i Svedala och väntar vårt första barn. Vi gifte oss nu i sommar så det är verkligen välkommet Försökte också skicka PM men det gick som sagt inte ;)
  • MjauKorven

skuttan1988 & summer88

Fick logga in på stationär dator och "gamla" FL för att ändra inställningarna... Det ska vara fixat nu iaf! Prova igen :*

Bespara mig käckhet och Carpe Diem-skyltar. Tack.
  • MjauKorven
    skruttan1988 skrev 2014-10-07 11:36:09 följande:

Hur bra sover nu?

Jag är ofta väldigt trött, men fruktansvärt energisk på förmiddagarna. Det slår om så fort att jag inte hinner känna "oj nu börjar jag bli trött"

Jag drömmer helt sinnessjuka drömmar också! Allt från sexorgier till att bli attackerad av en gremlin som i drömmen är min mamma (?!) och få missfall, till att ena katten kissar mig i ansiktet...

Bespara mig käckhet och Carpe Diem-skyltar. Tack.
Svar på tråden BF Juni 2015 - Malmö med omnejd