• livserfaren

    längd och storlek på fötter

    Är det så tjejer ju längre man är desto större fötter har man,hur lång är du och vilken skostorlek, eller har jag fel.nyfiken, och är det skämmigt att prata om fötter med tjejer.nyfiken,

  • Svar på tråden längd och storlek på fötter
  • jagärjagvemärdu

    158 och har storlek 36, i vinterskor brukar jag ta 37 så jag kan ha extra strumpor. I högklackat brukar jag också ta 37 för att kunna ha inlägg så det blir bekvämare. Min mamma är 161 och överviktig = större storlek men när hon var ung och smal hade hon 37. Min syster är 164 och har 37 så tror absolut att det stämmer :)

  • Festina Lente
    jagärjagvemärdu skrev 2014-11-25 05:16:20 följande:

    158 och har storlek 36, i vinterskor brukar jag ta 37 så jag kan ha extra strumpor. I högklackat brukar jag också ta 37 för att kunna ha inlägg så det blir bekvämare. Min mamma är 161 och överviktig = större storlek men när hon var ung och smal hade hon 37. Min syster är 164 och har 37 så tror absolut att det stämmer :)


    Att man är överviktig innebär inte per automatik att man har större fötter, jag vet...
    Har cirka tio-femton kilos övervikt, men är ändå 160 och har 35-36 i skor... 
  • 880215

    Jag får en känsla av att jag trubbade av min längd med några centimeter. Kanske skulle jag ha blivit liiiiiite längre?

    Jag är 165 cm och har (39)40 i skor.

  • 880215

    Jag kanske ska tillägga, efter att ha läst några av inläggen i tråden, att jag (trots min korta längd och mina långa fötter) inte har någon övervikt. Jag väger typ 52 kg.
    Däremot så kan jag inte längre ha vissa av mina 39:or som jag hade innan graviditeten.
    Numera när jag köper skor, så går jag direkt på 40.

  • 880215

    Sitter här och funderar på om det kanske kan vara genetiskt?
    Min son, som fyller fyra år om typ en vecka, är cirka 106 cm och har 29-30 i skor.
    Min mamma som också är typ 165 cm, har 39 i skor.
    Min pappa som är omkring 180 cm har typ 45 i skor.
    We are the big-foot-family (jämfört med längden då).

  • Festina Lente
    880215 skrev 2014-12-02 02:33:20 följande:

    Sitter här och funderar på om det kanske kan vara genetiskt?
    Min son, som fyller fyra år om typ en vecka, är cirka 106 cm och har 29-30 i skor.
    Min mamma som också är typ 165 cm, har 39 i skor.
    Min pappa som är omkring 180 cm har typ 45 i skor.
    We are the big-foot-family (jämfört med längden då).


    Visst är det så. Små fötter finns i släkten på min pappas sida. 
  • livserfaren

    Själv är jag 183 cm och 44 i skostorlek.på. men älskar längd och fötter hos tjejer tycker långa tjejer med stora fötter över 39 är såå sexigt.gärna fler svar tjejer

Svar på tråden längd och storlek på fötter