• Sthlm mamma

Trött på barnkalaspresenter!

Någon mer som är trött på högen av presenter som blir efter barnkalas? Ofta har man redan 20 målarböcker etc. Försöker vara medveten och vill inte ha plastleksaker som inte är vettiga, men på kalasen kommer de. Tips hur man slipper?

• Svar på tråden Trött på barnkalaspresenter!
  • smulpaj01
    alexs mamma skrev 2014-10-01 16:15:46 följande:

Vi har skrivit på inbjudningskortet att om de vill ge en present önskar sonen ett lite bidrag till sommarens lisebergsbesök men då har barnen varit lite äldre från 6 år..

Men åhhh vad tråkigt för sonen att inte få presenter

Ett lisebergsbesök betalar väl föräldrarna ändå för en 6-åring?!
  • stjärna77

Men hur kommer man ens på att ställa krav på vilka presenter man kan tänka sig till ett barnkalas? Så länge ingen kommer dragande med något som kan vara rent skadligt såklart. Kravlistor kan väl förbehållas ens närmsta familj (eller någon annan närstående som kan tänkas bry sig) om man nu föredrar att hålla på med sånt.

• ciann

Mina barn älskar barnkalas-födelsedagspresenter. För då får de sådana saker som de inte får från mig. För jag kan vara ganska präktig med vad jag köper. Och det unnar jag barnen!. 

• Utlandssvensk

Kanske försöka skänka bort presenterna till barn som inte fâr sâ mânga (genom någon hjälporganisation)..?

• Utlandssvensk

Felköp via Internet brukar jag ofta ge till Röda Korset här bredvid eftersom det oftast kostar sâ löjligt mycket att skicka tillbaka sakerna att det inte är värt det. Fast just Röda Korset tar nog bara kläder tror jag.

• mepetite

Jag skriver alltid i mina inbjudningar att presenter undanbedes. Presenter köper jag och pappan samt släkt. Bli vi bjudna ger vi pengar

• ciann
    smulpaj01 skrev 2014-10-03 09:03:55 följande:
    Men åhhh vad tråkigt för sonen att inte få presenter

Ett lisebergsbesök betalar väl föräldrarna ändå för en 6-åring?!
    Fruktansvärt! Men det gör väl föräldrarna nöjda kanske? 
  • Voluptuous Shalimar

Mitt barn är två månader men jag tänker spontant att om/när hon får inbjudan till kalas så kommer jag att kontakta föräldrarna och fråga vad de tycker att vi ska ge. För mig är det självklart att göra så. 

• smulpaj01
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-10-03 13:40:53 följande:

Mitt barn är två månader men jag tänker spontant att om/när hon får inbjudan till kalas så kommer jag att kontakta föräldrarna och fråga vad de tycker att vi ska ge. För mig är det självklart att göra så. 

Så gjorde jag när mitt barn var i dagisåldern.

När han blev äldre behövdes inte det. Då känner han sina kompisar så väl och både ville och kunde välja presenter själv.
  • Sebastian72
    Voluptuous Shalimar skrev 2014-10-03 13:40:53 följande:

Din verklighet kommer förändras på tusen sätt och verkligen inte se ut som du trodde)
Svar på tråden Trött på barnkalaspresenter!