• sejjan

    Obehagligaste filmen/filmerna du sett?

    Vilka skulle ni säga att det är? För min del får det bli Quentin Tarantinos debufilm Reservoir Dogs: De Hänsynslösa.

    Det jag tycker är så obehagligt med den är hur fullständigt känslokalla rånargänget är med Mr. Blonde som gillar att tortera snutar för skojs skull och hur de inte ens ser snutar som människor utan bara snutar..

    Även Pulp Fiction är obehaglig men det är mer för att det visas tydligt hur lite ett människoliv är värt i den, fast tycker ändå De Hänsynslösa är klart obehagligare.

  • Svar på tråden Obehagligaste filmen/filmerna du sett?
  • nozpa
    beli skrev 2014-10-02 18:02:10 följande:

    Funny Games. Fy vilken ångest.


    Första eller re-maken? Såg att det fanns 2, tänkte kolla den ikväll.
  • Anonym (L)

    Har inte sett så många filmer som gett mig obehagsrysningar, men en film jag mådde rätt dåligt av var Blindness. Finns vissa scener i den jag tyckte var jätteobehagliga.

  • Anonym (Solen)
    Anonym (Rodde) skrev 2014-10-02 18:04:21 följande:
    Den minns jag mycket väl! Tyckte den var skitkul! Har sällan skrattat så mycket. Minns du scenen när brevbäraren kommer och det blir värsta missförståndet.
    Här...
    kult!
  • Aspie
    sejjan skrev 2014-10-01 22:47:00 följande:
    Åh fyfan, nu kom jag på en film jag nästan hade förträngt, Saló!

    Nån som kommer ihåg den här?

    i57.photobucket.com/albums/g238/gialloboy/ZZZ...
    Bunkrade upp med popcorn när jag var 14 och såg den hemma framför datorskärmen. Det jag minns som mest obehagligt är att jag efteråt berättade för pappa att jag hade sett den (bara titeln) och att han bara "juste, den var det ett tag sedan man såg", skrattade och frågade vad jag tyckte om den. Det var bara en sån film jag inte ville diskutera med min pappa...
    sejjan skrev 2014-10-01 22:49:02 följande:
    Cannibal Holocaust annars, den såg man i unga dar, ångrar det.
    Såg den i samma veva som jag såg Salò. Blev mest illa berörd av att jag hade hört att det var en snuffilm. Annars tyckte jag nog inte att den var så hemsk. I och för sig så gick jag på mycket mediciner och var liksom något "bortkopplad" från verkligheten, så skulle jag se den idag så skulle jag nog tycka att den var otäckare. 
    Bonsoir skrev 2014-10-01 22:49:19 följande:
    The Human Centipede. Vet inte vilken av dem men den var helt bisarr. Kunde inte se klart den. 
    Den avslutade mitt tittande av äckelfilmer. Pallar inte med bajs. I munnen. Käkade dessutom rostade mackor med crunchy jordnötssmör när jag såg den, snacka om att jag inte åt det på ett tag... "FEED HER!" är dock en replik jag kan skratta åt nu i efterhand.
    WinterDawn skrev 2014-10-01 22:50:30 följande:
    Den värsta film jag LÄST om är A Serbian Film. Fy fan, mådde illa.
    Känner en tjej som såg den med sin kille på första dejten. Måste ha varit sjukt jävla stelt alltså... Jag var visserligen inne i sjuka äckelfilmer ett tag, men pedofili kommer jag aldrig kunna se på. Fyfan.
  • Aspie

    Den vidrigaste jag har sett är nog Men Behind The Sun. Såg den tillsammans med min syster på en årlig filmfestival i Örebro som kallades Äckelfest (som tyvärr har lagt ned sedan ett par år tillbaka). Äckelmagade som vi var gick vi dit. Det kostade typ 50 kr per person och man fick gratis glass efteråt (de som pallade äta det det vill säga)...

    Googlade på den nu och insåg att hela finns på YouTube, dock engelskdubbad.

    Såhär står det på IMDB "Japanese troops round up Chinese and Russian prisoners of war and take them to a place called Squadron 731, where they are grotesquely tortured and experimented on to test new biological weapons."

    Jag vet inte om det var det faktum att vi satt i en biosalong och inte kunde pausa/sänka ljudet när vi såg den eller att vi försökte avgöra om en katt blev levande uppäten eller ej... men den var riktigt äcklig i min mening. Vi åt i alla fall varsin glass efter filmen, men pratade typ inte mer den kvällen. :|

  • Joce82

    Jeepers creepers 1 och 2 :)
    Vet egentligen inte varför, men det är något som gör att jag inte vill släcka lampan på natten efter de filmerna.

  • morphet
    Humledumle skrev 2014-10-02 11:35:02 följande:

    Den är vidrig !

    Men kan även tillägga att "the human centipied" är det värsta jag sett och kommer avsolut inte se nr 2 av den :/


    Ettan är löjlig jämfört med tvåan. Den är riktigt vidrig.
    BF 23/12 - 14
Svar på tråden Obehagligaste filmen/filmerna du sett?