Guldtacka?
Är det någon som vet vad en guldtacka kostar att köpa privat?
Och skulle det vara en "investering" eller skulle det troligtvist bli en förlust?
Någon som vet?
Andra spartips är också välkomna såklart! ????
Är det någon som vet vad en guldtacka kostar att köpa privat?
Och skulle det vara en "investering" eller skulle det troligtvist bli en förlust?
Någon som vet?
Andra spartips är också välkomna såklart! ????
Det kan vara en mycket bra investering just nu, priset på guld har sjunkit men mängden guld du har är ju givetvis densamma. Sitt på dina guldmynt till värdet går upp igen och sälj av dom.
Ska du till och säkra dina valutor i guld och silver så finns det ett forum (adelmetallforum.se) för just detta som jag kan rekommendera dig att läsa in dig på och sedan bilda dig en uppfattning. Många köper ädelmetaller för att säkra sina valutor (i dagligt tal kallat pengar, skillnad) mot inflation/hyperinflation. Läs lite och hoppas att du finner intresse, öppnar sig en ny värld och djup i ekonomiskt tänk och hur vår ekonomi fungerar.
Tänk på att det är skillnad på guldtackor och numismatiska mynt. De flesta försäkringsbolag försäkrar dina tackor men inte dina mynt då de likställs med kontanter. Sen är du skattskyldig för eventuell vinst på försäljning av tackor medans mynten har ett högre fribelopp. Kan låta krångligt men det sätter du dig in i fort om du är intresserad. Att ha guldmynt i bankfack fungerar ju, men många väljer att inte ha det av två anledningar. Det ena är att många är oroliga för att bankerna stänger ner (likt Grekland) när det är som värst i ekonomin. Vilket just många guldinvesterare skyddar sitt kapital mot. Det andra är att bankerna inte accepterar kontanter i bankfack. Ja, det stämmer. Kontrollera villkoren för bankfack så får du se själv.
Idag när man tillverkar pengar så sker det genom antingen Riksbanken eller våra privata banker. Pengarna tillverkas "på beställning" av dig. När du väljer att låna pengar av banken för att köpa ett hus för låt säga 2 miljoner så uppkommer de i samma sekund som du skriver på skuldsedeln/lånet. Innan dess fanns dom inte.
I ovanstående stycke ska du egentligen byta ut ordet pengar mot krediter.
Det är skillnad på pengar, valutor och krediter. Kort så kan man säga att;
pengar är något som backas upp av ett reelt värde, exempelvis guld/silver.
Valutor är sedlar/mynt som bygger på förtroende.
För mer info om det så kan du kika på en liten film från Riksbanken i frågan. Det finns många som tvivlar på hur vår kreditmarknad fungerar (att pengar skapas från tomma intet), hänvisa dom till denna film. www.riksbank.se/sv/Press-och-publicerat/Webb-tv/Vad-ar-pengar
Hoppas att du blev lite klokare!
Guld är den bästa investeringen du kan lägga pengarna på!
De senaste 10 åren så har guld ökat i värde med 400%
Jag är guldkund och har även möjlighet att få en grym provision från företaget :)
Å vem säger nej till Guld/Pengar
Det viktigaste är att man köper/får guld som är 999,9 % rent och 24 karat!
Ni som vill investera i guld,,, kontakta mig så ska ni få veta hur ni även kan få BETALT genom att investera!
This is the shit!!
Guld är den bästa investeringen du kan lägga pengarna på!
De senaste 10 åren så har guld ökat i värde med 400%
Jag är guldkund och har även möjlighet att få en grym provision från företaget :)
Å vem säger nej till Guld/Pengar
Det viktigaste är att man köper/får guld som är 999,9 % rent och 24 karat!
Ni som vill investera i guld,,, kontakta mig så ska ni få veta hur ni även kan få BETALT genom att investera!
This is the shit!!
Återkommer med mer fakta :)
Inte så farligt faktiskt ;)
Jag investerar själv i guld och får betalt av företaget för att fler ska bli kunder... Min lilla hjärna har nog glömt exakt under hur lång tid guldet ökat, MEN betydligt viktigare är ju ändå att man hellre investerar i guld, än att spara pengarna på banken..för det blir man ju inte rik på :)
Ha en guldkväll :)
Tror du skulle få mer kunder om du inte bara satt och hittade på saker här. Det är inget fel att investera i guld men att ljuga är inte bra.
Å yes..va skönt att du ser strået i mitt öga (felen) men ser inte bjälken i ditt egna ;) Alla kan vi göra fel...TROR jag ...Sorry att jag råkade skriva fel... Vet ändå att guldet är stigande på lång sikt jämfört med papperspengar som sjunker å som trycks å slängs lite hit å dit.
I Kina rekommenderas varje invånare att köpa guld för 10% av sin lön...DET säger allt för min del..
Inte så farligt faktiskt ;)
Jag investerar själv i guld och får betalt av företaget för att fler ska bli kunder... Min lilla hjärna har nog glömt exakt under hur lång tid guldet ökat, MEN betydligt viktigare är ju ändå att man hellre investerar i guld, än att spara pengarna på banken..för det blir man ju inte rik på :)
Ha en guldkväll :)
Å yes..va skönt att du ser strået i mitt öga (felen) men ser inte bjälken i ditt egna ;) Alla kan vi göra fel...TROR jag ...Sorry att jag råkade skriva fel... Vet ändå att guldet är stigande på lång sikt jämfört med papperspengar som sjunker å som trycks å slängs lite hit å dit.
I Kina rekommenderas varje invånare att köpa guld för 10% av sin lön...DET säger allt för min del..
Finns det nåt bättre än att få betalt för att rekommendera andra deras produkter?
ALLA Erbjuder /Tipsar/ Rekommenderar nåt VARJE DAG utan att få betalt... Så varför så skulle det inte vara seriöst att få nåt för det man gör ändå? Gäller bara att hitta rätt företag!
Oavsett, så är Guld den bästa investeringen pga inflation mm.. Långsiktigt, Kortsiktigt..spela roll..Hellre det än det fjuttiga man får på banken...ni vet..det som kallas ränta..