• leg4

Hur skaffar man barn?

Hur gör man för att skaffa barn egentligen? Jag och min fru har väntat i 2 år, men hon är fortfarande inte gravid. Kan någon förklara noggrant hur man skaffar barn? Jag har sökt på Google, men jag hittar ingenting. Jag hittar bara ord som "spermier", "samlag", "insemination", men jag förstår ingenting. Kan någon förklara utförligt hur man skaffar barn? Vi har en stor längtan efter barn, men vi vill helst inte betala för mycket.

• Svar på tråden Hur skaffar man barn?
  • leg4
    Pimpinellan skrev 2014-10-04 19:19:35 följande:

Du förlöjligar ett stort problem för många!!

*inte ett dugg road*

Hur menar du nu egentligen? Vi har stora problem med att skaffabarn och behöver hjälp. Vet du hur man gör?
  • Frallanz

Jag förstår inte hur du ens kan tänka tanken på att göra en så otroligt löjlig tråd om nåt som så många par har problem med!
    Många kämpar med att få barn, och många kan aldrig bli med barn och du tycker det är roligt att förlöjliga nåt så allvarligt?! 

Sinnessjuk skulle jag säga att du är. Ett mentalsjukhus är nog vad du söker.

• leg4
    lagunen skrev 2014-10-04 19:12:42 följande:

Skolkade du ifrån sexualundervisningen i skolan?

Jag skolkade ganska mycket i högstadiet. Kan du förklara hur man skaffar barn? Lägg gärna upp en film som visar hur man gör.
  • leg4
    astegmatism skrev 2014-10-04 19:21:17 följande:

Två ligger och en står. Samlag förstår du 

Samlag??????
  • leg4
    Frallanz skrev 2014-10-04 19:56:20 följande:

Jag förstår inte hur du ens kan tänka tanken på att göra en så otroligt löjlig tråd om nåt som så många par har problem med!

Många kämpar med att få barn, och många kan aldrig bli med barn och du tycker det är roligt att förlöjliga nåt så allvarligt?! 

Sinnessjuk skulle jag säga att du är. Ett mentalsjukhus är nog vad du söker.

Men hur skaffar man barn då?????? Det är ju det vi inte förstår. Jag är absolut inte sinnessjuk.
  • Frallanz
    leg4 skrev 2014-10-04 20:01:34 följande:
    Men hur skaffar man barn då?????? Det är ju det vi inte förstår. Jag är absolut inte sinnessjuk.
    När du fyller över 20 så kommer du lära dig. 
  • leg4
    Frallanz skrev 2014-10-04 20:10:43 följande:

När du fyller över 20 så kommer du lära dig. 

Jag är 36 år och min fru är 32, men vi förstår fortfarande ingenting. Hjälp oss!!!!!!!
  • astegmatism
    leg4 skrev 2014-10-04 19:58:39 följande:
    Samlag??????
    Ja? vet du inte vad samlag är? När mannen för penisen in i kvninnans slida och juckar, still det blir utlösning, d,v,s spermierna börjar simma till kvinnas ägg, om hon nu har ägglossning, under tiden Ni har samlag
  • Alter Ego

Du är ett roligt troll. Fast det är lite dålig smak av dig.

Men va fasen. Skulle det vara att du inte trollar så får man väl visa lite medkänsla :)

Först och främst: googla på förspel. Smek varandra, kyss varandra, var kärleksfulla mot varandra.

1) Se till att du och hon blir sexuellt upphetsade (kåta). Googla om närmare beskrivning behövs.

2) när din penis är styv av sexuell upphettning och hennes vaginalt är våt så kan, om ni båda önskar och vill, samlaget ta sin början.

samlag:

3) din penis för du försiktigt in i hennes vagina. Dra sedan ur den en kort bit igen (inte hela vägen ut) för sedan in den igen.

4) upprepa punkt 3 om och om igen i en takt som ni båda finner bekvämt och skönt.

5) smek, kyss och var kärleksfulla mot varandra under tiden som ni genomför samtliga punkter i denna lista.

6) du kommer att känna en väldigt konstig men samtidigt skön känsla från dina nedre regioner efter ett tag. Detta är som det skall vara.

7 ) efter ett tag kommer du att få organ och då kommer det att spruta vit sädesvätska från din penis. Se till att ha penis inne i vagina när detta sker. Sädesvätska innehåller mikroskopiska spermier som skall ta sig fram till din kvinnas ägg.

det var grundkursen. För ytterligare information:

Några informativa länkar:

www.tjejjouren.se/tjejguiden/sex/att-ha-sex-239

m.umo.se/Sex/Hur-har-man-sex/Samlag/

m.dummies.com/how-to/content/what-is-sex-what-counts-as-sex.html

Och googla gärna på:

Bästa ställningarna för att bli gravid

Hur jag tillfredsställer min tjej

Hur jag tillfredsställer min man

Sexualrådgivning (sök samtidigt på vilken kommun/stad ni vill gå på rådgivning i)

Svar på tråden Hur skaffar man barn?