• carro line

Är Fria Tider en rasist-tidning?

Jag undrar hur många som tycker att Fria Tider är en rasist-tidning eller hatsajt? Jag har hört många som säger det och jag har alltid trott det fast jag aldrig har läst den. Tills någon länkade en artikel som jag läste och sedan har jag läst mer och mer. Nu läser jag på sidan flera gånger i veckan, mest för att man slipper en massa reklam och de har väldigt mycket intressanta nyheter.

Vad tycker ni andra?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Fria Tider en rasist-tidning?
  • Anonym (Fri)
    Padirac skrev 2019-03-17 19:37:28 följande:

Du får tycka att den är bra och att den speglar den verklighet du känner igen.

Det förändrar inte det faktum att den faktiskt på riktigt är neofascistisk, rasitisk och antisemitisk.

Vi lever väl i olika verkligheter om du uppfattar det som FT sprider som verklighet och sanningar. 

Ja, jämfört med EXPO som fullständigt förvränger, plockar citat ur sitt sammanhang och sätter ihop lite hur som helst och ljuger, så är FT motsatsen.
  • KillBill
    Anonym (Fri) skrev 2019-03-17 19:46:40 följande:

Ja, jämfört med EXPO som fullständigt förvränger, plockar citat ur sitt sammanhang och sätter ihop lite hur som helst och ljuger, så är FT motsatsen.

Expo är självklart en säker källa. I Expos ledning har det suttit representanter för ett flertal riksdagspartier både till höger och till vänster.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Nja, det är ju detta de alternativa extremhögermedierna är (ö)kända för. FT är inte undantaget från detta.

Oavsett var på 'längst ut på höger skalan' och 'längst ut på vänsterskalan' man rör sig så är det en hel del förvrängda fakta som utgör grunden för 'de bevis' som finns för sin verklighetsuppfattning.

FT sprider rasism och har en neofascistisk hållning, de ansvavriga för FT sprider lögner genom trollfabriker i syfte att skapa splittring. Som sagt, naivitet eller någons nyttiga idiot.. 
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-03-17 19:51:39 följande:
    Expo är självklart en säker källa. I Expos ledning har det suttit representanter för ett flertal riksdagspartier både till höger och till vänster.
    Och vi vet ju att en riksdagsledamot alltid är redbar...
  • Anonym (Fri)
    KillBill skrev 2019-03-17 19:51:39 följande:

Naturligtvis är det så, så måste det ju vara om det sitter representanter från riksdagspartier...eller inte.
  • Padirac
    Anonym (Fri) skrev 2019-03-17 20:23:58 följande:
    Naturligtvis är det så, så måste det ju vara om det sitter representanter från riksdagspartier...eller inte.
    nattuw skrev 2019-03-17 20:06:05 följande:
    Riksdagsledamöter eller rasister, nazister, fascister och nättroll - hur kan man ens undra vilka som har högst trovärdighet i fråga om Expo eller FT m.fl 

• thelastmonkey
    Padirac skrev 2019-03-17 20:33:57 följande:
    Riksdagsledamöter eller rasister, nazister, fascister och nättroll - hur kan man ens undra vilka som har högst trovärdighet i fråga om Expo eller FT m.fl 

Jag skulle säga att ingen av dem ljuger och att båda vinklar starkt åt sitt ideologiska håll.
  • Padirac
    thelastmonkey skrev 2019-03-17 20:38:21 följande:
    Jag skulle säga att ingen av dem ljuger och att båda vinklar starkt åt sitt ideologiska håll.
    Så den ena vinklar för demokrati och lika människovärde och den andra vinklar för rasism, nazism, fascism om jag förstår dig rätt.
  • Anonym (Fri)

Jaa, det kan man ju verkligen undra.
  • thelastmonkey
    Padirac skrev 2019-03-17 20:45:30 följande:
    Så den ena vinklar för demokrati och lika människovärde och den andra vinklar för rasism, nazism, fascism om jag förstår dig rätt.
    Nej, då har du inte förstått mig rätt.
  • nattuw
    Ja det är en underlig undring då samtliga har samma otrovärda trovärdighet.
  • KillBill
    nattuw skrev 2019-03-18 02:19:24 följande:

Ja det är en underlig undring då samtliga har samma otrovärda trovärdighet.

Otrovärda, är det ett ord som du hittade på i din iver att sudda ut skillnader mellan rasister/fascister/nazister/nättroll och riksdagsmän?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-03-18 06:36:23 följande:
    Otrovärda, är det ett ord som du hittade på i din iver att sudda ut skillnader mellan rasister/fascister/nazister/nättroll och riksdagsmän?
    Om du funderar över om ett visst ord existerat sedan tidigare och hur vanligt det kan tänkas vara så är det enklast att börja med en sökning på internet. Om du gjort en sökning på internet så hade du fått ett antal träffar på ordet otrovärda vilket visat att ordet existerade sedan tidigare. Vilket, om du tänker efter, inte är särskilt förvånande då ordet följer en i svenskan inte allt för ovanlig ordbildning.

Och vad gäller att sudda ut skillnaden mellan rasister/fascister/nazister/nättroll och riksdagsmän så har den skillnaden redan suddats ut av de som pekat på att SD är just rasister/fascister/nazister/nättroll och riksdagsmän.

Nu var mitt inlägg inte tänkt att lansera nya ord eller sudda ut några gränser utan bara kritiskt mot auktoritetsargumentet och viljan att betrakta en tidskrift med kopplingar till extremvänstern som trovärdig. Dina fienders fiender är möjligen dina vänner men det innebär inte att de är trovärdiga.
  • Anonym (Micke)
    FT som nyhetsförmedlare är väl ganska problematiskt, tror dom har en kass faktakontroll.

Expo som sitter på enorma resurser och använder bulvaner för för sina grövsta övergrepp har låg trovärdighet dom med.

• Anonym (Demokrat)
    KillBill skrev 2019-03-18 06:36:23 följande:
    Tyvärr så börjar ju även demokratin ifrågasättas.

Just därför är det viktigt att inte låta de antidemokratiska elementen stå oemotsagda.

Åsikten att rasister/fascister/nazister och nättroll har samma trovärdighet eller brist på trovärdighet som riksdagsledamöter är avskyvärd.
  • Anonym (Signatur)

Eftersom man måste läsa tidningen för att ha en uppfattning tycker jag det är lite skoj att så många som tycker det är en rasist tidning ändå inte kan låta bli att läsa tidningen. För inte förlitar ni er å tredjehandsuppgifter eller ;)

Svar på tråden Är Fria Tider en rasist-tidning?