• Anonym (ledsen mamma)

mina barn är inte välkommen

hej allihopa,

Jag är lite ledsen, idag fick vi en inbjudan för döp.
    Barnet som ska döpas är en dotter till min mans bror.
    Min man och jag har varit gift i nästan 3 år nu och jag har några barn sen innan.
    Mina barn är inte välkommen på döpet, men min mans systers barn får komma. Samt massa andra barn. Mina barn är snälla lugna tjejer.
    Vist förstår jag att de bestämmer själv, men ändå känns det inte så kul, det känns som mina barn är inte accepterat. De kallar min man för pappa, deras biologiska pappa lever inte längre och de kommer jättebra överens.
    Är jag barnslig ? för några år sedan var det samma sak, då blev deras äldsta son döpt och var inte barnen välkommen heller. Men då trodde jag att det var ett döp utan andra barn överhuvudtaget. Jag var jätte ledsen då när jag upptäckte att det fanns massa andra barn och mina fick stanna hemma.

Är detta normalt ? eller är jag överkänslig ?

• Svar på tråden mina barn är inte välkommen
  • Ojsan

Jag skulle bojkotta dopet om inte mina barn fick vara med medans andras barn var välkomna.. har det gett någon förklaring? Tycker din man borde ifrågasätta sin bror om varför era barn inte får vara med.

• Oklok

Vad är anledning de har givet för att inte bjuda dina barn?

Tycker inte att det känns ok överhuvudtaget.

• Anonym (ledsen mamma)

Jag vet för att det står bara min man och mitt namn på kuvertet, samma som föra gång och då kollade vi för säkerhets skull. Min man vill inte ens åka, det känns så fel också enligt honom.

• Isola80

Du är inte barnslig! Jag hade också blivit jätteledsen. Antingen bjuder man barnfritt eller så är alla välkomna.

Jag tycker din man ska fråga sin bror varför era barn inte är välkomna. Och tala om att ni tar illa vid er.

• Anonym (B)

Jag skulle inte heller gå dit.

De får bjuda vilka de vill, men ni får tacka nej om ni inte vill gå.

• Ramborg

Så okristligt vid ett dop. Låten barnen komma till mig, sa Jesus. Det kan ni hälsa värdparet när ni tackar nej till att komma.

42.
  • MeJustMe

Fast.. att barnens namn inte står på kuvertet?

Jag skulle bli mer förvånad om vi fick ett brev med allas namn på faktiskt..

Så när jag fått en inbjudan med bara mitt namn på kuvertet så borde jag anta att min sambo inte är välkommen fast det gäller gemensamma vänner?

• Mandel

Ring och hör med dem!

Inte sjutton kan de uteslutna dina barn sedan tidigare. Jag tycker att det vore skillnad om de hade en pappa i livet - fortfarande inte ok att utesluta dem, men...
    Nu har de inte ens en pappa i livet och din nye är som deras far fast inte biologisk.
    Vem tycker de ska passa "era" barn när ni går på deras dop?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (?)

Stod barnens namn på kuvertet till de andra familjer som hade barn med sig? Är det inte så att ni missuppfattat alltihop?
    Stämmer det att dina barn inte är bjudna tycker jag ni skall tacka nej till att komma.

Svar på tråden mina barn är inte välkommen