Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

FÖR ELER EMOT ABORT?

tobbe01 skrev 2014-10-08 20:54:35 följande:

Om man ska värna om varje foster från dag ett så är det ju fasansfullt att tänka på alla de "barn" som spolas ner på toan utan vidare. Det är många som inte hinner fatta att de är gravida innan missfallet sker. 

Nu är det ju lite olika vilken grund man baserar sitt abortmotstånd, men det är väl inget konstigt att se skillnad på en medveten handling som avslutar en påbörjad graviditet och något omedvetet som kroppen spontant skapar utan att man kan hindra det eller ens vet om det.
  • Jennie med ie
    tobbe01 skrev 2014-10-08 21:04:36 följande:
    Nej iofs. Visst kan man göra skillnad på en cellklump som väljs bort och en som sticker självvalt? 
    Alla är vi cellklumpar, men vill du använda det ordet så ja.
  • Jennie med ie
    tobbe01 skrev 2014-10-08 21:10:19 följande:
    ??? Nej jag menar inte att vi som lever nu och skriver här på FL är "cellklumpar"! 
    Nej det var jag som skrev det.
  • Jennie med ie
    tobbe01 skrev 2014-10-08 21:26:03 följande:
    Som du skrev "alla är vi cellklumpar"!
    Ja det skrev jag ja.
  • Jennie med ie
    tobbe01 skrev 2014-10-08 21:48:06 följande:
    ......så att de..........och så vidare då
    Är det ett väldigt stort problem för dig att jag skrev att vi alla är cellklumpar?
  • Jennie med ie
    tobbe01 skrev 2014-10-08 21:52:29 följande:
    Nej jag drar mig tillbaka och accepterar att jag är en "cellklump".
    Okej.
  • Jennie med ie
    DenLille skrev 2014-10-08 22:25:58 följande:

Emot, håller helt med dig. Har man sex finns det alltid en chans att man blir gravid, och vill man verkligen inte det så behöver man ju inte ha sex ;)

Man kan ha sex utan risk att bli gravid, dock...
  • Jennie med ie
    Tom Araya skrev 2014-10-08 22:27:16 följande:
    Till TS säger jag: behåll dina värderingar för dig själv om vad som är ett liv och ett värde som människa och liv, för jag delar inte dem.
    Varför ska TS behålla sina värderingar för sig själv för att du inte delar dem?
  • Jennie med ie
    Tom Araya skrev 2014-10-08 23:53:06 följande:
    TS har en bestämd åsikt om hur ett foster ska betraktas och gör det uppenbart att det är svar utefter TS värderingar som önskas, att det är odiskutabelt, vilket sannolikt inte delas av alla här. Hör de ens hemma i trådens frågeställning? Kan man inte ha andra motiv till att vara för eller emot abort?
    Visst kan man ha andra motiv och andra grunder till sin åsikt (även om det är populärt att klumpa ihop alla som är emot abort till en unison massa). Och diskussion är oundviklig och måste såklart accepteras. Det får jag dock inte till en anledning till att TS ska vara tyst om vilka värderingar hon har. Men men....
Svar på tråden FÖR ELER EMOT ABORT?