Sommarbebisar 2015
Jag är i vecka 13, men 12+3. Vilken är du i? Känns så himla tidigt! Men varför inte! :D
Tror du ville svara på Rosens inlägg egentligen för jag tar det så lugnt så bebisen protesterar i princip aldrig :)
Med det sagt så håller jag med, om det gör ont eller känns obekvämt så ska man direkt sluta med det man gör.
Jag är inte nervös för förlossningen, men det kan ju komma. Här får man inte lustgas, och det gör mig lite skakig, men funderar på att föda i vatten... fast känner mig inte som en fisk heller så vi får se :P
var på snabb koll förra veckan och läkaren gjorde ul och han satte den i mitten av magen och kolla sedan på vänster sida långt ner mot höften och han fick in bild. Efter som det vara var en snabb koll då jag haft ont i livmodern under en längre tid så kolla han bara så hjärtat slog och vilket bara tog någon sekund och sedan kostaterade att det var växtvärk i livmodern. Så där han satte sin ultraljuds maskin där hittar jag hjärtljud och även på andra sidan men inte fult så långt ned.
Mellan 110-160 är ju det normala, men kanske är den bara ovanligt stilla just när du lyssnar. Om det är två kanske det också är vanligare med färre slag. Hör du på båda sidorna och det verkligen är hjärtljud så är det ju tvillingar, omöjligt att höra på två sidor annars...
När ni ändå pratar om doppler och grejer, jag läste en gång om en som fått in ljud från navlesträngen? Hur låter det någon som vet?
Jag får in galoppljudet ca 156 slag/minut men bredvid hörs bara dunkande , lika snabbt dock :)
Här kommer länken.
Är det min puls eller bebi hjärta?
Första 10 sekunderna är vänster sida och de andra 10 höger.
Hur hör man skillnad på min puls och hjärtljud?
Kolla på denna, cirka 3.20 in, där har du hjärtljud. Det låter som en häst ungefär.
Du hör också andra ljud i början om du lyssnar på hela, som inte är hjärtljuden.
Du kanske kan jämföra ljuden du får fram med det och se?
Jag har också foglossning, haft i flera veckor nu, fick det väldigt tidigt. Det blir alltid värre om jag har lyft och gått för mycket. Igår tog jag bort julen och hämtade ett paket på posten som jag måste dra hem i pulka... så då får jag extra ont efteråt och idag. Får hoppas det släpper, men det känns som om man varken kan sitta eller ligga bra.
Dessutom tror jag att jag fått urinvägsinfektion. Suck!
Men har tid hos bm på tisdag så jag tror jag klarar mig till dess i alla fall...