Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Sommarbebisar 2015

Rosen skrev 2014-12-29 11:14:45 följande:
    Gud vad häftigt och vilket sammanträffande! Jag kände precis samma sak (kolsyrat bubbel) häromdagen och jag befinner mig också i vecka 12!! Vad glad jag blir nu att jag inte är ensam om att ha känt så. Då vet jag att det inte var gaser eller nåt dylikt utan det var bebisen!! :)
    Åh, vad kul! Man  blir ju så osäker, men jag känner det faktiskt just i detta nu också, och jag kan inte komma på något som skulle kännas så, så jag tänker tro att det är bebis. :)

Jag är i vecka 13, men 12+3. Vilken är du i? Känns så himla tidigt! Men varför inte! :D
  • Ellonbellon
    Rosen skrev 2014-12-29 12:09:37 följande:
    Kände du det i livmodern? Får du ont i livmodern när du anstränger dig fysiskt? Jag får ont i äggstockar och livmodern om jag bara böjer mig ner.. Jag är i vecka 12, dvs (11+3).
    Njae, kan få drag i livmodern när jag anstränger mig för mycket, men inget jag direkt tänkter på. Får aldrig ont eller så. Mest får jag "spänningar" när livdmodern växer. 

Ja, det är i alla fall i området kring livmodern, jag vet inte exakt var den är :P
  • Ellonbellon
    nygift skrev 2014-12-30 11:25:57 följande:
    Det får jag också o jag tror att de kan vara kroppen som säger åt att man ska ta det lungt :)

Jag får typ som dragningar i livmodern när jag böjer mig ner så magen hamnar i kläm tror dock de är smurfen som säger att den vill ha plats :)

Ta det lungt o lyssna på kroppen :)

Tror du ville svara på Rosens inlägg egentligen för jag tar det så lugnt så bebisen protesterar i princip aldrig :)

Med det sagt så håller jag med, om det gör ont eller känns obekvämt så ska man direkt sluta med det man gör.

• Ellonbellon

Jag är inte nervös för förlossningen, men det kan ju komma. Här får man inte lustgas, och det gör mig lite skakig, men funderar på att föda i vatten... fast känner mig inte som en fisk heller så vi får se :P

• Ellonbellon
    Theresetesstessan skrev 2015-01-06 21:01:29 följande:

var på snabb koll förra veckan och läkaren gjorde ul och han satte den i mitten av magen och kolla sedan på vänster sida långt ner mot höften och han fick in bild. Efter som det vara var en snabb koll då jag haft ont i livmodern under en längre tid så kolla han bara så hjärtat slog och vilket bara tog någon sekund och sedan kostaterade att det var växtvärk i livmodern. Så där han satte sin ultraljuds maskin där hittar jag hjärtljud och även på andra sidan men inte fult så långt ned.

Det låter för lite för att vara bebisen, det ska vara i alla fall över 130... Men det kan ju vara blodet du hör. Tror inte det är bebisen, fortsätt leta över magen skulle jag tippa på.
  • Ellonbellon

Mellan 110-160 är ju det normala, men kanske är den bara ovanligt stilla just när du lyssnar. Om det är två kanske det också är vanligare med färre slag. Hör du på båda sidorna och det verkligen är hjärtljud så är det ju tvillingar, omöjligt att höra på två sidor annars...

• Ellonbellon
    VioloLaviose skrev 2015-01-07 12:33:52 följande:

När ni ändå pratar om doppler och grejer, jag läste en gång om en som fått in ljud från navlesträngen? Hur låter det någon som vet?

Jag får in galoppljudet ca 156 slag/minut men bredvid hörs bara dunkande , lika snabbt dock :)

Jag tycker det låter mer... Svoschande. Typ. Svårt att förklara. Pulserande svosch...
  • Ellonbellon
    Theresetesstessan skrev 2015-01-07 22:08:39 följande:

Här kommer länken.

Är det min puls eller bebi hjärta?

Första 10 sekunderna är vänster sida och de andra 10 höger.

Hur hör man skillnad på min puls och hjärtljud?

Det låter inte som hjärtljud, det låter som blod.
  • Ellonbellon

Kolla på denna, cirka 3.20 in, där har du hjärtljud. Det låter som en häst ungefär.
    Du hör också andra ljud i början om du lyssnar på hela, som inte är hjärtljuden.

Du kanske kan jämföra ljuden du får fram med det och se?

• Ellonbellon

Jag har också foglossning, haft i flera veckor nu, fick det väldigt tidigt. Det blir alltid värre om jag har lyft och gått för mycket. Igår tog jag bort julen och hämtade ett paket på posten som jag måste dra hem i pulka... så då får jag extra ont efteråt och idag. Får hoppas det släpper, men det känns som om man varken kan sitta eller ligga bra.

Dessutom tror jag att jag fått urinvägsinfektion. Suck! Obestämd Men har tid hos bm på tisdag så jag tror jag klarar mig till dess i alla fall...

Svar på tråden Sommarbebisar 2015