Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Sommarbebisar 2015

Vi ska också på rul 4 februari vi har två första namn på en tjej, Melia och Alexandra. Den första blir en Melia om det blir en pojke får mannen välja och det blir ett indiannamn från hans hemland: Yamandu, uttalas jamando.... Tog mig två år att vänja mig vid, men ska kalla honom Yam... Är inte överförtjust men mannen älskar det så kan inte ta det ifrån honom.

• Ellonbellon
    LillyAdelia skrev 2015-01-13 15:25:03 följande:

Tyckte Yamandu var fint!

Nygift, vad roligt! Och så får du se honom igen snart :)

Just nu tänker vi Ingrid/David men vi har så svårt med pojknamn. Så glad att vi fick en dotter först, hon hade förblivit namnlös som pojke!

Tack, då är du den första! ;) Ska vara Yamandú eller något sånt, gick inte att skriva på mobilen. Är inte ens säker på stavningen. Men jag har i alla fall vant mig en del och tycker det kan gå bra. :)

Har inte heller några andra förslag på pojknamn så det duger :)
  • Ellonbellon
    nygift skrev 2015-01-13 17:20:23 följande:

Åh vad roligt vilken tid? :) tycker de va fint namn lite annorlunda så de är.bra :)

Har tid 10.30

Jag är inte så mycket för annorlunda namn, men jag har vant mig lite... Vi har dock ovanligt efternamn också och jag oroar mig lite för hans framtid med ett svårt namn...
  • Ellonbellon
    nygift skrev 2015-01-13 20:34:46 följande:

Då blir de svårare ni får diskutera o ha er ni har ju några månader innan de är dags :)

Näe, jag har redan sagt att det namnet går bra men hoppas på en tjej
  • Ellonbellon
    nygift skrev 2015-01-13 21:10:25 följande:

Haha låter bra jag vill egentligen att våran son ska heta Isac men min man fick välja så bara gilla läget haha.

O spännande :)

Jag valde flicknamn så det är väl inte mer än rätt men har sagt nej till flera förslag, det finns ju gränser
  • Ellonbellon

Jag lyssnar litegrann, kanske en gång i veckan men ibland inte så ofta heller. Det är mest nu under spökveckorna och före man känner bebisen röra sig som jag tycker den är bra.

Det enda man kommit fram till att det kan påverka är att barn som "utsätts" för doppler/UL ofta blir vänsterhänta.

Man får gå efter vad man själv tror på och som känns bra för en själv. Jag lyssnar i kanske 20 sekunder när jag hittar hjärtljudet (det går fort att hitta det för mig). När bebisen vänder sig bort eller hjärtljudet flyttar sig så slutar jag alltid!

Jag tror inte det är farligt för barnet, men är ändå försiktig :)

• Ellonbellon
    Emgi skrev 2015-01-16 14:51:32 följande:

Vart köpte du din?

Jag köpte min på angelsounds.no, den billigaste och rosa (var på rea). Vet inte om det finns en svensk motsvarighet.

Nu är jag inte helt hundra på hur man gör i Sverige, men här är det bara ett UL. Sedan mäter dom och kanske lyssnar, men man får inga fler ultraljud om man inte går privat. Tror det är samma i Sverige. Tror dock man får om man går över tiden och sånt.

• Ellonbellon

Igår gick vi in i vecka 18, och på onsdag är det dags för rul. ÄNTLIGEN. Kan inte vänta! Vill veta att allt ser bra ut och om det blir en liten pojke eller flicka.

Förutom foglossning så mår jag ganska bra nu.

Ta det försiktigt när ni är ute och går på isen, hoppas du blir "frisk" snart Kelsson1!!

• Ellonbellon

Jag är nervös för rul också men försöker tänka positivt ska bli mysigt att se dem lilla igen och att få veta att allt är bra!

Svar på tråden Sommarbebisar 2015