• FrokenF89

Hon sa att han borde testas för Downs Syndrom!

Jag har en son på drygt två månader. En kompis var med när jag bytte om på honom här om dagen och då sa hon att jag borde testa honom för Downs Syndrom för han har dubbelhaka och mycket hud runt huvudet. Han sticker även ut tungan ibland även fast han inte är hungrig. Dessa två kombinationer kan mycket väl vara Downs syndrom tyckte hon.

Jag har inte reflekterat något särskilt över varken hans tunga eller att han har mycket hud runt huvudet, men jag blir ju Naturligvis orolig när hon säger så. Är lite allmänt hypokondrisk så slutar inte heller oroa mig för saker när det väl satt igång en Tanke.. Har min bebis onormalt mycket hud? Sticker inte två månaders bebisar ut tungan emellanåt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-10 19:10
    Naturligvis kom inte bilden med heller.
    cdn3.cdnme.se/4432274/6-3/img_20141010_184451_543812c82a6b2216cb69d9d4_thumb.jpg

• Svar på tråden Hon sa att han borde testas för Downs Syndrom!
  • FrokenF89

Konfronterade vännen idag och frågade varför hon säger sådana saker. Hon sa att hon tyckte han får sådana drag i profil ibland...?

Jag vet inte hur barn med downs syndrom ser ut i profil då jag inte har sett så otroligt många, och de jag har sett har jag inte direkt grundligt granskat i alla tänkbara vinklar ..

cdn3.cdnme.se/4432028/6-3/img_20141011_193838_54396b3d2a6b227c700bdb32.jpg

Såhär ser min son ut i profil och hade jag sett ett barn se ut så i profil hade inte downs syndrom varit det första jag tänkte.

• Jag är bara jag

Det verkar som hon har nåt emot dig för man tjatar inte om att en väns barn har ds! Man säger ingenting,det upptäcks inom vården om så skulle vara fallet.

• Litet My

Tycker din kompis verkar både elak och okunnig. Även om man nu tycker/tror en sån sak kan man ju ha vett att hålla munnen stängd.

• fluu
    Jag är bara jag skrev 2014-10-11 19:49:47 följande:
    Det verkar som hon har nåt emot dig för man tjatar inte om att en väns barn har ds! Man säger ingenting,det upptäcks inom vården om så skulle vara fallet.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • FrokenF89

Vet inte vad som är hennes problem. Hon har alltid varit världens snällaste tidigare och inte varken sagt eller gjort något konstigt. Mycket märkligt...

• FrokenF89

Det kan hon nog mycket väl vara. Hon vill själv jättegärna ha barn men hon har inget förhållande för närvarande. Hon har varit väldigt supportiv under min graviditet och köpt massor med kläder och andra presenter åt honom. Känns bara så random att säga sådana saker? Om han hade massa symtom som hon hävdar så borde någon annan + bb och BVC ha reagerat, men alla säger bara att han är en jättesöt liten pojke. Han ligger även precis mitt på den mittersta kurvan gällande alla parametrar, inga konstigheter med någonting alls.

• Anonym (sötnos)

Oroa dig inte, en jättefin och pojke. Njut av honom och även om kompisen kanske gjort det av välvilja (eller inte) så ta inte det på allvar. 

• Litet My

Låter som du just nu har allt hon vill ha. Tråkigt bara att hon inte kan glädjas med dig.

• Anonym (Anna)

Jag tror att det kan vara så att hon har arbetat med äldre barn med Downs, och ser en del av de dragen hos din son (typ runt ansikte osv). Hon tänker inte på att det är så bebisar ser ut...!

Svar på tråden Hon sa att han borde testas för Downs Syndrom!