Pergotime start Oktober 2014
Hej!
Jag tänkte också hoppa in här. Vi har försökt få barn i typ 2,5år men utan att lyckas. Inget konstigt egentligen med tanke på att jag har PCO och inga spontana ägglossningar. Jag med strikt LCHF-kost och mer träning äntligen gått ned de där 25 kilona jag behövde för att komma under fetmaBMI:t. Nu har vi äntligen fått börja med hormoner. Efter en lång diskussion med gynekologen skrev hon tillslut ut pergo. Jag funderar fortfarande på varför hon inte skrev ut letrozole, men det får stå för henne.
Åt första tabletten den 4/11 och var på vul i tisdags (cd12). Såg mest ut som att jag blivit överstimmulerad. Det inte var min vanliga läkare och vikarien var allt annat än sympatisk. Grävde riktigt länge för att hitta äggstockarna och när hon väl kom dit blev det mest suddiga bilder. Så igår ringde jag tillbaka till mottagningen och bad att min läkare skulle kika på bilderna för att hon skulle vara informerad. 10 min senare blev jag uppringd och fick en ny tid. Då (knappt 24h senare) fanns det helt plötsligt två fina äggblåsor, en på 17mm och en på 12mm. Tack för den sa jag, gick tillbaka till mina föreläsningar, log som en sol (mina kursare måste trott att jag snortat uppåttjack eller nått på lunchen....) och lyckades få mannen i säng när jag kom hem. Det där med att industritillverka barn är verkligen ingen hitt för relationen......