• Heobea

Pergotime start Oktober 2014

Idag kunde jag hålla kursen i hur du kan lura din hjärna. Skengravid, bara negativa test, BIM -2, stirra 45min på det negativa testet och hoppas att det blir positivt. Suck
    Men om det är som jag tror borde jag haft ägglossning på cd17 istället för 14 och då borde det vara BIM-5 och helt och fullt möjligt att få nått slags positivt test senare i veckan. 

Hygienhäxan!
  • Heobea
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 08:01:37 följande:

Uhh, första natten m pergotime, fy va jobbigt det har varit. Kunde först inte somna, SÅ obekväm! Har vaknat från och till..hela kroppen "susar"!

Är bieffekterna jobbiga hela kuren??

Jag tyckte att de avtog några dagar efter att jag slutat med tabletterna. Allt förutom humörsvängningarna. Det är som att den där vanliga skölden bara är borta och allt går rakt in istället. Skratt, tårar, allt blir lite mer. Men det skulle kunna vara situationen i sig: pergo, massor i skolan,julångest och så, som gör det. 
    Hygienhäxan!
  • Heobea
    Hoppassnart skrev 2014-11-27 12:09:57 följande:

Uh...ok...får bita ihop nu då :))

Men hur är det nu med sex...haha...hur OFTA, är det optimala? För denna månaden blir det no mercy, ska inte missa detta tillfälle ha ha...någon som ha bra tips hur man ska räkna??

Jag/ vi tänkte sex ungefär varannan dag från cd 10 till cd20, dvs typ när pergotabletterna och två veckor framåt. Men kring det som vi trodde var äl blev det sex varje dag. Så det blev nog typ sex: cd 10,12,14,16,17,18, 20. Inte för att jag tror att det lyckades, men vi får se. 
    lantlivet skrev 2014-11-27 12:16:05 följande:
    Drömde inatt att jag plussade starkt! De kom upp ett plus på direkten! Bim känsla så långt bort! Den 12/12 :p
    Åh sånna drömmar har jag med, herregud, man blir ju knäpp för mindre. 
    Hygienhäxan!
  • Heobea

Snart tre år för oss, helt galet egentligen. Även om det innehåller en viktresa, en avancerad/svår behandling för allergier där jag inte fick bli gravid och div andra sorger och bedrövelser i familjen. 
    Men men, vi får väl se, jag är långt ifrån redo för IVF, knappt ens för pergo. Men men, vi får se hur detta utvecklar sig. 

Hygienhäxan!
  • Heobea

BIM+5, ingen mens, inget plus, inget mer än bara extrema äggstockssmärtor. Skjut mig.... eller nått. Känns lite som om någon drar taggtråd genom mina äggstockar. 

Var på vul igår, tunn, fin slemhinna som om jag haft mens, äggblåsorna hon såg sist är borta. Suck, suck! Så idag blir det dubbel kur. Hej och hå, stackars lilla, lilla kroppen. Hon var lite osäker på varför jag inte fått nån mens, men jag verkade, på proverna, ha haft ägglossning. Högst oklart helt enkelt. Jag fick lämna en hög med prover och hon spolade mina äggledare. AJ! Men lite smärta ska man väl stå ut med för att få till den där snorungen....

Hygienhäxan!
  • Heobea
    joss82 skrev 2014-12-02 12:37:30 följande:
    Får du börja med dubbel kur även om gyn trodde att du haft ägglossning på enkel? Jag trodde bara det var om man inte fått någon ägglossning som man fick dubbel kur?
    Jadu, bra fråga. Jag trodde inte heller det, men hon tyckte det var bättre att gå på dubbel dos. Jaja, bara hon tror att hon vet vad hon håller på med är jag nöjd. 
    Hygienhäxan!
  • Heobea
    lantlivet skrev 2014-12-02 12:06:43 följande:

Usch vad jobbigt :( kanske är pga spolningen de drar i äggstockarna. Får du börja med dubbelkuren utan att ha fått mens?

Själv är jag på äl + 5,6 nånstans. Skulle gissa på 5. Önskar tiden kan gå lite fortare så ja får lämna blod nångång. Å kan börja testa. Tog faktiskt ett test idag, kan inte se nå alls när jag inte redigerat, men de är inte så konstigt då säkert ägget ej fäst än om de nu blev befruktat :) svullna bröst och ömma bröstvårtor.

Ja, för slemhinnan var lika tunn som om jag haft mens. Hennes första plan var provera och sedan en ny kur, men eftersom slemhinnan var så extremt tunn var det ingen idé eftersom det inte finns nått att blöda ut.  Hon ville testa en dubbel kur (jag övertygade henne lite kanske.... hehe) och se om det bara är kroppen som är ovan med att hormonerna utsöndras som de ska, eller vad man nu säger.  Men som sagt, hon tog en drös prover för att se att det inte är nått annat skitigt som stör. 
    Smärtan i äggstockarna fanns där innan spolningen men det gjorde definitivt inte saken bättre. Om inte smärtan blir bättre lär det vara vääääldigt intressant att stå inför 70 pers och prata vårdhygien under morgondagen. Jaja, i värsta fall får jag väl ringa henne och diskutera vad det kan vara. 

Låter som att även du är medlem i anonyma testknarkare, jag har nog testat en gång om dagen sista veckan. Helt galet! Dock inte sagt så mycket till mannen, mest för att jag inte orkar se honom besviken. 
    Hygienhäxan!
  • Heobea
    SsaraL skrev 2014-12-02 12:27:29 följande:

Påbörjat kur nummer 2 nu! DENNA gången ska det vara vår tur! (Hoppas det iallafall!)

Väntar på att någon av er ska plussa! :S

Woho! Nu kör vi! Hej oss! Det måste, som du säger, vara vår tur nu! 
    Hygienhäxan!
  • Heobea

Jag har också ägnat många timmar åt att drömma om vagnar, spana barnkläder osv. Syr och stickar ganska mycket, så våra eventuella barn lär nog få mestadels hemmagjorda kläder. Jag har en liten låda i min garderob med små söta bebiskläder jag antingen sytt eller snubblat över. Kanske 2 par byxor, en body och en liten mössa. Sedan finns två stickade koftor som jag stickat till kompisars barn men som av någon anledning blivit liggandes. 

Vagnen är svårast måste jag säga, det är så många parametrar som ska övervägas. Den måste vara lättkörd, lätt att fälla ihop och hyfsat lätt för att jag ska kunna använda den. Jag har en nervskada i min ena arm vilket gör att jag inte riktigt har full styrka/rörlighet/känsel i min arm. Men om den blir för lätt är det för tungt att köra den (behöver nått att hänga på). Min man råkar dessutom vara två jävla meter lång, så handtaget måste vara lätt att reglera och med gott om space för benen. Vill ha svängbara framhjul men de ska gå att låsa och/eller byta ut till fasta så att det går att köra i snö. Dessutom, det måste gå att ha barnet sittande emot sig. 

Åh, ni får hålla tummarna för mig idag. Ska stå inför 75pers och prata vårdhygien, smittskyddsfrågor och antibiotikaresistens. Nervös är nog bara lilla ordet. Huff!

Hygienhäxan!
  • Heobea
    misame89 skrev 2014-12-05 10:00:35 följande:
    Har varit och fått hjälp men det kommer tillbaka..hur ska dom kunna ta reda på varför jag får det ?

Fått behandling med fluconazol? Har de odlat för att se vilken typ av svamp det är? Ibland är de där svampmedlen, typ pevaryl etc. lite förrädiska. De dödar svampen och försvagar dina slemhinnor. När du slutar är slemhinnorna så sköra att svampen lätt får fäste igen. Dvs man behöver behandla med östrogen (Ovesterin) och gärna nått med mjölksyrebakterier i (Ecovac). Boosta slemhinnor helt enkelt. Annars är ju yoghurt (mjölksyrebakterierna där med) ett beprövat men galet kladdigt knep

Hygienhäxan!
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014