• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

Usch vad jobbigt :( kanske är pga spolningen de drar i äggstockarna. Får du börja med dubbelkuren utan att ha fått mens?

Själv är jag på äl + 5,6 nånstans. Skulle gissa på 5. Önskar tiden kan gå lite fortare så ja får lämna blod nångång. Å kan börja testa. Tog faktiskt ett test idag, kan inte se nå alls när jag inte redigerat, men de är inte så konstigt då säkert ägget ej fäst än om de nu blev befruktat :) svullna bröst och ömma bröstvårtor.

Heobea skrev 2014-12-02 11:52:13 följande:

BIM+5, ingen mens, inget plus, inget mer än bara extrema äggstockssmärtor. Skjut mig.... eller nått. Känns lite som om någon drar taggtråd genom mina äggstockar. 

Var på vul igår, tunn, fin slemhinna som om jag haft mens, äggblåsorna hon såg sist är borta. Suck, suck! Så idag blir det dubbel kur. Hej och hå, stackars lilla, lilla kroppen. Hon var lite osäker på varför jag inte fått nån mens, men jag verkade, på proverna, ha haft ägglossning. Högst oklart helt enkelt. Jag fick lämna en hög med prover och hon spolade mina äggledare. AJ! Men lite smärta ska man väl stå ut med för att få till den där snorungen....

• lantlivet

När man stirrat sönder test så ser man alltid streck, men än är de negativt iallfall :)

• lantlivet

Är bara på äl + 5 idag så vi får väl se :) ja hoppas såklart det blir positivt! Desto mer ja stirar ju mer ser ja ett streck som är grått :p å de är ju inget. Haha

SsaraL skrev 2014-12-02 12:26:25 följande:

Sådär såg mitt också ut precis innan jag fick min mens, fast mer skuggat. Hoppas ditt är positivt!!

• lantlivet

Heja heja!!!

SsaraL skrev 2014-12-02 12:27:29 följande:

Påbörjat kur nummer 2 nu! DENNA gången ska det vara vår tur! (Hoppas det iallafall!)

Väntar på att någon av er ska plussa! :S

joss82 skrev 2014-12-02 12:34:23 följande:

Jag tycker också tiden går extremt långsamt nu! Äl+6 idag. Progesteronprov i morgon, åh vad jag hoppas att jag verkligen haft äl! Sambon kommer att vara borta äl+13-14 så ska nog inte ta något test förrän 11/12 (äl+15) om jag inte fått mens då. Om jag kan vänta... Lär jag inte kunna, vid närmare eftertanke.

Du kanske kan ge han en bra komma hem överraskning isf ;) ja tänker överraska min Karl om de blir positivt om 1.5 v :)
  • lantlivet

Joss88, ja skulle iallafall ta provet enligt schemat jag fått :)

• lantlivet

Man får hoppas :) ja hoppas oxå trots att chansen inte är jättestor då vi bara hade sex dagen innan ägglossning, hade velat ha varje dag där men.. Shit happenz ;)

Börja planera på hur du ska överraska. Du kommer ju få göra det nångång framöver endå ;)

joss82 skrev 2014-12-02 12:38:55 följande:

Haha, ja kom faktiskt på det precis när jag skrev, att det skulle vara roligt att överraska! Men usch, känner att jag hoppas alldeles för mycket nu ;(.

• lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-02 13:12:06 följande:
    Ok, bra att du kan hålla dig till blodprovsplanen.

Jo, det är kanske så att man måste våga hoppas och planera lite. Någon gång händer det ju förhoppningsvis. Hur vill du överraska?
    Ja tog ju ett test idag ;) men ska testa varannan dag fram till bim tänkte ja. Så är ja förberedd om de blir negativt. Jag vill slå in en tidig julklapp/sen födelsedagspresent . Han fyller nu i veckan . Med typ en body eller nå annat litet. Kanske sockar. Och testet såklart :)
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-02 13:22:18 följande:

Heja!! Enkel kur denna gången också? Jag har bim idag, ingen mens än :)

Men Gud, hur kan du hålla dig?! :) hehe
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-02 13:40:57 följande:
    Ja, så tänker jag också. En liten mössa tror jag.
    Ja blev just sjukt nervös! Tänk om vi är gravida, tänk dig om vi väntar augusti barn! Du å va kommer va beräknade typ en dag emellan. Så himla coolt egentligen :)

Om jag är gravid så tro ja vi kommer få en flicka. Har alltid varit bombsäker på pojke då ja är så manlig av mig i mina sätt. Men ja har ändrat åsikt. Hehe
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-02 14:00:39 följande:
    Ja... 18 augusti blir beräknad Bf för mig i så fall. Jag har liksom lättast att föreställa mig en flicka så därför försöker jag ställa in mig på en pojke. Det har jag gjort så länge nu som nu är jag helt säker på att det blir en pojke...
    Ja 19 blir det för mig :)

Jaså, ja de är spännande. Såklart lika välkommet vilket de än blir då ja vill ha en av varje :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014