• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

misame89 skrev 2014-12-04 17:22:24 följande:

Haft det till och från i 2 år så vetefan om det någonsin kommer gå över :(

Undrar om man kan få reda på exakt vad som orsakar det och isf vad man bör göra =/

Men fy :( men varför har du inte sökt hjälp innan? Kan ju,gud förbjud, vara något annat som ligger bakom det..
  • lantlivet
    misame89 skrev 2014-12-05 10:00:35 följande:

Har varit och fått hjälp men det kommer tillbaka..hur ska dom kunna ta reda på varför jag får det ?

Kan ju kanske sitta längre in. Eller så kanske du reagera på din sambos sperma på något vis.

Om de blir efter samlag att du får svamp.
  • lantlivet

Såklart stängde kvinnokliniken kl 14 så de blir prov på måndag. :(

• lantlivet
    Unaangelita skrev 2014-12-05 14:29:41 följande:

Hej allihopa. Jag har en liten undran.. I onsdags började jag med min första Pergotime-kur ( 2 tabletter dagligen ) och både i onsdags eftermiddag och igår så började jag blöda. Min mens tog helg slut i tisdags så det kändes inte som mens, utan det kom riktigt med blod bara. Är det någon som börjat blöda i samband med en Pergotime-kur?

Man ska ju egentligen börja med pergotime under de första dagarna på mensen. Kanske är därför?
  • lantlivet

Satt nyss och räkna dom vi kände som är gravida. 14 st! Hur sjukt är inte det??? Eller ja vi känner inte alla personligen. Men vi har sett och pratat .. Har på Facebook.

• lantlivet
    monn skrev 2014-12-05 21:20:42 följande:

Där kom mensen! Bättre lycka nästa månad!

Min kommer säkert oxå komma, vi får försöka igen å igen :)

Jag har fortfarande bomber till tuttar molvärk i livmodern av och till men inte ens en tillstymmelse till streck än på stickorna. Äl+9 idag typ.
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-06 10:58:54 följande:

Jag förstår inte riktigt hur det hänger ihop. Uppenbarligen påverkade pergotime min cykel rätt mycket eftersom jag fick positivt äl-test på dag 15 istället för dag 20-27 som jag brukar. Men ändå verkar den inte ha gett mig någon ägglossning? Hur hänger det ihop?

Konstigt. Testade du med cb s lila test ?
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-06 10:44:12 följande:

Hoppas att det är poistivs symptom! Vi ger inte upp:)

Jag tror tyvärr inte det. Eftersom testen inte visar ens något svagt. Men då blir de att ligga i nästa månad då vi endast hade sex en gång denna gång å de va dagen innan eventuell ägglossning.

Så lite har ja ju gett upp denna gång så väntar på mesen nu om 7 dagar :)
  • lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-06 12:24:08 följande:
    Nej med det rosa cb
    Okej. Konstigt att de visar positivt när du tydligen inte släpper ägg. Eller så har dom mognat men inte vill släppa.
  • lantlivet
    monn skrev 2014-12-06 12:28:19 följande:

Denna månaden skall jag inte testa något innan mensen kommer, skall bara tempa varje dag. För det vart klockrent att tempen gick ner när mensen kom! Så slösar man inte en massa onödiga test! Vi kommet klara det :)

Jag har inte kollat tempen något så att börja nu ger nog inget. Ja köpte stickor så ja kunde slösa lite. Inte så dyrt så de för inget då ja aldrig lägger pengar på annat :)

Jo en dag blir vi nog gravida. :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014