• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

Min bm ringde ny och hon hade fått mitt mail om att jag var gravid. Så då sa hon att de kan va en kemisk graviditet där ägget är befruktat men ej fäst. Isf kommer en blödning typ nästa vecka. Så jag skulle vänta en vecka och ra ett nytt test pm ja ej fått mensen. Varför meddela dom inte sånt innan så att man slipper då upp hoppet och sen ska dom krossa de lika fort.?

Nä se du tan bm, jag är gravid och kommer förbli det till augusti. Tack för din positivt glada inställning. Pfft, ja tänker föortsätta vara glad över dehär å vårt lilla knyte!!!

• lantlivet

Hon sa att mensen kommer vanligtvis en veka efter man tagit provet. Vilket då är på måndag. Men ja antar hon menar 7 dagar efter dag 21-23. Och jag är på dag 27 å beräknas ha mens idag eller imorgon.

Ja kemisk va de hon sa. Men de tro ja inte vad de är då jag har molvärk av å till. Ömma bröst och att jag fått flera starka plus. Senast imorse :)

Jag tro de kommer bli en bebis. Man vet ju aldrig. Men ja är positiv precis som testen. Hehe

• lantlivet

4+0 nu så man får väl helt enkelt se. Men ja tänker inte bryta ihop pm de ej fäst sig heller. De va första försöket. Dag 27 i cykeln. :)

• lantlivet

J precis. Men chansen är ju lika stor som med alla gånger så :)

Jo ja tänkte det. Ja har ju gjort 3 CB så ja är ju gravid iaf idag har ja haft mkt som mensvärk.

• lantlivet
    omarosa87 skrev 2014-12-11 12:15:41 följande:

Hejsan.

var på ultraljud idag. Dag 10. 2 ägg finns. Ett på 18.4 mm den andra bara på 12mm. Slemhinnan var tyvärr bara på 5.4mm. Har någon vart med något liknande meg tunn slemhinna. Och blev gravid ändå? :)

Har aldrig fått kolla äggen LR slemhinnan. Fick bara vul när de konstaterade pco och sen fick jag ta blodprov för att se om ja släppt ägg.

Men hoppas att de lyckas för er endå om de tyckt den är för tunn. :)
  • lantlivet
    Hearts76 skrev 2014-12-11 21:27:26 följande:
    Har aldrig hört talats om kemisk graviditet, varför misstänkte hon det? Tog du blodprov? Håller tummarna!
    Hon misstänkte inte det utan nämnde bara att risken finns . Ja har hört det förut. Men ja tro de bara är nå påhitt de kommit på. De är ju missfall. Är väl ett finare ord bara?

Jo ja är rätt lugn och känner att de kommer gå bra så ja är inte orolig :)

Jo ja tog prov när ja skulle kika om ja haft äl. Men inge annat har de kollat :)
  • lantlivet

Precis :) ja är ganska säker på att de går hela vägen :)

• lantlivet
    fluffan84 skrev 2014-12-12 04:04:51 följande:

nähäpp mitt bredband ligger nere och min mobil vägrar lägga upp bilden hursomhelst så tog jag ett till gravtest och det var positivt och starkare än mitt första test! :) hoppas det håller i sig

Woho!!
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-12-12 09:12:38 följande:
    Men fyfan! Hade blivit så stressad och ledsen om min bm ringt och sagt så till mig. Fattar hon inte att man är extremt känslig när man precis plussar OCH försökt i 2 år?!? Fy!

Tänk positivt! Stressa inte! Du är och KOMMER förbli gravid!! :D <3
    Ja är rätt lugn :) blev mest brydd över varför dom inte informerar om sånt innan? :)

Tack så mycket för dina positiva ord! <3 jag håller med, ettan kommer stanna. De känns verkligen så :)
  • lantlivet

Himla mkt växtvärk idag i lilla livmodern där ettan ligger mysigt inbäddad. Nu ska ja åka på jobbet och gå runt och le resten av kvällen :)

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014