Pergotime start Oktober 2014
När började ni känna att något hände i kroppen efter att ni börjat äta tabletterna?
När började ni känna att något hände i kroppen efter att ni börjat äta tabletterna?
Åh vad skönt!!!! Fick du 6 månader enkel? Fasen vad länge... Jag fick 3 månader, sen ska jag börja med dubbel om det ej fäster.
Åh, okej! Men nu är du på gång!!! =D
Skönt att det är på gång! Åh, vad jag hoppas att Pergo är lösningen för oss allihop. Jag tar min sista tablett i morgon. När har ni börjat äl-testa? Som jag förstått det är det inte troligt att äl kommer tidigare än 4 dagar efter sista tabletten? Min gyn sa att äl skulle komma mellan dag 16 och 18 om den kommer, men det är väl inte säkert?
Ok, jag ska tillbaka dag 23-25 och ta blodprov men det var väl för att jag började på dag 5. Inget VUL för mig heller, även om jag gärna hade haft det.
Jag har haft galet ont i mina äggstockar. Känns ungefär som att någon drar taggtråd genom dem. Har haft riktigt svårt att sova, rätt mycket huvudvärk och helt galna temperaturväxlingar. Jag är normalt rätt varm av mig men sista veckan har jag växlat mellan kokhet och iskall. Rätt frustrerande. Men det som känns mest förutom smärtan i äggstockarna är nog de där synstörningarna, eller vad man kallar dem. Ser helt plötsligt inte vägskyltar, tv:n eller så. Flytningarna är mest bara vattniga hela tiden. Livmodertappen var väldigt mjuk fram till i söndags men har nu blivit hårdare. Hoppas det betyder att ägget faktiskt har släppt.
Äl tester: jag har inte testat alls med äl-tester. Diskuterade med min läkare om saken. Eftersom jag har pco får jag utslag hela tiden och det var inte säkert att äl skulle ge en starkare stegring. Dessutom är jag ordförande i anonyma testknarkare så jag blir bara knäpp om jag testar en massa. Även om jag just nu skulle tycka att det var skönt om någon kollade med vul varje dag så att det faktiskt går att se om ägget släppt eller ej. Men men, bara is i magen. Hehe
Nja de är vanligt. Mer konstigt att du inte har ägglossning när du har höga nivåer av fsh och lh om man tänker efter. Fast då kanske du har brist på nå annat ist som måste till för att de ska släppa. :)
Nu minns ja inte vad mina värden va riktigt bara att testosteron va för högt typ 2.5- 3.0 nå stans å något värde va 19 . Sen va de ett till som låg fel.
Va positiv :) håller tummarna för dig jättehårt! Vi har ju varit i samma längta grupp länge så ja vet hur du kämpat :)<3
Ja testa dom istället :) ska köpa dom i helgen så ja har dom hemma. På lördag tar ja sista tabletten för första omgången.
Intressant att du inte har någon LH-stregring alls. Jag har en skyhög LH/FSH-kvot i vanliga fall (eller iaf för några månader sedan) så det är inte så konstigt att jag får utslag på äl-tester. Om det inte tar sig denna gång (tror inte på't riktigt) kanske det kan vara värt att testa om äl-testerna blir negativa eller om de blir starkare i samband med ÄL.
Va konstigt de känns att stoppa i sig tabletter ..haha
Nu det roliga börjar alltså ;) å sen den låååånga väntan på å se om mensen kommer eller inte. Tuffa tider. Tur vi är coola ;)
Okej, ja men de är ju lätt att bli stressad och oroligt. Orolig är ja oxå men inte stressad faktiskt :) blir sällan det.
De är ju en tuff tid med mycket man går igenom både fysiskt och psykiskt . Och alla är vi olika å tacklad saker olika. Då är det bra att de finns forum som detta där man kan ventilera med personer som är i samma sits.
Önskar bara det fanns fler karlar som ville berätta om sin sida. För dom säger inte så mkt om hur dom känner. Utan de är vi kvinnor som får styra och ta tag i hjälpen.
Hmm, ja, vet inte om jag känner mig så cool i detta ;). Mer stressad och orolig. Men försöker vara cool ändå...
De är ju skönt att du känner så :) ta det långt, det är snart dax att testa , va kul att han är fnissig. Min gör inte så mkt väsen av sig. Barn är som inget vi pratar om eller hur tabletterna påverkar min kropp LR något. Utan vi vill som bara få tablettiden överstökad för att kunna gå på försökandet. Sen tro ja kan kommer bli mer med i matchen när de börja bli dax för att testa :)
Ja håller tummarna hårt för dig å din Karl att väntan sen är över:)
Håller med om att det är mycket känslor, både upp och ned. Men jag vet inte, tycker nog att jag är coolare i det hela än vad jag trodde att jag skulle vara. Mest bara sur på att vänta typ en vecka till BIM. Inte för att jag egentligen tycker att tiden ska gå fort, för jag har så sjuuuukt mycket i skolan just nu, men gah, jag orkar inte vänta mer. Vill bara få svart på vitt hur det gått. Trodde det skulle vara uppåtkänslor, men näe. Är mest en dag i taget på nått vänster. Mannen däremot är mer fnissig. Konstigt, eftersom det brukar vara omvända roller. Han är alltid lugnet själv och jag rätt hysterisk.