• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

Ja nu när man som är framme vid den första chansen vi har på att kanske ens kunna få till ett barn så går tiden sååååååå sakta :) en vecka är inte så länge. Då ska ja börja med ältesten tänkte jag. Beräknar att ha ägglossning nästa helg typ :) om de funkar första kuren. Idag har jag haft stickningar å dragningar i äggstockarna. Aldrig haft det förut så detta är spännande!!!

SsaraL skrev 2014-11-19 19:58:27 följande:

Haha jag har en vecka kvar tills bim och håller på att spricka! Tiden går ju så himla långsamt...

• lantlivet

Gör det du tycker känns rätt :) ja har ont i äggstockarna just nu jag. Känns bra faktiskt!

joss82 skrev 2014-11-19 20:27:37 följande:

Jag har fått äl-flytningar idag, på sista kur-dagen. Undrar om äl kommer tidigare än jag trott, kanske läge att börja testa i morgon.

• lantlivet

Låter positivt ;) hoppas hoppas!

SsaraL skrev 2014-11-19 21:29:29 följande:

Verkligen, hoppas det har tagit.

Har haft mensvärk sedan äl och idag en "full" känsla i tjejmagen. Fruktansvärt svullen också... Konstigt som attan!

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-19 22:13:03 följande:

Ja, men hoppas inte på förmycker för hade endast sex på äl-dagen. Sambo bortrest dagarna innan och dagen efter! Vill liksom inte hoppas på förmycker för man har ju gjort det ett par gånger nu och man blir lika besviken varje gång :(

Aha. De va ju tokigt.

Kom på inatt då ja hade min andra "sbettassomettasnatt" att man kan bli så av tabletterna. För annars ligger ja å typ fryser under mitt duntäcke med en tröja på mig. Inatt har jag legat utan tröja och täcket. Å sovit dåligt har jag oxå någon mer som haft dessa biverkningar?
  • lantlivet

Ja är inte trött på dagarna bara svårt att sova när de är dax :) annars brukar ja somna som en klubbad säl. Men nu så ligger ja vaken å vrider mig. Å vaknar flera gånger under naten.

Jaha får väl se sen, tog nr 3 nu. Ledig idag så ja ska iväg å bebismysa lite idag tro jag ;)

SsaraL skrev 2014-11-20 09:14:40 följande:

Har inte svettats, bara frusit. Men haft problem med att sova och varit trött konstant (speciellt vid äl?!). Vaknar nu alltid sjukt torr i käften också, det gör jag ALDRIG annars! Annars har jag inte haft några biverkningar :)

Okej, som här då. Va skönt för sig! Jag är uppblåst så de ser ut som ja är gravid, stickningar i äggstockarna, sömnlös och varmare än kaminen. Men inget ja lider av än endå.
    joss82 skrev 2014-11-20 09:23:40 följande:

Jag sov nästan inte alls på dag 2 och 3 i kuren men sen gick det över, som tur var. Har inte känt av några andra biverkningar heller. Skönt.

• lantlivet

Tack :) det gör vi alla för varann. Hoppas jag ;)

Heobea skrev 2014-11-20 10:21:28 följande:

Tack! Håller tummarna för dig med och att det faktiskt fungerar på första försöket. 

• lantlivet

Så jobbigt :/ konstig. Hade du öl sist ?

Kingston skrev 2014-11-20 11:01:17 följande:

Jag får svettningar och sjuk trötthet på dagarna! Kan inte hålla mig vaken på jobbet ens... Jättejobbigt!

Denna kuren känner jag inte av någonting i magen. Förra gången kändes det som om jag skulle sprängas vid ÄL... Men nu, ingenting!?

• lantlivet

Grattis!!!! Var de av pergotime? :)

• lantlivet

Varför ska du då äta pergotime? Låter konstigt tycker jag.

Nä de har ja aldrig hört talas om men ja är ju ny pergopingla så ja vet typ lite å inget egentligen :)

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-21 07:45:36 följande:

Är på äl+10 idag och så sugen på att testa! Fick igår fruktansvärt ont i mina bröstvårtor. Fortfarande ont i tjejmagen, precis som om jag har typ en stor fis där framme! (Hahaha sjukt svårt att förklara men är helt uppsvälld och full typ). Dessutom drar det i häften/äggstocken på höger sida.

Antagligen bara inbillning eller skengravid, men jag hoppas så himla mycket. Blev fruktansvärt deprimerad igår när en vän berättade att de är med barn. Kan inte glädjas åt andra när jag ser hur lätt det är för dem. Fast jag vill.

De förstår inte hur mycket det tar på psyket kär man försökt såhär länge, snart 2 år för oss.. Usch! Jaja, ska vänta till äl +14, är det negativt då är det väl bara nya tag... Igen.

Håller alla tummar! Min mens är snart över så då börja de roliga. Sista tabletten tas imorgon har sovit typ 4h på 3 dagar. Men äh, kan ta alla biverkningar bara detta funka! De har slutat sticka i äggstockarna dock men vi får väl se vad det betyder :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014