• monn

Pergotime start Oktober 2014

Haha vad söt du är som tittar på vagn redan! Jag vill ha en retrovagn, även om det kanske inte är så praktiskt så tycker jag att de är aå fina :) jag har ju också massor med planer, barnkläder och allt vad det är, man längtar ju så mycket!

lantlivet skrev 2014-12-02 19:29:51 följande:

Att dom kommer :)

Tur vi har dehär så behöver vi inte tjata söner våra karlar.

Förresten vad har ni tänkt för vagn? Ja har spånat i flera år. Men ändrar mig alltid då ja bor i norra Sverige

• monn

Vad mysigt! Jag kanske ändrar mig. Vi bor i Malmö, här är nästan aldrig snö så :)

lantlivet skrev 2014-12-02 21:42:20 följande:

Gud ja har planera länge. ;) ja vill nog ha Emmaljunga citycross eller brio happy. Blir nog Emmaljunga i slutändan då den är bättre. Nja kanske inte så praktiskt speciellt inte på vintern om de blir kallt å dragigt. På sommaren är de nog supermysigt med en sån fin vagn!

Har virkat olika filtar men aldrig köpt något. De vill ja spara till vi har nån å köpa till. Hemmagjorda saker har ja lätt att ge bort till andra.

• monn

Kul! :)

joss82 skrev 2014-12-03 08:21:58 följande:

Jag bor också i Malmö :)

• monn

Vad trist! Vart i Malmö går du? Jag fick då rakt inte ta något blodprov. Fick du utslag på ältestesterna? :)

joss82 skrev 2014-12-04 11:42:09 följande:

Första kuren pergo funkade inte för mig, fortfarande jättelåga progesteronvärden (4,6). Usch, känner mig bara jätteledsen nu...

• monn

Okej! Ja det verkar vara väldigt olika. Jag går hos gynekolog på Capio! Men fick du utslag på ältest när du hade det värdet? Innebär det värdet att du inte haft ägglossning?

joss82 skrev 2014-12-04 18:10:40 följande:

Jag jobbar i Lund så har gått till Sophiakliniken där. Men är inte nöjd och skulle gärna byta. Vart går du? Verkar väldigt olika vad man får. En del får VUL för att kolla mogna blåsor, en del får blodprov och en del inget alls. Lite konstigt?

• monn

Men usch vad tråkigt. Vad konstigt att testen visar positivt ändå! Hoppas ni kommer tillrätta med det!

joss82 skrev 2014-12-04 20:07:10 följande:

Ja, jag får utslag på äl-test varje månad. Verkar dessutom få en ganska tydlig temphöjning, vilket ju ska bevisa ägglossning. Men har tagit blodprov tre menscykler nu och varje gång legat under 15. Man ska vara uppe på minst 20 för att ha haft äl. Har förstått att man måste ta progesteronprovet på rätt dagar i cykeln men tror att jag har gjort det.

• monn

Jaaa! Hoppas! Nej jag har inte fler kurer, ringer gyn på månd :)

SsaraL skrev 2014-12-05 23:48:10 följande:

Peppar inför nästa kur!

Har du fler utskrivna?

Tog min sista tablett nyss i andra kuren. Nu JÄVLAR ska det in en unge i mig och stanna där!! :D

• monn

Hoppas att det är poistivs symptom! Vi ger inte upp:)

lantlivet skrev 2014-12-06 09:19:59 följande:

Min kommer säkert oxå komma, vi får försöka igen å igen :)

Jag har fortfarande bomber till tuttar molvärk i livmodern av och till men inte ens en tillstymmelse till streck än på stickorna. Äl+9 idag typ.

• monn

Denna månaden skall jag inte testa något innan mensen kommer, skall bara tempa varje dag. För det vart klockrent att tempen gick ner när mensen kom! Så slösar man inte en massa onödiga test! Vi kommet klara det :)

lantlivet skrev 2014-12-06 11:12:17 följande:

Jag tror tyvärr inte det. Eftersom testen inte visar ens något svagt. Men då blir de att ligga i nästa månad då vi endast hade sex en gång denna gång å de va dagen innan eventuell ägglossning.

Så lite har ja ju gett upp denna gång så väntar på mesen nu om 7 dagar :)

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014