• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

ninni84 skrev 2014-11-13 14:31:37 följande:

Hej.

Tänkte hoppa in lite här.

Åt min första Pergo kur denna månad, och har gått oväntat på mensen nu, borde ju komma när som hels, för det gör den ju alltid. men fick ett infall i morse och testa mig, nått jag aldrig vågar annars och det visade att jag var gravid :) på första kuren, kan knappt tro det. nu väntar jag på att gyn ska höra av sig så vi kan boka in ett vul. hade nämligen två stora ägg på g dagarna innan ägglossningen.

förra gången jag åt pergotime, när jag skulle få mitt första barn fick vi kämpa som galningar, var inte fören på 4 kuren som hon blev till. det roliga är att hon också blev till i oktober, så vi kommer förhoppningsvis ha två juni/juli barn.

det jag vill säga ge inte upp, någon gång så händer det, vi hade försökt i flera år innan vi sökte hjälp, och sen var det utredningar på utredningar och pergotime utskrivet ett par gånger, i väntan på att vi skulle in på ivf samtal så fick vi sista kuren pergotime, i och med att det drog ut på tiden (de tog fel blodprover på mig), och då blev min lilla tjej till, hon är 1,5 år snart, och full med liv.

Hej, och Grattis!! WOW!!! Vad härligt att det tog första på försöket med pergotime!

Testade du med ägglossningstester under pergotime?
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-14 10:49:15 följande:

Va tvungen å lämna tbc katten då ja fick en jätte allergichock inatt å kunde knappt andas. Känns hemskt!! :'(

Men va, vad hemskt!!! Din andra katt då?? :O
  • SsaraL
    joss82 skrev 2014-11-14 11:45:05 följande:

Startade en egen tråd men inser nu att det ju finns en här! Hoppas det är ok att jag hoppar in?

Jag var hos gyn igår och fick utskrivet pergotime för första gången då hon inte trodde att jag har någon ordentlig ägglossning, åtminstone inte varje månad. Får äl-flytningar och positiva äl-test och även en viss temphöjning efter positivt test men hon menar att det kan vara så ändå. Gjord ett VUL för ett tag sedan och då tyckte hon att det såg ut som att äl var på gång, men det kanske inte stämde då?Har oregelbunden cykel på 32-40 dagar och alldeles för låga progesteronvärden (7 och 15 de två cykler vi mätt). 

Min gyn följer inte upp det med VUL utan bara med blodprov efter äl för att kolla progesteronhalten, är det vanligt?

Känns bra att något händer efter att ha försökt sedan tidigt i våras, men också jobbigt att något verkar vara fel med min ägglossning .

Du kan lika bra hoppa in här ;) !

Jag ska inte göra vul efter pergotime, jag skulle kontanter henne den 2 månaden jag tar Pergo om jag var SÄKER ja hade haft ägglossning för att ta blodprov, annars ta kontakt med henne när mina 3 kurer är slut..
  • SsaraL
    joss82 skrev 2014-11-14 16:02:33 följande:

ok, lite skönt att höra att det inte bara är jag som får vara utan vul. Hittade (förstås) lite skräckhistorier på nätet om hur det kan gå om man tar pergotime utan vul med massor av mogna äggblåsor osv. Väljer ändå att lita på min läkare.

Ja, jag också. Jag frågade henne hur chansen är om man tex skulle ägglossa typ 5 ägg och hon bara skrattade och sa att det nästan var omöjligt. Under hennes karriär (typ 25 år!) hade hon bara haft enstaka som fått trillingar och ett par som fått tvillingar. Men chansen är ju större för tvillingar, men det ser jag bara som positivt! :)
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-14 20:39:11 följande:

Han tål jag så han har vi kvar . Han lämnar vi aldrig bort :)

Phew, tur! Vad hemskt att behöva göra sig av med sina älsklingar bara sådär!
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-15 09:32:24 följande:

Ja de kändes jättehemskt. Men de va ju för det bästa å vår katt verka trivas som ensamkatt så de va nog bra för alla.

Nu fortsätter ja att va skitnervös inför tisdag då ja ska till bm.mensen håller på att dra igång vilket är perfekt tid nu! :)

Fan vad bra tajming! Hoppas du får pergotime utan problem som jag fick!
  • SsaraL

Har en fruktansvärt mensvärk idag som går ut i höfterna! Helt konstigt alltså...

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-17 09:35:03 följande:

Blir nog samma här om jag blir överstimulerad. Även om risken finns för flerbörd å min sambo inte vill ha tvillingar. Men om de är enda gången Pergo hjälper. Då tar jag denchansem :)

Fast blir ni gravida med tvillingar vill han nog ha tvillingar. Min sambo säger att det hade varit jobbigt med första barnen som tvillingar, men man hade ju klarat det. Dubbel kärlek.
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-18 07:45:35 följande:

Är så sjukt nevös så de känns som ja ska kräkas.. 930 ska vi in till bm å få veta om vi får hjälpen LR inte.... Huva!!

HÅLLER TUMMARNA!!!
  • SsaraL
    joss82 skrev 2014-11-18 08:07:49 följande:

Har förstått att det är ett vanligt problem om man äter pergo att man inte får så mycket fertilt sekret. Har ni varit med om det?

Jag har aldrig flytningar men när jag denna månaden åt pergotime fick jag en stor flytning dagen innan ägglossning. Nu är det 1 vecka sedan äl och börjat få "mjölkiga" flytningar inte tjocka alls utan mer utsmetad. Sjukt konstigt då jag nästan aldrig har flytningar.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014